Gå til innhold

Netshop.no - verste kundebehandling jeg har sett!


Anbefalte innlegg

Har hatt en retursak gående hos Netshop.no et halvt år nå og dette er det verste jeg har sett, og jeg har sett mye! Har handlet med alle de store nettshopene.

 

Jeg har nå mottatt kameraet i retur uten at noen var kyndige nok til å finne den åpenbare feilen på kameraet. Det resulterer i at Netshop.no, sender meg kameraet i oppkrav på 760 kr!! Og det etter et halvt år!! På deres eget returskjema jeg fant på nettsidene og skrev ut og utfylte og la ved returen, der står det at testgebyr for varer der feil ikke blir funnet er kr 175. Det at de sender dette til noen andre er jo ikke min feil. Og uansett har jeg fått beskjed om at dette skulle sendes PRODUSENTEN! Og at det var derfor dette tok tid. Men det er altså et amatørfirma i Tønsberg ser jeg nå. Kameraet har fortsatt den feil jeg har beskrevet selvfølgelig, men jeg skjønner at det ikke er noe vits i å sende det tilbake til Netshop da man ikke vet hvilke testgebyrer som kommer, blir det 8000 neste gang kanskje? Her er hva som er feil på det:

 

Kameraet har en strømfeil. Det tapper batteriene svært raskt for strøm. Plutselig skrur det seg av uten forvarsel. Noen ganger skrur det seg av uten å lukke linsa, da går ikke kameraet i veska en gang. Jeg har aldri mistet kameraet i gulvet eller brukt det uforsvarlig. En slik strømfeil har jeg opplevd før også på et Fuji-kamera, så det er nok ikke noe helt uvanlig. Men selvfølgelig, det kan virke greit i perioder. Det er veldig "on and off" på det punktet. Men slike strømfeil er helt normale for kameraer av denne type, har hørt om flere med samme problemet.

 

Jeg sendte kameraet inn til Netshop i vår, Netshop opplyser å mottatt dette 6.3. Etter lang tid uten at noe skjedde eller at mine henvendelser og purringer ble besvart skrev jeg om saken på forumet hardware.no. Og der har Netshop som så mange andre fulltidsansatte til å sitte å så tvil om beskyldninger de får mot seg, generelt forsvare Netshop.no sitt navn og rykte. Så der får man fort svar dersom man lurer på noe, i hvertfall hvis Netshop er karakterisert ugunstig. Jeg fikk der kontakt med en Netshop-ansatt som etter kort tid kunne demonstrere både arroganse, dårlig kundeservice og fullstendig uvitenhet om forbrukerkjøpsloven og begreper som garanti og reklamasjon. Jeg påpekte på et tidlig stadie forbrukerkjøpslovens punkter og prøvde å kreve min rett. Netshop bryter loven på følgende punkter:

 

- Selger skal opplyse om hva som skjer, både med varen og saken. Netshop svarte at denne skulle sendes til produsenten (2 måneder etter mottatt retur), det ser jeg nå var direkte feilinformasjon. Den ble aldri sendt dit men til Moer i Tønsberg.

- Selger må tilby prisavslag/heving av kjøp dersom retting av vare tar lang tid. Stian Netshop nektet plent og sa ingenting kom på tale før varen var tilbake fra produsent i utlandet. Og da var varen ikke engang sendt dit! Og retursaken var allerede to måneder på vei.

- Selger må tilby lånevare under retting av vare, Netshop nektet også dette.

 

Netshop klarer å fomle til å gi Moer en gammel adresse jeg hadde for over 2 år siden. Jeg har skrevet min adr både i returbeskrivelsen i tillegg til at jeg for lengst har oppdatert den i min innlogging på netshop.no.

 

Moer radio/tv-service (som ikke høres ut som noen ekspert på fin-elektronikk på nye digitale kameraer akkurat, uten at jeg kjenner de) har sendt en faktura for sitt arbeid til Netshop.no på 500 kr. Men jeg slipper altså ikke unna med 500 kr. Netshop.no er ikke snauere enn at de ordner seg med et påslag på Moers arbeid, de legger på 260 kr og sender hele sulamitten av en regning på 760 kr til meg!! Og igjen, Netshop.no sine egne dokumenter tilsier at de skal kun ta 175 kr ved test uten feilfunn. 450 kr for komplette datamaskiner.

