Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Petacchi fikk en midlertidig utestengelse i fjor, før han ble frikjent. Deretter vant han bl.a. Paris - Tours i fjor, og noen etapper i vueltaen. I år var han også med en stund, helt til i forkant av Giroen. Da ble han endelig dømt for bruket av salbutamol (astma-medisinen) og skal nå sone straffen sin. Derfor deltar han ikke i TdF.

Lenke til kommentar

Å sei at Sella ikkje har vore den beste klatreren og å sammenligne flate spurtetapper med fjelletapper er jo heilt på viddene. Får jo vondt i sjela av deg! Sella har heilt klart vore den beste ryttaren og ikkje minst klatraren i årets ritt. Sjå f.eks. på fjelltempoen, kor han også presterte bra.

Sella kunne ha vunne giro'en uten alle velta i starten!

Lenke til kommentar

Han hadde ikke det. Håpløse tempoegenskaper. Håpløst langt bak på lagtempoen, samt den individuelle. Jeg vil si at Ricco har vært den beste klatreren i årets ritt. Rett og slett fordi han har bedre tid enn Sella. Sella hadde aldri, aldri vunnet tre etapper hadde det ikke vært for fallet sitt. Fallet gjorde at han tapte 18 minutter. Ergo ufarlig sammenlagt. Derfor fikk han gå i brudd.

 

Går fint an å sammenligne spurtetapper med fjelletapper. Hvorfor ikke? Konkurransen er like hard, kanskje en del hardere mtp. at Sella har behøvd brudd for å vinne etapper i Giroen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Jo, han fikk en midlertidig utestengelse (omtrent som varetektsfengsling). Derfor deltok han bl.a. ikke i TdF.

Surt at saksbehandling tar så lang tid, hadde han sonet med en gang hadde han kunnet deltatt i år.

Lenke til kommentar

Sella utkonkurerte jo alle utenom Pellizotti på fjelltempoen...

men det som er merkelig med sella er at han restituerer seg så utrolig raskt, og at han har kun 2 etappe seirer tidligere i karrieren...

må innrømme at jeg er litt skeptisk til at det er gjort kun på vann, men godtar det, kan ikke tro at alle som vinner suverent eller overasker har brukt dop! dessverre så har nok tankegangen for mange blitt slik!

 

Gleder meg voldsomt til å se tempoen idag, men tror jeg venter til oppsumeringen i kveld, tror jeg skal reise en tur til stavanger for å se Rogaland Grand Prix som er et UCI ritt!

Lenke til kommentar
Petacchi fikk en midlertidig utestengelse i fjor, før han ble frikjent. Deretter vant han bl.a. Paris - Tours i fjor, og noen etapper i vueltaen. I år var han også med en stund, helt til i forkant av Giroen. Da ble han endelig dømt for bruket av salbutamol (astma-medisinen) og skal nå sone straffen sin. Derfor deltar han ikke i TdF.

 

det som er så merkelig er at det står at straffen(1 år?) gjelder fra november ifjor, men han har alikevel blitt med i ritt i 2008...

 

Edit: ops, skulle ha lagt dette inn i posten min over:S

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Han har faktisk seiere og sterke sammenlagtplasseringer tidligere i Giroen. Helt tilbake til 2004.

 

Sella utkonkurerte jo alle utenom Pellizotti på fjelltempoen...

Nettopp. Han var ikke suveren nok til at han klarte å slå Pelizotti. Enda han er perfekt bygget for slike fjelltempoer.

 

men det som er merkelig med sella er at han restituerer seg så utrolig raskt

Hvordan det? Hvis han er den beste klatreren, så restituerer han seg omtrent like bra som de andre klatrerene. Alle klatrerene svir av alt på en hard fjelletappe. Så minuset av å ha ligget i brudd dagen før, er ikke så stort så mange skal ha det til...

Lenke til kommentar
Haha, to dobbeltposter på en dag.

 

Contador blir en av de store i TdF framover.

 

Contador er ikke med i Tour de France i år, pågrunn av at han sykler for Astana :thumbdown:

det er litt drit...

 

Hva med schleck jr. hvordan er det med han og touren?

satser csc fullt på han?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Haha, to dobbeltposter på en dag.

 

Contador blir en av de store i TdF framover.

 

Contador er ikke med i Tour de France i år, pågrunn av at han sykler for Astana :thumbdown:

Den var jævli flau.

Hvor lenge er/blir Astana utestengt, eller, de er ikke utestengt, men ikke invitert. Tror dere de stiller neste år? Og hvorfor lar styret i giroen de sykle når ikke de i Tour de France gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...