Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Ser ut som Koscielny hadde en test idag, og viste seg bedre en forventet. Snakk om å ha han i dagens squad til og med. Og takk gud for det.

Ikke blame Wenger for alt, syns det er ting som han er i overkant sta på, men er jo latterlig å klandre han for alt galt i klubben!

 

Skadene er jo litt utrolige, men er jo desverre noe galt i Arsenal, enten mtp trening eller i støtteapparatet. Ser vi på tabellen er vi på fjerdeplass, med 2 W og 4 D, ingen tap enda. Hvis vi greier å fortsette på samme måte er det ingen krise enda :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Flere her har uttrykt sin misnøye over Wenger og vil tydeligvis ikke ha ham som manager

 

De aner virkelig ikke hva de snakker om. Vi kommer til å slite når Wenger drar. Tipper det blir en ganske lik situasjon som hos dere bare at vi ikke har samme økonomiske fallskjerm.

 

Det er akkurat dette jeg også er redd for. Man veit jo veldig lite om hva som egentlig skjer innenfor klubben under de viktigste diskusjonene. Nekter å tro at alt er Wengers feil. Jeg synes uansett at klubben har tatt flere riktige steg de 2 siste sesongene, og jeg er sikker på at resultatene eventuelt vil komme. Jeg er ikke en av de som vil kvitte meg med Wenger.

Lenke til kommentar

Gresset ikke alltid er grønnere på andre siden.. Personlig gruer jeg meg til den dagen Wenger gir seg, og har ikke akkurat stor tro på hverken en flom av storsigneringer, mindre skader eller bedre resultater med det første selv med ny manager.

 

Skadeproblematikken er en ting Arsenal har slitt med lenge og hvor ansvaret nok må fordeles på flere i klubben. Nå har vi jo før denne sesongen adressert problemet, og forhåpentlig vil man etterhvert kunne se bedring her.

Lenke til kommentar

Er ikke skadene som jeg uroer meg for mest (selv om de er ekstremt frusterende), men det faktum at Wenger velger å gå inn i sesongen med 2 midtstoppere og en 19-åring som nok dekning i midtforsvaret og med Arteta og Flamini som de to eneste alternativene på "defensiv" midtbane.

 

For en mann som tar særdeles få risikoer er det usedvanlig risikabelt å gjøre nettopp det han gjør der.

Lenke til kommentar

Nå var ikke Wenger eneste manager som slet med å finne kabable midtstoppere dette vinduet, og han sa jo selv han var på utkikk, men ikke fant. Chambers var jo en knallsignering dog, men gode nok midtstoppere er ikke bare å dra opp av hatten om dagen virker det som.

 

Jeg er mest misfornøyd med at ikke DM ble handlet, men tror også her det ikke stod på forsøkene.

Har et lite håp om at dette januar vinduet kanskje blir bedre nå som det ikke er VM og spillerne selv kan være villige til å flytte på seg, og tror selv Wenger ser at det trengs stallfyll og ikke er veldig happy med dagens situasjon.

Lenke til kommentar

Hvis du skjønte spøken så forstår jeg ikke helt hva du furter over.

Flere her har uttrykt sin misnøye over Wenger og vil tydeligvis ikke ha ham som manager og da nevnte jeg Moyes som en spøk. Det er ikke mange gode managere som er arbeidsledige for tiden.

Synd du ikke forstår det.

 

Har ikke noe med deg og gjøre, men heller mer rettet mot alle dem som ønsker Wenger vekk og bort. Folk må jo ha hull i hodet når de mener noe slikt. Vil ikke vite hva som kommer til å skje når Wenger forlater oss en vakker dag...

 

Med andre ord, så mener jeg det ville vært feil å kvitte seg med Wenger. Supporterene må ta et standpunkt nå snart. Hva skjedde med all optimismen som var ute og gikk når vi vant FA cupen? Da var jo Wenger helt sjef, sikkert svært få personer som ikke ønsket å ha han som manager da. Meningene går jo opp og ned som en sprettball angående Wenger.

Lenke til kommentar

 

Det vil bli en lang prosess når Wenger gir seg. Kan like godt skje nå, enn om 5 år.

 

Så du mener Wenger bør sparkes/gi seg etter 6 seriekamper der vi enda ikke har tapt?

 

Og hvor lang tid ville noen her gitt den nye manageren før de skrek om hans avgang også hvis resultatene uteble?

 

 

 

 

Baserer det ikke på 6 seriekamper. Baserer det på hva han har fått til de siste årene.

 

Det kan jeg ikke svare på før det skjer.

Lenke til kommentar

Ja buhu. Vi mister en manager som kun skaffer oss en fjerdeplass hvert år. Unnskyld meg men det finnes ingen unnskyldninger for å sitte på en så stor pengesekk som vi gjorde dette overgangsvinduet uten å hente inn forsterkninger bak når både han og VI visste hvor sårt det trengtes. Det kalles inkompetanse. Alt kan kjøpes for penger, når som helst. Det har Chelsea, City og alle kjøpeklubbene bevist.

