Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Jeg synes Mertesacker var strålende, jeg. Treig, ja. Men smarte bevegelser og sterk i duellspill, samt en god takler/blokkerer. Vi trenger en backup høyreback før vi trenger en ny venstreback, synes jeg.

 

Forresten, må si det er uproft av Sagna og snakke om M'Vila hele tida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mertesacker - Kos bør være 1 valget. Vermaelen er for ustabil og var skyld i nesten alle baklengs vi hadde mot slutten av sesongen fordi han forlater posisjonen sin hele tiden.

 

Vi trenger både ny høyreback og ny venstreback. Sagna begynner å bli gammel og har brukket benet 2 ganger på samme sted på kort tid. Bob Wilson mener det er usikkert om han kommer tilbake. Om han kommer tilbake kan han være 2.valg/rotere med en ny. Jenkinson holder ikke mål.

 

Gibbs har potensiale men er skadet mer enn han ikke er det. Santos er en ving mer enn en back.

Lenke til kommentar

Mertesacker er helt klart tredje valg i mine øyne. Hallo, Vermaelen er en gud, du kan ikke mene at han bør benkes? Han hadde noen dårlige kamper på slutten av året, men jevnt over så har han virkelig vært en av de store fighterne i år. Glem ikke matchvinnermåla han på egenhånd har scoret!

Lenke til kommentar

Han har vært veldig variabel i prestasjonene. Mer dårlig enn bra for å si det slik. Hans "gung ho" mentalitet fører til enormt mange baklengsmål. Flere av den sorten en mål for. At vi vinner en kamp fordi han scorer veier ikke det opp for et tap fordi han ikke kan forsvare seg.

Lenke til kommentar

Men det er jo nettop på den måten Wenger vil at Vermaelen skal spille - ballspillende midtstopper med en viss "license to go forward". De gangene det har gått skeis, har det mer vært pga de andres manglende evne til å dekke hullet han etterlater seg, etter min mening.

Nei, jeg mener helt klart at Vermaelen/Koscielny bør være førstevalget.

Lenke til kommentar

Mertesacker - Kos bør være 1 valget. Vermaelen er for ustabil og var skyld i nesten alle baklengs vi hadde mot slutten av sesongen fordi han forlater posisjonen sin hele tiden.

Du viser igjen at du baserer hele din analyse på en eller to fuckings kamper. Vermaelen har vært god i år og kommer til å bli bedre neste år.

Lenke til kommentar

Vermaelen har vært piss i hele vår. Make no mistake. Han har egentlig vært hypa noe jævlig pga innstillinga og måten han spiller på siden han kom, men han koster oss bestandig mange idiotiske baklengsmål ved å gå ut av posisjonen sin uten slik at Kos/Gallas ble etterlatt nærmest alene pga våre høye bekker. Det er ne god grunn til at vi slipper inn jævla mange mål på ganske så få skudd. Det er en grunn til Wojciech har ganske så dårlig saves to shot ratio, og det er ikke fordi han er dårlig. Langt ifra. Det er fordi vi slipper ikke til så jævla mange sjangser som folk skal ha det til, men vi slipper alltid til store sjangser. Og det er Vermaelen en veldig stor del av. Ser også helst Mertesacker - Kos til neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å dra fra Arsenal sportslig sett, i hvert fall. Er bare 1 lag i verden som spiller bedre fotball. Lønnsmessig er det 4-5 lag som er mer aktuelle.

 

Før kunne jeg til en viss grad være enig, selv om Arsenal-supportere i grunn alltid har hypet opp fotballen laget deres spiller, men de siste to sesongene? Neppe. Barcelona, Real Madrid og Manchester City spiller alle jevnt over mer attraktiv fotball enn dere. På vårt beste synes jeg også vi (Manchester United) spiller vakrere fotball, men der har det vært svingninger mellom euforisk fotball og dørgende kjedelig fotball. Fotballspillere vil i tillegg ha troféer, det vil forresten supportere også, men du virker å være unntaket som bekrefter regelen. Dere er ikke lenger reelle tittelutfordrere (ligaen) og går inn i CL som underdogs hvert eneste år. Det finnes nok av grunner (foruten penger) og velge et annet lag over Arsenal.

Lenke til kommentar

Arsenal med Vermalen på banen slapp inn under 1 mål pr.kamp i gjennomsnitt i PL denne sesongen.

Arsenal uten Vermalen på banen slapp inn 2,3 mål i gjennomsnitt i PL denne sesongen.

 

According to Castrol EDGE performance analysis, Arsenal have conceded under one goal per Premier League game with Belgian defender Thomas Vermaelen in the side this season, compared to 2.3 per match without the former Ajax player.

