Gå til innhold

Netshop.no - verste kundebehandling jeg har sett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
semi on-topic:

 

kan forresten vise dere denne de som ikke har sett den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796500&hl=

 

Saken er under behandling hos forbrukerrådet(hvis dere ser i en av mine siste poster så ser dere at forbrukerrådet tar min side i saken).

 

Så netshop har tydeligvis endel problemer for tiden.

9354176[/snapback]

 

Er jo ikke den eneste saken;

Vi har Zepto sakene

Psu saken

Angrettssaken

osv osv osv

 

Så er det jo de fiffige delen i avtalevilkårene om 10 dager å melde mangel, og lov om reklamasjon (den forbauset meg).

Lenke til kommentar
semi on-topic:

 

kan forresten vise dere denne de som ikke har sett den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796500&hl=

 

Saken er under behandling hos forbrukerrådet(hvis dere ser i en av mine siste poster så ser dere at forbrukerrådet tar min side i saken).

 

Så netshop har tydeligvis endel problemer for tiden.

9354176[/snapback]

 

Er jo ikke den eneste saken;

Vi har Zepto sakene

Psu saken

Angrettssaken

osv osv osv

 

Så er det jo de fiffige delen i avtalevilkårene om 10 dager å melde mangel, og lov om reklamasjon (den forbauset meg).

9354200[/snapback]

 

Uten å forsvare NetShop på noen som helst måte i de aktuelle sakene - Det du nevner der er likt for alle større webshops i Norge. De unngår å tape penger hvis en person ikke er klar over lovverket.

Lenke til kommentar
semi on-topic:

 

kan forresten vise dere denne de som ikke har sett den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796500&hl=

 

Saken er under behandling hos forbrukerrådet(hvis dere ser i en av mine siste poster så ser dere at forbrukerrådet tar min side i saken).

 

Så netshop har tydeligvis endel problemer for tiden.

9354176[/snapback]

 

Er jo ikke den eneste saken;

Vi har Zepto sakene

Psu saken

Angrettssaken

osv osv osv

 

Så er det jo de fiffige delen i avtalevilkårene om 10 dager å melde mangel, og lov om reklamasjon (den forbauset meg).

9354200[/snapback]

 

Uten å forsvare NetShop på noen som helst måte i de aktuelle sakene - Det du nevner der er likt for alle større webshops i Norge. De unngår å tape penger hvis en person ikke er klar over lovverket.

9354206[/snapback]

 

Meget mulig, men jeg kan ikke minnes å ha sett så mange saker over en så kort periode som jeg har med dette selskapet. Jeg vet selv godt at det finnes plenty av tråder om Psdata og Komplett, men det har vært mange av dem der luften pep fort ut av ballongen, mens det i mange av sakene ovenfor så har det vært hold.

Uansett, ser argumentet ditt :)

Lenke til kommentar

Noe sier meg at Netshop ikke nekter deg å reklamere på et produkt selv om du velger å reklamere senere enn 10 dager etter at du oppdaget feilen. Det er selvsagt villedende informasjon fra dem, men informasjonen er nok der for at Netshop, i de tilfeller der kunder mottar nydefekte produkter. skal kunne behandle returen som en DOA-sak og dermed kunne gi kunden et nytt produkt med en gang, istedenfor å gå gjennom verkstedmøllen, noe som er til fordel for kunden. Tror det hadde vært bedre om de skrev noe slikt som at "for å sikre deg at din retur vil behandles så raskt som overhodet mulig, anbefaler vi at du melder fra om feil på dine produkter straks disse oppstår. Viser det seg at et produkt du har kjøpt er defekt ut av esken, kan vi i de fleste tilfeller tilby deg et nytt produkt dersom du melder fra innen 14 dager fra du mottok varen" eller noe i den duren. Det hadde vært så meget bedre.

 

Ellers må jeg henge meg på de som reagerer på behandlingstiden på 6 måneder, dersom denne påstanden stemmer. Det skal rett og slett ikke være mulig. Alderen på produktet spiller ingen rolle, så lenge Netshop i utgangspunktet innrømmer at produktet er innenfor reklamasjonsperioden. Allerede etter 6-8 uker burde Netshop slått spikeren i kisten og sendt kunden et nytt produkt. Adresseklusset er også tilsynelatende Netshops ansvar, og inngår uten tvil i den totale servicetiden dersom det er en databasefeil hos Netshop som har skylden og ikke kunden.

 

I tillegg trodde jeg det var Serviceavdelingen AS, og ikke Moer Radio/TV-service AS, som i hovedsak reparerer Sony i Norge. Har Netshop gråimportert kameraer og valgt å bruke Moer som egengarantiverksted? Man kan jo lure. Ikke at det er noe galt i gråimport og bruk av egne verksteder ...

