Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå første gang jeg er innom DENNE sia her på forumet (å nei jeg gidder ikke lese gjennom alt som har blitt sagt og skrevet), men er det noen her som inntresserer seg for DØMMING innen sykkel sporten??? (er selv nasjonal kommisær)

 

regner med jeg må starte en ny tråd med dette emne i tilfelle, men greit å vite om noen i d hele tatt er inntressert i dette..

 

 

 

Mvh Nasjonal kommsær i Stavanger/sandnen NCF nasjonal komm. Terjesen

Endret av kterjesen
Lenke til kommentar

kan være interessant å høre litt om dømming også. vet jo ikke om trådstarter tillater det, siden tråden heter den store protour sykkel tråden.

 

men, i forhold til det har jeg et spørsmål:

Dømmer de likt overalt, eller har de forskjellige regler i forskjellige organisasjoner som f.eks UCI?

Lenke til kommentar
kan være interessant å høre litt om dømming også. vet jo ikke om trådstarter tillater det, siden tråden heter den store protour sykkel tråden.

 

men, i forhold til det har jeg et spørsmål:

Dømmer de likt overalt, eller har de forskjellige regler i forskjellige organisasjoner som f.eks UCI?

 

 

Generelt er domminga det samme over alt (se http://www.uci.ch for regler). det er enkelte ting som er spesifisert etter norske lover og regler for å tilpasse reglene norske forhold. (disse fines på http://www.sykling.no).

 

Jeg kan ikke svare på ALT som har med dømmng å gjøre når det gjelder utland, men kan svare på de fleste spmål ang ritt ol i norge). Likevel, bare for å få det sagt, er planen å ta kurs for å bli UCI Internasjonal kommisær, når alser og andre ting tillater dette.

 

Kan jo alltids prøve å starte en tråd forde son har spmål eler kommentarer til dømming.

 

 

 

Mvh Kennet Terjesen (NCF Nasjonla komm.)

Lenke til kommentar

Contador med seier på siste tempoetappe, han slo Cadel Evans med 21 sek.

Contador vant altså sammendraget i Baskerland Rundt, og Cadel Evans blir slått av contador igjen og ender på 2.plass i sammendraget:P

 

Edit: kterjesen: dømming? hvordan fungerer det?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Og vinneren av Paris- Roubiax er Tom Boonen...

hva synes dere om han som vinner?

han snyltet litt for mye på de to andre i bruddet, men det er vel bare sånn taktikk kan være av og til ;)

håpet at ballan skulle vinne...

 

Synest Boonen var ein fortjent vinnar. Cancellara og Ballan visste at dei måtte stikke før mål ellers så ville alt være duket for Boonen. Når dei ikkje ein gong prøvde så blei det enkelt for Tom.

 

Forresten eit flott ritt ! :D

Endret av miniPOK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...