Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Lol. Hvor kom konklusjonen om at RvP er linket til Chelsea fra? Tror ikke det engang er noe The Sun hadde klart å finne på. Det er så langt fra virkeligheten som overhode mulig. Tror ikke RvP er spilleren vi er ute etter.

 

Tenk litt over det så ser du logikken.

 

Barna og kona ønsker å bli i London. RvP ønsker seg trofeer. Chelsea vant nettopp FA og CL. Som hånd i hanske!

 

Chelsea kommer til å handle mye i sommer for å erstatte gamlingene som er kontraktløse. En angrepsrekke bestående av mata - RvP - hazard kommer til å herje vilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å se på det på den måten blir mer eller mindre urealistisk. Selv om angrepsrekka hadde vært PLs beste tviler jeg meget meget sterkt på at det er mulig å gjennomføre. For det første så tror jeg neppe RvP går til Chelsea om han velger å gå fra Arsenal. For det andre blir det for dyrt å hente RvP. For det tredje tror jeg neppe RvP er med i planen om å bygge opp et nytt lag.

Lenke til kommentar

Å se på det på den måten blir mer eller mindre urealistisk. Selv om angrepsrekka hadde vært PLs beste tviler jeg meget meget sterkt på at det er mulig å gjennomføre. For det første så tror jeg neppe RvP går til Chelsea om han velger å gå fra Arsenal. For det andre blir det for dyrt å hente RvP. For det tredje tror jeg neppe RvP er med i planen om å bygge opp et nytt lag.

 

Mulig det, Kanskje det er for opplagt til at det skjer. Kan ikke se skogen for bare trær osv.

 

Forøvrig tror jeg ikke han blir veldig dyr å hente. 20-25m pund på bordet så har ikke styret råd til å si nei.

Lenke til kommentar

For det første så er det godt med penger tilgjengelig, for det andre er gjelda Arsenal har langtidsgjeld som betales ned rundt £15m i året. Selv med dette i bakhodet er det godt med penger igjen i Arsenal. Det er bare å ta en titt på Swiss Ramble sine bloggposter for å få bevist det.

 

At Cesc oppførte seg illojalt i sin siste tid endrer ikke på det faktum at en interessert Cesc er langt bedre enn både Ramsey og Rosicky. Selv i fjor mener jeg han var bedre. Til slutt, mener du virkelig at Arteta har tatt Cescs rolle i laget?

 

Fikk en pluss av meg for dette.

 

Når det gjelder erstatter for Cesc og Nasri så er det bare tull at de ble erstattet. Arteta er et kjøp vi egentlig burde ha gjort i 2008 etter å ha mistet Diarra, Flamini og Gilberto pluss at vi gikk fra 4-4-2 til 4-3-3. Fabregas og Song var selvsagt gode nok til 2 av disse 3 plassene, men vi har alltid hatt et betydelig hull på den siste plassen noe som har blitt bevist i etterkant da Wenger prøvde å hente Alonso, men ikke hostet opp 2 ekstra millioner pund som Liverpool krevde.

 

Forrige sesong så ble Wilshere den spilleren som skulle spille denne rollen. Noe jeg flere ganger uttrykte var et dumt valg mtp. at gutten garantert kom til å bli utbrent og slite senere sesonger for å ikke snakke om at han til tider ikke bidro like mye med målpoeng som man håper at en spiller i denne posisjonen skal gjøre, men alt i alt så gjorde han det temmelig bra. Dog skulle han helst i det minste hatt en backup og ikke spilt hver bidige kamp han var tilgjengelig for (spilte jo til og med i ligacupen). Litt som Song dessverre..

 

Nå tilbake til Cesc og Nasri: Cesc ble aldri erstattet av en spiller som kom inn. Arteta kom inn som erstatter for Wilshere etter at Wenger trolig skjønte at han ville være ute så og si hele sesongen. Enten så trodde han ikke at Cesc kom til å forsvinne forrige sommer eller så fulgte han hjertet sitt og satset på at Ramsey ville gjøre det godt. Begge deler er/var håpløst uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Når det gjelder Nasri så fikk vi heller ingen erstatter der. Som Cesc så ville Wenger helst beholde han også og etter at vi hadde slitt med gode alternativer på kantene de siste sesongene så er jeg temmelig sikker på at planen hans var å spille Nasri og Gervinho sammen. Når det gjelder en erstatter for Nasri så fikk vi vel i teorien en spiller. Nemlig Benayoun.. men han er ikke akkurat på nivå med Nasri for å si det sånn og kun et kortsiktig lån i utgangspunktet. Ren deperasjon fra Wenger sin side her, men det viste seg å være en kløktig handel.

