Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Det er ganske tydelig at Cesc oppførte seg illojalt. Han var "skadet" mye mot slutten av tida i Arsenal og verken trente eller spilte etter sommerferien på grunn av en hamstringskade som plutselig var helt borte da han landet på katalansk jord.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen; dette er noe du så, men ikke Wenger og Arsenal's styre? I think not :)

Wenger, som kjenner Fabregas mye bedre enn deg, går jeg ut fra, har aldri uttalt seg særlig negativt om Fabregas som person eller spiller. Men selvsagt uttalt en skuffelse over at han mistet en så verdifull spiller. Og det er jo fullt forståelig. Tvert i mot har han også uttalt en forståelse for at gutten ville hjem. Wenger er en voksen og reflektert mann med beina planta på jorda - noe mange "fans" ikke er, dessverre.

 

Barcelona - det eneste laget i verden som spiller fotball bedre enn Arsenal - hvorfor skulle vi ikke unne en spiller som har gått barneskoene sine i den klubben, å vende tilbake? Smålig, spør du meg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Wenger har heller aldri uttalt seg negativt om en eneste annen spiller som har forlatt Arsenal. At du forteller meg hva jeg synes setter jeg svært lite pris på. Liker heller ikke det du insinuerer i siste setning.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Hvorfor gidde å bruke energi på om Fabregas er illojal eller ei? Endrer jo ikke på noe som helst uansett utfall.

 

Arsenal er en klubb som handler og selger spillere på lik linje med alle andre, og da skulle det bare mangle at vi mister noen og får noen uten at det vits å legge de for hat av den grunn. Fabregas er en god spiller, men vi har da klart oss like godt uten han som med han, så er vel ingenting å kaste bort for mange kalorier på at han valgte som han gjorde.

Å forvente lojalitet i dagens fotball er rimelig nytteløst, og vil bare komme tilbake å bite en i ræva om man går å forventer dette av spillerne.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Lojalitet i dag, er noe man oppnår når:

 

1. Spilleren trives i klubben, får spille nok, får lønn nok, og ønsker å være der.

2. Klubben trives med spilleren, synes han er god nok til å få spilletid, og mener de lønner ham godt nok, og ønsker å beholde ham.

 

Er dette oppfyllt, så får man en lojal spiller, og en lojal klubb. Hvis deler av disse premissene ikke lenger er til stede, så er "lojalitet" et begrep uten mening lenger. Men ingen grunn til å legge hverken spiller eller klubb for hat av den grunn.

Lenke til kommentar

Dere baserer jo alt dette på søppelrykter. Hva baserer du utsagnet om at Real og Barcelona har vist interesse på? Eller City for den saks skyld. Silly season skaper silly people, ass.

 

Deg med. Det er et fotball forum, vi diskuterer rykter og muligheter. Tåler du ikke dette får du holde deg unna i ferien.

Lenke til kommentar

Dere baserer jo alt dette på søppelrykter. Hva baserer du utsagnet om at Real og Barcelona har vist interesse på? Eller City for den saks skyld. Silly season skaper silly people, ass.

 

Deg med. Det er et fotball forum, vi diskuterer rykter og muligheter. Tåler du ikke dette får du holde deg unna i ferien.

 

Det går jo an å vise litt kildekritikk da, gutt, og kanskje ikke snakke som om dere har å gjøre med absolutte sannheter.

 

 

Wenger og Arsenals ledelse følte ikke at Fabregas oppførte seg illojalt. Faktisk sørget de for å få inn en klausul i salgskontrakten at Arsenal ville ha første opsjon dersom Barca noen gang vil selge ham igjen. Så du vet tydeligvis noe annet og mer enn Wenger og Arsenals styre du da?

Kom deg ned av din høye hest, og ikke vær så sutrete. Gutten ville ganske enkelt hjem til Barca, ingenting å si på det. I det hele tatt; illojalitet/lojalitet er ikke noe som har noen særlig mening i dagens toppfotball, der hele idretten faktisk er drevet fram av stadige spiller-salg og -kjøp. Slutt å sutre. Gled deg over at vi har gode spillere mens vi har dem, la dem gå uten noen barnslig sutring når og hvis de vil flytte på seg.