 

Ikke kom her å si at klubben blir å gå under fordi Wenger drar. Hva kan vi risikere å miste? En mulig topp 4 plassering? Problemet er jo at fyren eier ikke ambisjoner. Han er blitt så vant til havne på fjerdeplass at han sikter ikke lengre enn det. Han forstår ikke at man må bruke penger for å vinne i dagens fotball. Sta og grådig er han. Jeg sier ikke at vi skal bli en kjøpeklubb, men vi er nødt å bruke penger for å overleve. Vi skal liksom kjempe i toppen mot de beste lagene i verden, da kan vi ikke holde på sånn som Wenger gjør.

 

Jeg kan skrive en lang liste om alt Wenger har gjort galt de siste månedene, og jeg tror faktisk jeg har skrevet den listen her hvis man blar tilbake litt. Mye er hans skyld. Hva gjelder skadene, så synes jeg det er mer enn mistenkelig at folk bare melder seg skadet når det ikke går vår vei. Nesten som at når spillerne seg ting ikke fungerer, så går de til legen og klager på at de har vondt i et lår og leverer sykemelding. Men det ville jo vært hårreisende å anta at spillere ikke kan bli demotiverte av å være under ledelse av en fyr som gjør dårlige valg og har en enda mer grusom taktikk og formasjon.

 

Jeg stiller meg bak i køen for å få Wenger pensjonert neste sommer, eller sommeren etter.

Endret av Adrax
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Haha, du er faen den vittigste jeg vet. Synes det er ekstremt søtt når noen prøver å late som de har peiling på et område de ikke har peiling på.

 

 

Ja buhu. Vi mister en manager som kun skaffer oss en fjerdeplass hvert år. Unnskyld meg men det finnes ingen unnskyldninger for å sitte på en så stor pengesekk som vi gjorde dette overgangsvinduet uten å hente inn forsterkninger bak når både han og VI visste hvor sårt det trengtes.

 

Hvorfor hentet ikke United noen? Hvorfor hentet Barcelona Vermaelen? Jo, fordi det var ingen gode midtstoppere tilgjengelig. Han satt ikke på en stor pengesekk, for majoriteten av den pengesekken var brukt opp. Tror vi var det laget etter United som gikk mest i underksudd i løpet av vinduet.

 

Det kalles inkompetanse. Alt kan kjøpes for penger, når som helst. Det har Chelsea, City og alle kjøpeklubbene bevist.

 

Nei, det kalles ikke inkompetanse. Skal vi kjøpe en middelmådig/drittspiller nå, så hindrer det oss i å hente en bedre midtstopper når de mest sannsynlig blir tilgjengelig senere. Klart vi kunne sikkert hentet en drittspiller på lån i en halv sesong, men jeg ser mye heller gjerne at vi gir ungspillerne sjansen.

 

 

Ikke kom her å si at klubben blir å gå under fordi Wenger drar. Hva kan vi risikere å miste? En mulig topp 4 plassering?

 

Vel, han er våres desidert beste manager gjennom historien, en av PLs mest suksessfulle, han har fått oss i CL 18 år på rad noe som gjør oss til et av Europas mest konsistente lag. Han ledet oss selv til CL i en elendig økonomisk periode hvor vi nesten ikke hadde penger til rådighet (klarer ikke se for meg noen andre managere som hadde klart det). Han står egenhåndig bak Emirates (den ville aldri vært mulig hadde det ikke vært for han). Han er et av verdens største talentutviklere, og han klubben har akkurat fått en stabil økonomi slik at han endelig kan bygge et godt lag igjen, noe som han er godt på gang med å gjøre.

 

Du kan gjerne se på topp 4 plassering som noe uviktig, men hvis vi først detter utenfor der, så kan veien tilbake være VELDIG vanskelig. Spillerflukt, mindre penger til rådighet etc. Da kan vi fortsette å falle. Vi har ikke i nærheten av samme inntekter som united slik at vi kan redde oss ved å hente spillere som kun bryr seg om penger og ikke CL.

 

 

Problemet er jo at fyren eier ikke ambisjoner. Han er blitt så vant til havne på fjerdeplass at han sikter ikke lengre enn det. Han forstår ikke at man må bruke penger for å vinne i dagens fotball. Sta og grådig er han. Jeg sier ikke at vi skal bli en kjøpeklubb, men vi er nødt å bruke penger for å overleve. Vi skal liksom kjempe i toppen mot de beste lagene i verden, da kan vi ikke holde på sånn som Wenger gjør.