 

Når det gjelder Cesc og Nasri så nei. De ble ikke erstattet. Det tok også forbanna lang tid fra Clichy stakk til vi fikk inn Santos.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At Cesc oppførte seg illojalt i sin siste tid endrer ikke på det faktum at en interessert Cesc er langt bedre enn både Ramsey og Rosicky. Selv i fjor mener jeg han var bedre. Til slutt, mener du virkelig at Arteta har tatt Cescs rolle i laget?

 

Selvfølgelig er det relevant at Cesc var illojal - nettopp fordi i valget mellom Arteta og Fabregas, så er det en uinteressert Fabregas vi snakker om. Det vil altså si at han Fabregas+Arsenal aldri ville ha passa sammen. Det er også den Fabregasen vi må ta i betraktning når vi sammenligner ham med andre spillere. Ja, selvfølgelig er han bedre enn Ramsey, Rosicky og egentlig de fleste andre midtbanespillere i europa, men det er den motiverte Cesc, og ikke den Cescen vi så i Arsenal. Han svikta Arsenal på det verste - mye verre enn Nasri, og for det vil han alltid være en cunt i mine øyne. Jeg mener vi er bedre uten ham på alle måter - både på banen og i garderoben. Rett og slett fordi han bidro med lite spillemessig, og at urolighetene rundt ham påvirka spillerstallen.

 

Jeg mener ikke at Arteta var en direkte erstatter, nei, men jeg tror Fabregas frafall og Wilsheres uventede skadeopphold forandra strukturen i midtbanen litt. Song har f.eks. fått enda større frihet. Vi presser off-the-ball på en helt annen måte etc. etc. Det er altså ikke sånn at en type spiller ut må erstattes av en lik type spiller inn.

Lenke til kommentar

Urmaker: Jeg har ikke tid til å svare ordentlig på dine to siste innlegg i diskusjonen, men jeg leste raskt over og er enig i mye.

 

Angående siste innlegg er jeg helt enig. Jeg prøver å forholde meg ganske rolig til absolutt alt av rykter, men det er vanskelig å neglisjere det helt til tider.

Lenke til kommentar

Må si meg langt på vei enig med Urmaker her, hva vet vi egentlig om hvem som er interessert i RvP?

 

Mannen har hatt en super sesong, og en haug sesonger på sykestua, så at samtlige storklubber er ute etter han er ikke jeg så sikker på.

I forhold til mange andre er han en veldig dyr, og også en veldig usikker investering, og dette regner jeg med klubbene rundt om er veldig klar over.

Ikke glemme at mannen ikke blir yngre heller, så han er ikke en mann lag bruker for å bygge lag rundt om de skal starte et generasjonskifte.

Lenke til kommentar

At Cesc oppførte seg illojalt i sin siste tid endrer ikke på det faktum at en interessert Cesc er langt bedre enn både Ramsey og Rosicky. Selv i fjor mener jeg han var bedre. Til slutt, mener du virkelig at Arteta har tatt Cescs rolle i laget?

 

Selvfølgelig er det relevant at Cesc var illojal - nettopp fordi i valget mellom Arteta og Fabregas, så er det en uinteressert Fabregas vi snakker om. Det vil altså si at han Fabregas+Arsenal aldri ville ha passa sammen. Det er også den Fabregasen vi må ta i betraktning når vi sammenligner ham med andre spillere. Ja, selvfølgelig er han bedre enn Ramsey, Rosicky og egentlig de fleste andre midtbanespillere i europa, men det er den motiverte Cesc, og ikke den Cescen vi så i Arsenal. Han svikta Arsenal på det verste - mye verre enn Nasri, og for det vil han alltid være en cunt i mine øyne. Jeg mener vi er bedre uten ham på alle måter - både på banen og i garderoben. Rett og slett fordi han bidro med lite spillemessig, og at urolighetene rundt ham påvirka spillerstallen.

 

Jeg mener ikke at Arteta var en direkte erstatter, nei, men jeg tror Fabregas frafall og Wilsheres uventede skadeopphold forandra strukturen i midtbanen litt. Song har f.eks. fått enda større frihet. Vi presser off-the-ball på en helt annen måte etc. etc. Det er altså ikke sånn at en type spiller ut må erstattes av en lik type spiller inn.

 

Wenger og Arsenals ledelse følte ikke at Fabregas oppførte seg illojalt. Faktisk sørget de for å få inn en klausul i salgskontrakten at Arsenal ville ha første opsjon dersom Barca noen gang vil selge ham igjen. Så du vet tydeligvis noe annet og mer enn Wenger og Arsenals styre du da?

Kom deg ned av din høye hest, og ikke vær så sutrete. Gutten ville ganske enkelt hjem til Barca, ingenting å si på det. I det hele tatt; illojalitet/lojalitet er ikke noe som har noen særlig mening i dagens toppfotball, der hele idretten faktisk er drevet fram av stadige spiller-salg og -kjøp. Slutt å sutre. Gled deg over at vi har gode spillere mens vi har dem, la dem gå uten noen barnslig sutring når og hvis de vil flytte på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...