 

På toppen av alt får jeg ikke tilbake hele varen. Det har forsvunnet en veldig bra håndstropp, denne var ikke original, men en spesielt bra en man kunne stramme til. Burde selvfølgelig tatt av denne før sending, men jeg trodde jeg hadde med redelige folk å gjøre.

 

Jeg oppsummerer kort:

-Brudd på det som finnes av forbrukerkjøpslover

-6 måneder behandlingstid

-Fortsatt ikke rettet feilen på varen eller funnet feilen

-Svært uredelig fakturering der Netshop motsier sine egne forskrifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt FranzJosef, her fremstiller du jo en sak fullstendig feilaktig helt bevisst, og fremsetter alvorlige beskyldninger det ikke finnes noe grunnlag for. Jeg har ikke til hensikt å diskutere detaljene i denne saken her på forumet, både av hensyn til tidsbruk og det faktum at denne saken ikke har noe som helst her å gjøre. Men skal ta ett par hovedpunkter:

1) Kameraet er testet av Moer Elektronikk, som er Sony`s reperatør her i området og bør kunne sine saker. De har konkludert med at kameraet virker som det skal, og fakturert for arbeidet, noe som er vanlig prosedyre hos de fleste.

2) Vi har (selvsagt) ikke tatt noe tillegg på prisen her, du har blitt fakturert direkte det Moer har fakturert oss + frakt. Dette vet du jo, det står klart på din faktura.

3) Det bør i tillegg nevnes at kameraet er 3 år gammelt, og dette dreier seg om en reklamasjonssak og ikke en garantisak.

 

Vi har som sagt ikke til hensikt å kommentere denne saken mer her, videre dialog får du ta med oss på mail og evt. via forbrukerrådet om du ønsker det. Dersom du er uenig i Moer`s diagnose bør vel også disse inn i bildet vil jeg tro. Syns bare ikke denne saken burde stå ubesvart i helgen når den er direkte feilaktig fremstilt.

 

God helg forumbrukere

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Det samme har jeg vært gjennom med canal digital, amentio og tele2. De hevder sin uskyld helt til man legger alle kortene på bordet og de backer av uten et "unnskyld" engang. og pengene dukker opp på konto igjen, uten forvarsel.

Hvem gjør vel ikke alt for å beholde jobben sin framfor å være rettferdig mot en kunde?

Burde vært strengere lover for sånt.

 

Og til "netshop": Dette er jo delen av forumet der man får hjelp med problemer angående sleipe nettbutikker!

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg tror på trådstarter her og ikke NetShop.

 

Men det jeg lurer på er hvorfor Netshop har gått fra å ha så god service, til å (i en del tilfeller) ha så dårlig service? Det dukker jo stadig opp slike saker som dette her på forumet, og nesten alle er om NetShop. Jeg må si at jeg tror jeg etterhvert skal slutte å handle fra NetShop.no hvis disse sakene fortsetter å poppe opp.

 

Uansett hva man sier, så begynner det jo å danne seg et mønster her, selv om de fleste av sakene blir løst, nettop etter at saken blir lagt ut her på forumet.

 

Forresten, meget god beskrivelse av problemet ditt her FranzJosef. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til forbrukerrådet og presentert det på samme måte der, som du har her.

Lenke til kommentar

som det blir nevnt er det nok heller batteriet som er utslitt og garanti på batterier er vel ett år (2 år reklamasjon? de skal ikke vare så lenge, li ion batterier blir jo regnet som ferskvare)

 

Virker som om du har en ugyldig returgrunn, men som du sier så har netshop brukt alt for lang tid hvis 6mnd stemmer.