 

Sånn på sidelinjen må jeg nesten stille meg uforstående til at enkelte mener det er kritikkverdig av nettbutikker å blande seg inn i diskusjoner på forumet så lenge det de bidrar med er fornuftig og objektivt, a la tilfellet i denne tråden. Det bidrar jo bare til å belyse saken bedre, slik at man unngår endeløse spekulasjoner fra bedrevitere som dere andre og meg selv.

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg langt om lenge om dette i en halvtimes tid og så føyk det bort etter et par linker som åpnet seg der de ikke skulle..så får ta kortversjonen nå da.

 

Hyggelig at Svenn Aage i Netshop har tid til å sitte her og spre flere usannheter og kjøre personlige beskyldninger. Han er opptatt av tidsbruk forteller han og prioriterer tydeligvis å sitte her fremfor å gjøre noe med min sak. Jeg har skrevet tonnevis av epost til Netshop om dette FØR jeg skrev på dette forumet. Nå svarer Netshop meg for første gang siden april i denne saken.

 

Alle ville og gale påstander både mot meg og andre finnes ikke nubbesjans i havet til at jeg får besvart eller diskutert, da hadde jeg sittet her til påske. Men hva om vi glemmer alt annet for en stund, enn følgende:

 

- Jeg la ved returvaren til Netshop et returskjema fra deres egne websider, der står testgebyr 175 dersom ingen feil blir funnet. Jeg blir fakturert for 760 kr.

 

- De bruker 6 måneder på dette tullballet. Hvordan skal jeg uttrykke det så det faktisk får virkning hos folk her? Rope det? Brøle? Skrive det på en plakat? Det er helt ellevill kundeservice.

 

Bare disse to punktene er nok. Dere trenger ikke mer. Det gjør ikke Netshop heller. Dette er mer enn nok.

 

På toppen så virker ikke kameraet. Det regnet jeg jo med. Har selvfølgelig testet det med mange forskjellige typer batterier, kjøpt splitter nye, dyre oppladbare batterier kun for at det skulle hjelpe bruken av kameraet. Men jeg skjønner at dette argumentet vil aldri kunne oppfattes som entydig. Det finnes folk her som lever for å finne på historier for å så tvil om motiver og det meste, så jeg foreslår at vi ser helt bort i fra dette argumentet da de to øverste er mer enn nok.

 

Svenn Aage i Netshop sier her jeg lyver, til og med BEVISST!?!?!?!?!? Men hvis vi skal se på hans opprydning i saken da. Jeg vet ikke hva Moer står for, ser bare at de heter Radio/TV-service og undret meg om de var ekspert på finelektronikk. Svenn Aage sier videre at det står tydelig på fakturaen min kostnadene for 760 kr... På den fakturaen jeg har fått står det 500 kr INKLUSIVE mva! Men jeg måtte betale 760 i oppkrav for å hente pakken.

 

Og på punkt tre i Svenn Aages argumentrekke demonstrerer han sin kunnskap om forbrukerkjøpsloven ved blande sammen garanti og reklamasjon i kjent Netshop-stil. Hørt samme misforståelsene de har gående der før. Garanti er uvedkommende for de fleste! Det er forbrukerkjøpsloven som betyr noe.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med vanlige Duracell-batterier?

Hatt noe liknende med HP-kameraer før og ikke alt av oppladbare og billige batterier som fungerer så bra.

 

- Jeg la ved returvaren til Netshop et returskjema fra deres egne websider, der står testgebyr 175 dersom ingen feil blir funnet. Jeg blir fakturert for 760 kr.
Hva med å ta printscreen eller et bilde av den lappen da?

Det er ord mot ord her og jeg har selv hatt en pc på reparasjon hos Netshop og det stod ikke noe om kun 175 kr. der. Det jeg quoter under er direkte fra Reparasjons-skjemaet som finnes i .doc og .pdf-format.

MERK: Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter. Feil forårsaket av virus, andre programmer ikke kjøps av oss, vil vi ta ordinær timespris på reparasjon/testingen. (450,- per time)
Endret av datating
Lenke til kommentar
- De bruker 6 måneder på dette tullballet. Hvordan skal jeg uttrykke det så det faktisk får virkning hos folk her? Rope det? Brøle? Skrive det på en plakat? Det er helt ellevill kundeservice.

 

Hei igjen, tar ting kjapt punktvis:

 

1: Ingen grunn til å bli paranoid, en del av folket på forumet er sterkt lojale mot sine favoritshopper. Mange ønsker nok å fremprovosere ett litt mer nyansert syn på saken, men lykkes ikke helt. (og når det er sagt, så holder flertallet klart med deg!)

