Gå til innhold

Skal ha tv-kort


Olaff

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp med å få tv på min studenthybel.

Jeg har ikke plass til TV så da tenkte jeg TV-kort til pc er det beste.

Jeg er helt blank på tv-kort og lurer på følgende:

 

-Hvordan blir det med TV-kort når det nye digitale-bakkenettet innføres her jeg bor i november 07?

-Hvis jeg ikke ønsker å bruke de analoge sendingene, kan jeg se på signaler fra det digitale-bakkenettet på min pc?

-Hva trenger jeg får å få sett på digital-bakkenett`s tv når alt jeg har fra før av er analog utgang og pc?

-Hva er forskjellen på interne og eksterne tv-kort? Bedre/dårligere?

 

Takker på forhånd for alle svar. Jeg vet at jeg kanskje kan finne info jeg trenger hvis jeg leter, men er enklere for meg å få alt samlet i en post og få litt sammenheng i det i og med at jeg er blank på området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, så tv-kort for det digitale bakkenettet virker det som jeg bare kan vente med om jeg vil ha noe flere kanaler enn bare NRK1, 2, 3 og TV2+TVNorge...

 

Men jeg kan absolutt 0 og nix om tv-kort og aner ikke om jeg burde velge et dyrt kort fremfor et billig. Er det kun bildekvaliteten som skiller prisen?

 

Hvis dere kunne funnet frem noen alternativer for meg så hadde det vært topp. Blir uansett et anbefalt kort jeg kommer til å kjøpe.

 

Mine spesifikasjoner er:

- Må kunne bruke analog TV-antenne

- Må kunne ta imot vanlig kabeltv

- Må ha så god kvalitet at det kan ses på:p

- Må være PCI eller USB 2.0

- Bør ha fjernkontroll

- Bør kunne ta opp tv-sendinger

- Bør ha Stereo Lyd om dette er mulig

 

-Pris: 0,- til 500,-

 

Jeg har kun bruk for analog TV-antenneinngang så DVB, S-Video og kompositt behøves ikke tas med i betraktning.

 

Håper noen giddder hjelpe meg med å finne er kort jeg blir fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...