Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Hva heter selskapet som sponser Astana? Heter det Astana, litt rart at de har beholdt navnet...

 

Så vidt jeg har forstått er det Kasakhstan, som i landet, som står bak Astana, her er en liste over sponsorer.

 

Og navnet har de tatt fra hovedstaden. :)

 

 

Er det noen som har peiling på når startlistene for årets tour legges ut?

(kunne ikke finne noe på cyclingnews og letour)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk seier for Bruseghin (Lampre) som vinner foran en enda større overaskelse fra Alberto Contador(Astana), som slår til med en kanon tempoetappe!

Contador som kjører med en brist i armen, men drar fra DiLuca (LPR Brakes) med over 2 minutter! Strålende. Klöden (Astana) viser jo også at han for all del er med. Simoni (Serramenti) viste seg også idag. spennende. Min sammenlagt favoritt er Contador. Han blir tydelig i bedre og bedre form.

Gleder meg til morgendagens etappe, som er en hard etappe.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Er enig var en morsomt ettappe idag og veldig kijpt for Di Luca som ikke fikk det til i det hele tatt. I tilleg ble jeg skuffet over Levi Leipheimer som heller ikke fikk det til å så bra i dag.

 

Blir en konge ettappe imorgen, så da får vi se hva Di Luca kan klare å gjøre. Jeg tviler på at han tar Contador og Kløden, men Ricco har jeg en følelse at kommer til å sliter imorgen.

Endret av jonna123
Lenke til kommentar

Og du kan se stigningen på fjellet i morgendagens etappe - Det er en ganske hard stigning....

Blir spennende imorgen! Dessverre får jeg ikke med meg denne etappen, i og med at jeg skal sykle ritt selv.... :p Men blir spennende å se når jeg kommer hjem! ;)

 

For øvrig så tror jeg ikke at starlistene for Tour De France kommer enda... du må nok vente en stund til

post-132677-1211302010_thumb.jpg

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Da ble det den 3 etappeseieren til Bennati, som vant centimeteren foran Mark Cavendish som kom i full fart. Dessverre for briten, så gikk han ut for sent til å ta Bennati, som får sin 3. Etappeseier og en komfortabel ledelse på poengtrøya. Dionisio Galparsoro (Euskaltel - Euskadi) lå i brudd hele dagen. Allerede før det var kjørt 1 kilometer, stakk Galparsoro fra hovedfeltet, og håpet på å få med seg noen ryttere, dessverre for Galparsoro så kom det ingen opp og Galparsoro måtte dra alene i front. Tøft av Galparsoro som viste moral idag. Heia Bennati!

post-132677-1211475633_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fy Søren så sterkt av Emanuele Sella. Her går han heim å vinner begge dei hardaste etappane i Giro'en, ikkje berre det, men han vinner dei to dagar på rad... For meg seiler han no opp som ein av favorittane til å vinna rittet. Tipper han kan hente veldig mykje på morgondagens fjell-tempo! :thumbup:

Endret av miniPOK
Lenke til kommentar

For det første så var det ikke meningo å ta det i to postar... Dessuten er det to forskjellige saker, som går fint an å poste som 2 forskjellige innlegg...

 

Btw: kva er egentlig vitsen med å poste her når du hverken såg etappen, har fulgt med å¨Giro'en eller i det heile tatt har peiling på sykkel "tomhel"?

Lenke til kommentar

Sorry folkens, det er Paache som skal kommentere Touren, det var sikkert slik at Mats Kaggestad var reserve, som dere sa.

 

Kan også si meg enig at Giroen i år kommer til å ha et høyere nivå enn Touren. Vi ser jo nå hvor sterke Ricco, Di Luca, Contador, Simoni er i forhold til Menschov.

 

Tenk at de skal kjøre 24 % på grus i morgen :ermm: Det er jo Crazy !!

Lenke til kommentar

Jepp! Det ser ut som et helvette!!!

Men kan ikkje akkurat sei meg enig i at dei var så mykje bedre enn Mentsjov... Dei vant vel ikkje med serlig mykje meir enn det Mentsjov gjore på den foregåande etappen :hmm:

I tour'en kan me jo også venta oss bl.a. Valverde og Moreau!

 

Blei lettet over at Paasche skal kommenter tour'en... Hadde ikkje vore det samme uten han! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Nei, begge handlet om rittet. Hvordan vet du om jeg har peiling på sykkel eller ikke? Åja, så nå er dette kun en tråd for de som ser alle etapper i alle turneringer?

 

Skifter de sykkel når de skal på grusvei?

Lenke til kommentar
Nei, begge handlet om rittet. Hvordan vet du om jeg har peiling på sykkel eller ikke? Åja, så nå er dette kun en tråd for de som ser alle etapper i alle turneringer?

 

Skifter de sykkel når de skal på grusvei?

 

Den eine posten handlet om Sella mens den andre handlet om Klödens innsats på etappen!

Dette er ein tråd for folk som interesserer seg for sykkel! Skal du skrive innlegg så må du ha litt peiling. Er unødvendig med meiningslause poster!

 

Ettersom eg veit skifter dei åpenbart ikkje sykler fordi om det er grusvei.

Endret av miniPOK
Lenke til kommentar

Grusen var ikke så røff egentlig. Den var ganske ok. Tror nok bare at de kjørte med noen grovere dekk, slik at de ble mindre utsatt for punktering....

Edit: Grusen var tettpakket, så det gikk bra. var som å kjøre på en røff asfalt vil jeg si, og kanskje litt verre

 

Fatter ikke hvordan Sella klarer 3 bra dager som det der. Hvordan klarer han å restituere seg så fort? Han er en stor overaskelse for meg, fordi jeg ikke har hørt at Sella har gjort det bra tidligere år, og har ikke så stor merittliste. Plutselig så kommer han til Italia og vinner alt..... utrolig sterkt altså.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...