 

Alle visste at Fabregas kom til å gå til slutt, men det var måten han gjorde det, som irriterer meg. Det at han f.eks. aldri la lokk på ryktene og presset - hele greia har unektelig påvirka kulturen i Arsenals spillerstall. Det siste året ga han ikke 50 % engang, og vi kan snakke om illojalitet og lojalitet så lenge vi vil, men så lenge han er under kontrakt, så er den holdninga han viste uprofesjonell - vi hadde til slutt intet valg. Om han hadde gått til Tottenham når kontrakten hans var over, så hadde jeg gitt mer faen, men det at han presser klubben til å selge ham med 3-4 år igjen av kontrakten (og det på billigsalg), er uprofesjonelt, noe som unektelig fortsatt er en del av dagens toppfotball (siden du er så opptatt av hva dagens toppfotball handler om). Det er derfor jeg mener at "sviket" (kall det hva du vil) fra Fabregas var mye større enn Nasri sitt. Eller Torres hos Chelsea.

Lenke til kommentar

Og jeg vil forresten legge på at hvis vi skal sammenligne med Nasri, så se bare på siste kampen hans i Arsenaltrøye. Det var mot 20. august mot Liverpool, bare en drøy uke før han dro. Han spilte hele kampen og ga alt. Det er grunnen til at jeg ikke roper "Na$ri", men at jeg synes Fabregas er en cunt.

Lenke til kommentar

@Atald: Han insinuerer jo ingenting i sin siste setning. Han skriver rett ut at han synes det er smålig.

 

For øvrig alltid kjedelig når noen drar "Styret og treneren vet nok litt mer enn deg."-kortet. Hvis man mener det er det ingen grunn til å diskutere fotball. Jeg er derimot av den oppfatning av at fotball ikke er noen eksakt vitenskap, og at det er nok av nolduser, stabeiser og idioter både i styret og i managerstolen rundt omkring. Det blir gjort feil i klubber, og ofte kan disse "uvitende" supporterne mer enn nok til å peke på hva som har blitt gjort feil. Folk som bruker hele fritiden sin på fotball.

Lenke til kommentar

Som jeg hørte på tv-en for ikke så lenge siden «Det blir sagt mye rart og idiotisk av fotballsupportere rundt omkring i verden men det verste, eller beste om du vil, er at de som regel har rett». (eller noe lignende, tror det var en av brødrene Nesbø som sa det).

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Og jeg mener at "fans" som ikke tåler at en spiller skifter beite hvis han vil, og kommer med denslags tilrop og holdninger, er barnslige. Dessverre alt for mye av denslags. Hyklersk er det også. Hvis spilleren går andre veien, til fansens egen klubb, ja da er plutselig alt i orden ... barnslig. Kunne nevnt Ashley Cole også. Hovedgrunnen til at han ville bort var vel lønn? Javel, og hva så? Hvis han vil vekk, så selg ham til den beste prisen du kan få, ferdig med det. Sånn er livet.

Lenke til kommentar

Og jeg mener at "fans" som ikke tåler at en spiller skifter beite hvis han vil, og kommer med denslags tilrop og holdninger, er barnslige. Dessverre alt for mye av denslags. Hyklersk er det også. Hvis spilleren går andre veien, til fansens egen klubb, ja da er plutselig alt i orden ... barnslig. Kunne nevnt Ashley Cole også. Hovedgrunnen til at han ville bort var vel lønn? Javel, og hva så? Hvis han vil vekk, så selg ham til den beste prisen du kan få, ferdig med det. Sånn er livet.

 

Du kommer liksom med en slags meta-diskusjon her, som jeg ikke helt skjønner. Du syter liksom over at vi syter? Hva er det du prøver å oppnå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Balanse, kanskje? Slik at ikke fans med skylapper på blir enerådende i diskusjonsforumet? Som tilhenger av fotballaget Arsenal siden 1970, så påberoper jeg meg all mulig rett til det. Man kan godt være både fotballelsker, og også tilhenger av et bestemt lag, uten å være sjåvinistisk eller hyklersk. Det går faktisk veldig fint det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Atald: Han insinuerer jo ingenting i sin siste setning. Han skriver rett ut at han synes det er smålig.

"Wenger er en voksen og reflektert mann med beina planta på jorda - noe mange "fans" ikke er, dessverre."

 

Dette var siste setning før thomit redigerte innlegget sitt.

Lenke til kommentar

@ Atald i posten over: Og den står jeg for. Mange fans flyr veldig høyt, og skriker veldig høyt, og er veldig snare til å "hate", og til å sutre. Det kaller jeg å ikke være reflektert, og å ikke ha beina planta på jorda. Så er det mulig jeg bommer i forhold til Atald, men setningen var jo heller ikke myntet på noen bestemt person, men på - nettop - mange fans.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...