 

Begynner å plage meg at når folk ikke får viljen sin så klager de på forumet siden de har sett at nettbutikken i tidligere tilfeller har snudd i meningen. Dette kommer ikke til å skje i dette tilfellet da netshop har sagt klart at trådstarter og netshop kan møtes i forbrukerrådet, så synes tråden kan stenges. Den har ikke noe poeng. Vil trådstarter gjøre noe med saken er det bare å møte i forbrukerrådet, det å vri sannheten her vil ikke gjøre saken mer positiv i forbrukerrådet. Tvert i mot.

Lenke til kommentar

jeg har selv erfart det samme med mitt digitalkamera og bytte batteri hjelper ikken dritt, det holder kanskje noen minutter lenger men ikke stort, jeg skriver ikke for å gjøre noe negativt og netshop eller franzjosef. men måtte bare fortelle at mitt kamera hadde samme feilen og det å bytte batteri utsetter problemet i mitt tilfelle i kun 15 min.

Lenke til kommentar
Tre år gammelt kamera? Batteri som ikke holder strømmen? Påstand om amatørverksted? Mange påstander her. Kan være at FranzJosef burde bytte batteri.

9349928[/snapback]

 

Er vel ikke unormalt at li-ion batterier oppfører seg som beskrevet etter 3 år, nei. Men burde ikke da klager få en diagnose på akkurat det?

 

CD

Lenke til kommentar
Ærlig talt FranzJosef, her fremstiller du jo en sak fullstendig feilaktig helt bevisst, og fremsetter alvorlige beskyldninger det ikke finnes noe grunnlag for. Jeg har ikke til hensikt å diskutere detaljene i denne saken her på forumet, både av hensyn til tidsbruk og det faktum at denne saken ikke har noe som helst her å gjøre. Men skal ta ett par hovedpunkter:

 

Tror ærlig talt på trådstarter her, det er slik han har oppfattet saken, og når han må skrive dette innlegget så tviler jeg han bare har funnet opp alt sammen bare for å skrive noe stygt om Netshop.

 

Han får ikke hjelp noen andre steder, og ikke fra dere, så da må han spørre her om hjelp. Dere vil vel at han skal få rett hjelp?

Lenke til kommentar

Synes det er betimelig med noen kommentarer her, uten å ta stilling til hva som er rett å galt.

  • Har det tatt 6 mnd fra kameraet ble innsendt til det kom i retur. Dersom det er en realitet, synes jeg det er så graverende uansett om realiteten er at ikke kameraet har noen feil, at bare det danner grunnlag for omlevering/heving etter min mening. Eller skyldes det at det har tatt lang tid andre forhold.
  • Forteller testrapport om det er testet både med gammelt/nytt batteri, og om det gir noen forskjell. PS! Jeg har et 4,5 år gammelt kamera, der batteriet funker som bare det. Ikke fullt så mange bilder pr lading, men aldri noen ulogiske tømminger av batteri.

Nå er det klart en realitet at "usystematiske" feil kan være særdeles vanskelig å diagnostisere. Forhold knyttet til luftfuktighet, temperatur etc. kan være med på å fremprovosere feil som ikke oppstår i en normalsituasjon.

 

Har trådstarter prøvd å lage en logg på når feil oppstår, for å eventuelt kartlegge om det er under gitt forhold.

 

Ellers så er jeg helt enig i at detaljer i en slik sak ikke bør tas i forumet i den tonen som her er brukt. Men på generell basis synes jeg deler av saken er interessant. Blant annet spørsmålet om ikke det å bruke så lang tid på å konkludere at ingen feil finnes er nok til at leverandør/butikk må/bør frafalle alle økonomiske krav, og at realiteten heller er at det er leverandør/butikk som er erstatningspliktig.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Tre år gammelt kamera? Batteri som ikke holder strømmen? Påstand om amatørverksted? Mange påstander her. Kan være at FranzJosef burde bytte batteri.

9349928[/snapback]

 

Er vel ikke unormalt at li-ion batterier oppfører seg som beskrevet etter 3 år, nei. Men burde ikke da klager få en diagnose på akkurat det?

 

CD

9350086[/snapback]

 

 

Nå står det vel ingenting om at batteriet er 3 år gammelt.

 

Det står også "batteriene", så han har tydeligvis flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...