Gå til innhold

Hva er vanlig lønn?


Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som vet hva gjennomsnittslønna ligger på (veldig ca. ) for type webutvikler-jobb i dag?

 

Jeg har i dag 330.000,- og får høre at det er litt lite... Har jobbet ferdig prøvetiden, så er ganske fersk. Har bachelor og endel ikke-relevant arbeidserfaring. På tide å forhandle lønn her ohmy.gif Tro det eller ei; det var sjefen som tok det opp hehe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom sjefen tar det opp så er det vel på tide? Dette med begynnerlønn trenger du ikke å stresse så mye over, du tjener ikke bra men ikke direkte dårlig heller (kommer an på hvor i landet du jobber). Uansett - vent et år eller to så ser du nok at du går fort opp i lønn etterhvert som du får relevant arbeidserfaring.

 

..ellers så er jo markedet så bra akkurat nå at det er ingenting i veien for å søke andre jobber og enten 1) ta jobben 2) gå til sjefen og si at du har fått et bedre tilbud, og forventer et mottilbud ..

Lenke til kommentar

Må bare legge til at jeg har tatt opp kriterier for lønn med sjefen og han sa selv at erfaring innad i selvskapet ikke har betydning. Var mer om TYPE jobb man gjør, utdanning og magefølelse (hvordan man utfører jobben). I tillegg ønsker han å gi meg konkurransedyktig lønn, som han sier, så derfor interessant hva andre i lignende stillinger tjener... :hmm:

Lenke til kommentar

Dei punkta som tel på lønnsnivået er:

 

1) Utdannelse

2) Erfaringer og kompetanse

3) Generelle lønnstrenden

4) Innsats

 

Når ein er ganske fersk så er det punkt 1, 3, 4 som tel mest, etterkvart som ein opparbeider seg erfaring blir 2 og 4 viktigast og 3 blir ein justerande faktor

 

Sitter du med hovudfag / Master så vil eg sei at du har litt lav lønn (380k i snitt for siv.ing/master 1. sept 2006) Derimot har du lavare utdanning så er nok lønnsnivået ikkje så ugunsig for utdanninga.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

slenger meg på her jeg...

litt usikker på min lønn også, jeg har fagbrev som IKT-Driftsoperatør(1 år skole, 2 år lærling), og 1 års relevant erfaring fra helpdesk.

 

hva burde jeg tjene nå?

 

edit: har blitt tilbudt jobb hos drift der jeg jobber, hva bør lønnen der ligge på?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
slenger meg på her jeg...

litt usikker på min lønn også, jeg har fagbrev som IKT-Driftsoperatør(1 år skole, 2 år lærling), og 1 års relevant erfaring fra helpdesk.

 

hva burde jeg tjene nå?

 

edit: har blitt tilbudt jobb hos drift der jeg jobber, hva bør lønnen der ligge på?

9379613[/snapback]

 

Jeg er også interessert i å finne ut hva IKT-Driftsoperatører tjener sånn ca. Jeg trenger selv læreplass i dette faget, og lurer på hva jeg kan forvente i lønn når jeg er utlært og begynner i fast jobb...

Lenke til kommentar
Hvis man har bachelor grad innen IT mener du at det er kort skolegang? Hva skal man bygge på den da?

9443018[/snapback]

IKT-Driftsoperatør = videregående ;)

Bachelor er gjennomsnittlig utdanning i dag vel (eller det de fleste har), de som vil utheve seg meg (eller ha tyngre jobber) har og master. Men for å utheve seg blant søkerene til en jobb er erfaring veldig fint.

 

Har litt av alt selv. Om en 2 års tid har jeg totalt:

-Fagbrev i IKT-Drift

-Bachelor i webutvikling

-Samt ca 7 års deltid/fulltidserfaring fra overnevnte fagfelt.

Lenke til kommentar
Husker jeg ikke feil er det rundt en 220->250 i startlønn for en IKT-driftsoperatør gjennomsnittlig. For de få som faktisk klarer å først få seg læreplass og som der igjen faktisk får seg en jobb med så kort utdanning.

9442926[/snapback]

 

det var lite ja...

men er dette riktige tall?

i sA fall har jeg godt betalt, startet pA 280k, og det har blitt en god del mer nA

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Husker jeg ikke feil er det rundt en 220->250 i startlønn for en IKT-driftsoperatør gjennomsnittlig. For de få som faktisk klarer å først få seg læreplass og som der igjen faktisk får seg en jobb med så kort utdanning.

9442926[/snapback]

 

det var lite ja...

men er dette riktige tall?

i sA fall har jeg godt betalt, startet pA 280k, og det har blitt en god del mer nA

9443849[/snapback]

Jeg jobber ved en it-drift/support avdeling i et mellomstort selskap. Har jobbet her i snart ett år, og i dag tjener jeg ca 330.000 + overtid + eventuell bonus.

 

Av utdanning har jeg kun gjennomført 1-årig skole VK1, IKT-driftsfag etterfulgt av 2-årig lærlingplass. I tillegg jobbet jeg et halv år på 1/2.-linje teknisk support (telefon og til dels kundeoppfølging) hos en større norsk ISP. Jeg har ingen kurs eller sertifiseringer hittil.

 

Det kunne vært interessant å vite hva andre tjener også, slik at sammenligningsgrunnlaget blir litt bedre.

 

Fra tidligere arbedisgivere og skole har jeg hørt at 250-300k er vanlig startlønn for en nyutdannet IKT-driftsoperatør, så det stemmer nok ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes ikke du oppgir tilstrekkelig informasjon til at man kan avgjøre hvorvidt lønnen din er ok eller ikke.

 

Fast lønn: x kr

Bonus: x kr basert på variabel y

Overtidsbetalt: j/n

 

Annen interessant informasjon er størrelse på arbeidsgiver og kjennetegn ved stillingen (forretningskonsulent eller ren teknisk bistand).

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du oppgir tilstrekkelig informasjon til at man kan avgjøre hvorvidt lønnen din er ok eller ikke.

 

Fast lønn: x kr

Bonus: x kr basert på variabel y

Overtidsbetalt: j/n

 

Annen interessant informasjon er størrelse på arbeidsgiver og kjennetegn ved stillingen (forretningskonsulent eller ren teknisk bistand).

 

 

Jeg har 330kr i i fastlønn.

Fakturerer jeg 100% (1000kr pr time) gir det ca 8000kr/mnd

Jobber tett sammen med kundene. Er på det tekniske plan ja.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nettopp gått ferdig en mastergrad i softwareutvikling, og holder på å søke jobb i Trondheim. Jeg har ingen (relevant) erfaring, unntatt studieerfaring. I jobbsøkingsprosessen blir jeg ofte spurt om forventet lønnsnivå, så jeg lurer på hvor mye jeg bør forlange. Er 320 000 i året et vanlig nivå som nyutdannet?

Endret av Scumtron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...