 

2: Jeg tok meg den frihet å korte ned inlegget ditt til det som er vesentlig.

6 måneder er hevingsgrunnlag. Sop sammen alle papirer du har i saken, send det til forbrukerådet, og ta det så videre med FTU. Når forhandler bruker så lang tid på ett avhjelpsforsøk - og i tillegg ikke klarer å rette / finne feilen forbrukeren påpeker så har du en glassklar sak. Netshop er nok smertelig klar over at ingen hadde tatt seg bryet med å "dille" med en reklamasjonssak i 6 mnd dersom feilen ikke var/er reel.

 

Å bruke nærmere 6 mnd på å erklære brukerfeil er uhørt, og må være en eller annen slags form for rekord! Mine kunder (jobber i bransjen) er i harnisk dersom service tar over 6-8 uker, og da heves som regel kjøpet for kunde. Og jeg har ALDRI opplevd at ett verksted bruker mer enn 10 dager (selv i sommerferie) på å diagnosere "ingen feil funnet".

 

Dersom tidsbruken du gjengir er reel, ja da ser jeg virkelig ikke hvorfor Netshop skal gidde å bruke mer tid og ressurser på denne saken. (Det koster tross alt å ha ansatte som jobber med en case) Jeg vil tro at kostnaden deres ved å "argumentere med kunden" + den negative omtalen de får på ett av norges største forum - samlet har en kostnadsramme som er langt under hevingsoppgjørets kostnad.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med vanlige Duracell-batterier?

Hatt noe liknende med HP-kameraer før og ikke alt av oppladbare og billige batterier som fungerer så bra.

9356386[/snapback]

Om dere har solgt HPs m22 kameraer vet du vel at det i en del tilfeller er kameraet som blir fullstendig spinnvilt på å sluke strøm også :p

 

Siden teknologien i de minste kameraene er ganske lik, er det nok mulig at det er tilfellet med trådstarters kamera også.

Lenke til kommentar
som det blir nevnt er det nok heller batteriet som er utslitt og garanti på batterier er vel ett år (2 år reklamasjon? de skal ikke vare så lenge, li ion batterier blir jo regnet som ferskvare)

 

Virker som om du har en ugyldig returgrunn, men som du sier så har netshop brukt alt for lang tid hvis 6mnd stemmer.

 

Begynner å plage meg at når folk ikke får viljen sin så klager de på forumet siden de har sett at nettbutikken i tidligere tilfeller har snudd i meningen. Dette kommer ikke til å skje i dette tilfellet da netshop har sagt klart at trådstarter og netshop kan møtes i forbrukerrådet, så synes tråden kan stenges. Den har ikke noe poeng. Vil trådstarter gjøre noe med saken er det bare å møte i forbrukerrådet, det å vri sannheten her vil ikke gjøre saken mer positiv i forbrukerrådet. Tvert i mot.

9350040[/snapback]

Mitt sony kamera DSC S-600 tror jeg, Oppfører seg likt som trådstarter. Jeg bruker ikke oppladdbare batterier men ferske sony og duracell.

 

Noen ganger jeg slår det på kommer det bare "tilgang" i skjermen og så slår det seg av. har hendt med nye batterier også.

 

andre ganger funker det som det skal og de verste tilfellene er da den ikke tar inn linsa.

Lenke til kommentar

Nå er det noen som mener jeg allerede har brutt en eller annen skrevet eller uskreven regel ved å referere så mye av kommunikasjonen og rutinene til disse aktørene, så vet ikke hva de vil si om jeg direkte legger ut deres papirer. Men ok, får se på det.

 

Nå svarer Netshop på min fyldige, grundige epost som tar for seg saken fra start til nå på alle punkt. De svarer følgende:

 

"Får ta kortversjonen:

Ditt krav om heving av kjøp avvises, det foreligger intet grunnlag for heving av kjøp i denne saken."

 

Og ikke noe mer... uansett hvem som har rett i denne saken må alle være enig i at det er direkte respektløst, arrogant og en kundeservice som er fullstendig useriøs. Han gidder ikke besvare mine helt konkrete argementer som tilsvarer det jeg har skrevet i denne tråden. Personlig sjokkerer dette svaret meg nesten enda mer alle de tidligere hendelsene i denne saken, at en stor tilsynelatende seriøs aktør som Netshop går god for slike svar!

Lenke til kommentar

FranzJosef: Ta saken inn for FTU. Så finner du ut om du har rett eller ei. Husk å kreve renter av kjøpesummen fra den dagen du reklamerte til netshop første gang i vår.

 

Videre er det vel ikke mye å diskutere her? Selger mener en ting, kunde mener en annen ting. Så blir det ord mot ord, da er det greit å få dette avklart i FTU tenker jeg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...