 

Dette er det dummeste jeg har lest på et par måneder. Hvordan har du fått for deg at han ikke har ambisjoner? Det er forskjell på ambisjoner og hva som faktisk er mulig. "Han forstår ikke at man må bruke penger for å vinne i dagens fotball". Seriøst, han hentet Alexis for 32 millioner pund og Ozil for 42 millioner pund året før. Er ikke det ambisjoner? Er ikke det pengebruk? Ler av dere som tror at vi har råd til å styrke alle posisjoner med verdensklasse på ett vindu. Vi har maks råd til 1 verdensklasse spiller på hvert vindu, så lagbyggingen må skje gradvis.

 

"Sta og grådig er han. Jeg sier ikke at vi skal bli en kjøpeklubb, men vi er nødt å bruke penger for å overleve. "

 

Men samtidig så later du som det er uviktig om vi mister topp 4. plassering? Hvor mye penger er det ikke man får for å kvalifisere seg til CL? 20-30 millioner pund? For det kan man få en meget, meget god spiller. I tillegg vil som jeg sa tidligere spillerflukt gjøre det enda vanskeligere.

 

Hva gjelder skadene, så synes jeg det er mer enn mistenkelig at folk bare melder seg skadet når det ikke går vår vei. Nesten som at når spillerne seg ting ikke fungerer, så går de til legen og klager på at de har vondt i et lår og leverer sykemelding. Men det ville jo vært hårreisende å anta at spillere ikke kan bli demotiverte av å være under ledelse av en fyr som gjør dårlige valg og har en enda mer grusom taktikk og formasjon.

 

:rofl: Dette blir for dumt til å svare på.

 

 

Jeg stiller meg bak i køen for å få Wenger pensjonert neste sommer, eller sommeren etter.

 

Da tror jeg vi skal være VELDIG, VELDIG glad for at det ikke finnes en slik kø og at du og alle andre som mener han skal gå ikke har noen som helst rådighet over klubben. Dere ville aldri innset hvor dum beslutning det var før det var for seint. Vi kommer til å slite enormt når Wenger drar, og dette kan du komme tilbake til å se om 3 år etter Wenger har vunnet PL igjen. Det er ikke slik at vi bare kan si "Du! Jurgen Klopp! Kom hit". Det er overhodet INGEN managere som kan da rett over for Wenger og være en umiddelbar suksess, og vi har ikke råd til å falle på tabellen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var en statement fra min side, ikke en oppfordring til diskusjon. Jeg respekterer at du tror Wenger er uerstattelig, men det fins managere her i verden som fint kunne taklet å tatt over for han. Spesielt hvis hovedmålet var å havne blant topp 4.

 

Det hjelper forøvrig ikke å hente spillere som Ozil hvis man spiller de ute av posisjon og fortsetter å bruke en taktikk som har bevist seg å være elendig.

 

 

At the end of the day så skal Wenger ha mye ære, og kanskje all ære for at klubben har greid seg så bra økonomisk. Men de siste månedene så har han vist at han ikke har peiling på hva han holder på med, eller så gir han seg bare faen. Som sagt, taktikk, formasjon, kjøp som skulle vært gjort. Det burde være unødvendig for meg å ramse opp alt som er feil med Wenger, for de fleste her ser jo hva som foregår ute på matta hver helg(?)...

 

Hva gjelder dine uttalelser om pengesekken vår, så vil jeg gjerne ha kilde på at vi ikke hadde råd til å kjøpe flere spillere. Du blir å slite, for vi var nesten i null før Welbeck-dealen gikk inn. Så var det diverse klausuler som matet pengesekken vår. Dvs. vi kunne fint handlet for godt over £50m og kanskje enda mer. Spesielt tatt i betraktning at ledelsen meldte at vi kunne handle for over £100m før overgangsvinduet.

 

 

Din siste antagelse om at det ikke finnes en sådan kø som vil avskaffe Wenger er ganske bastant, men dessverre feil. Vi er nok mange som ser at det er påtide med en endring, tross alt det fine Wenger har gjort for klubben gjennom åra. Han er utdatert, punktum. Time to move on.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

United henta Rojo og Shaw + Blind som kan steppe inn bak.

 

Men fremdeles så trenger dere minst én til. Kunne formulert meg annerledes: det er ingen gode nok spillere tilgjengelig som er villig til å sitte på benken til Arsenal. Det sier seg selv at det blir vanskelig å konkurere om startplass når vi har PLs beste midtstopper duo.

 

 

Jeg respekterer at du tror Wenger er uerstattelig

 

Ingen er uerstattelig, men han er uerstattelig i henhold til at ingen andre managere kunne tatt over og vært en umiddelbar suksess. Klart, vi kunne sikkert hentet en manager som ville etterhvert blitt bedre på lang sikt, men det ville vært en enorm stor risk og vi har ikke råd til å gamble, og vi har hvertfall ikke råd til å falle på tabellen. Spesielt også med tanke på at for den manageren som tar over, så vil Premier League være den vanskeligste ligaen han noen gang kommer til å være manager i.