 

http://soccerlens.co...ottenham/91120/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arsenal med Vermalen på banen slapp inn under 1 mål pr.kamp i gjennomsnitt i PL denne sesongen.

Arsenal uten Vermalen på banen slapp inn 2,3 mål i gjennomsnitt i PL denne sesongen.

 

According to Castrol EDGE performance analysis, Arsenal have conceded under one goal per Premier League game with Belgian defender Thomas Vermaelen in the side this season, compared to 2.3 per match without the former Ajax player.

 

http://soccerlens.co...ottenham/91120/

 

I 29 av 33 kamper med Koscielny på banen så slapp vi kun inn 1 mål. Nok en ubrukelig fakta.

 

Vermaelen spilte ikke på Old Trafford og ei heller på Ewood Park når vi tapte 4-3. Han var faktisk heller ikke med på Stamford Bridge når vi scorte 5 og slapp inn 3. Swansea kampen i januar var han heller ikke involvert i.

 

Så dette er 4 kamper hvor vi slapp inn hele 18 (!) mål, men selv om fellesnevneren er at Vermaelen ikke var på banen så er det flere eksempler på tidligere i sesongen hvor Vermaelen ikke har vært med og vi har vært meget solide bakover.

 

Vermaelen har sine styrker og sine svakheter, men jeg mener at Mertesacker burde være den vi bygger forsvaret rundt. Koscielny og Vermaelen får kjempe for den andre plassen såfremt Mertesacker er tilgjengelig. Rett og slett grunnet at både Koscielny og Vermaelen ofte kan bli litt hete i toppen og storme ut eller ikke følge med på offside linja/bakromsløp. Er helt drøyt hvor ofte Koscielny lar dette skje, men pga. sin enorme fart så rekker han tilbake for en "last ditch" takle. Den type taklinger er Koscielny helt overlegen på når det kommer til stats i Premier League.

 

Håper hvertfall at forsvaret blir en prioritet på treningsfeltet i sommer og ditto med avslutningstrening for Gervinho, Miyaichi, Walcott og særlig Ramsey.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener mye av problemet kan løses med en mer dedikert defensiv midtbanespiller. Utallige ganger denne sesongen har de ikke vært noen som har tatt plassen til Vermaelen når han har stormet fremover. Med en defensiv midtbanespiller som faller ned når en forsvarspiller beveger seg fremover på banen kunne vi ungått mange farligheter i mot og antagelig også flere mål.

Lenke til kommentar

Jeg ser flere løsninger på det problemet. Enten så skaffer vi oss en dedikert offensiv midtbanespiller slik at Song ikke behøver å gjøre jobben som Ramsey/Rosicky burde gjort mesteparten av sesongen. Eller så skaffer vi en ren DM som du sier.

 

Min favoritt dog er at vi kjøper en av hver.

Lenke til kommentar

En skikkelig DM som bare gjør jobben sin, type De Jong hadde vært fett ja. Hadde også forhindra mange av måla som kommer av Vermaelen sine posisjonsfeil. Men han gjør fremdeles for mange av dem, også i etablert forsvar for min del. Håper at Bould kan fikse på det, for det er idiotiske juniorfeil som han virkelig ikke skal begå. Sett vekk ifra det er han world class, men såfremt han fortsetter slik kommer han til å koste oss mange dumme mål.

Lenke til kommentar

En skikkelig DM som bare gjør jobben sin, type De Jong hadde vært fett ja. Hadde også forhindra mange av måla som kommer av Vermaelen sine posisjonsfeil. Men han gjør fremdeles for mange av dem, også i etablert forsvar for min del. Håper at Bould kan fikse på det, for det er idiotiske juniorfeil som han virkelig ikke skal begå. Sett vekk ifra det er han world class, men såfremt han fortsetter slik kommer han til å koste oss mange dumme mål.

 

Må dog sies at selv om Vermaelen har kostet oss en god del dumme mål så har han også bidratt med noen helt fantastiske og dødsviktige mål.

 

De Jong er jeg ikke særlig hypp på. En spillertype som De Jong er jeg selvsagt veldig keen på, men ikke karate kidden selv.

Lenke til kommentar

Dessverre ikke homegrown i England.

Jo. Hele Storbritannia og Irland går under den kammen. Sean McDermott går vell ikke under der, siden han er oppvokst i Norge..?

Bare England og Wales, med mindre det er endret nå i det siste.

Syns å huske fra min Wolves save på FM (oh yes, FM knows) at alle irene og skottene der var homegrown. Mulig jeg husker feil though.

 

Btw. Har Overmars gone insane?

post-167348-0-15871100-1338332345_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...