 

 

men det fins managere her i verden som fint kunne taklet å tatt over for han. Spesielt hvis hovedmålet var å havne blant topp 4.

 

Nevn én, ÉN manager som garantert hadde klart å holde seg inne blant topp 4 i den perioden som Wenger har klart det? Nei, det er overhodet ingen. Wenger har nå akkurat begynt å bygge et lag som skal løfte oss over 4. plassen.

 

 

Det hjelper forøvrig ikke å hente spillere som Ozil hvis man spiller de ute av posisjon og fortsetter å bruke en taktikk som har bevist seg å være elendig.

 

Når har den vist seg å være elendig? Den har selvfølgelig ikke vært optimal hittil, men hvor mange kamper har vi spilt? 5-6? Tror du laget klarer å beherske en helt ny formasjon med det samme? Jeg er enig i at Ozil bør spille sentralt, men jeg kan forstå hvorfor Wenger spiller han der; for å gi plass til de andre spillerne i form på laget. Du, jeg, eller noen andre supportere har null innsikt i hvordan de ville reagert på å bli benket. Wenger snakker med spillerne sine og alt han gjør har en grunn.

 

 

Men de siste månedene så har han vist at han ikke har peiling på hva han holder på med, eller så gir han seg bare faen.

 

Haha, det er så nusselig når du kommer med disse konspirasjonene dine.

 

 

Som sagt, taktikk, formasjon, kjøp som skulle vært gjort.

 

Taktikk: Ja, han kunne gjort en bedre jobb taktisk, men Wenger sitt ønske for klubben har vi skal spille vår egen stil, og vinne med å spille våres egen fotball og stil uten å måtte endre den på grunn av motstander. Det har fungert før. Eksempler: Barcelona og oss selv med The Invincibles. Nå har vi endelig penger til å bygge gradvis et bra lag rundt taktikken hans, så etterhvert når den sitter for alle spillerne og samspiller fungerer så blir det bra.

 

Formasjon: Se over. Det tar tid på å sette en ny formasjon. Mourinho brukte hele forrige sesong på det.

 

Kjøp som skulle vært gjort: Ja, det er flere kjøp som må gjøres, men som jeg har nevnt tidligere er det umulig for oss å styrke alle posisjoner med klasse i løpet a et vindu. Vi har ikke samme inntekter som United. Vi må gjøre det gradvis.

 

 

Det burde være unødvendig for meg å ramse opp alt som er feil med Wenger

 

Gi det et forsøk. Så langt har jeg ikke sett deg ramse opp en eneste feil med Wenger.

 

 

Hva gjelder dine uttalelser om pengesekken vår, så vil jeg gjerne ha kilde på at vi ikke hadde råd til å kjøpe flere spillere. Du blir å slite, for vi var nesten i null før Welbeck-dealen gikk inn.

 

Kan jeg se en kilde? Og du vet at man ikke kan handle for mer enn man tjener, sant? Det er litt av konseptet med FFP. Så om vi var nesten i 0 så hadde vi nesten ingen penger igjen å bruke. Det sier også seg selv når vi henter Alexis til 32 m pund, Debuchy til 12, Chambers til 15, Ospina til 3 og Welbeck til 16. Vi har aldri brukt så mye penger før i et overgangsvindu.

 

 

Dvs. vi kunne fint handlet for godt over £50m

 

Følger du med? 32 + 15 + 16 + 3 + 12 = 78 millioner pund. Vi kan ikke handle for penger som vi ikke har tjent inn. Les deg opp på FFP.

 

 

Din siste antagelse om at det ikke finnes en sådan kø som vil avskaffe Wenger er ganske bastant, men dessverre feil.

 

Ah, så det er feil? Hvor står denne køen? Står dere utenfor Emirates? Oja, du skulle jo møte opp untenfor kontoret hans og protestere. Det stemmer. Husker du sa det.

 

 

Vi er nok mange som ser at det er påtide med en endring, tross alt det fine Wenger har gjort for klubben gjennom åra. Han er utdatert, punktum. Time to move on.

 

Som sagt skal vi alle egentlig være taknemmelig for at dere da ikke har noen som helst rådighet for klubben. Om dere hadde protestert ville dere bare blitt ignorert av klubben øyeblikkelig på grunn av deres ignoranse. Dere har tydeligvis ikke lært noe fra situasjonen hos United. Det har forhåpentligvis klubben gjort og det virker slik, for å gi Wenger 3 års forlengelse er det smarteste de noensinne kunne gjort. Aner ikke hva vil skal gjøre når vi skal over til ny manager etter Wenger går av med pensjon. Da sliter vi virkelig. Håper de allerede nå har begynt å planlegge hvordan vi skal takle forandringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...