Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Hva er viktigst for spillet? CPU eller GPU?

 

Jeg har nemlig en gammel singlecore AMD64 3500+ og et ganske nytt 8800GTS-kort. Jeg har 2GB RAM.

 

Jeg kan kjøre spill som Oblivion, Unreal Tournament 3 og TF2 på rimelig høye grafikkinnstillinger uten problemer. Er AoC også et GPU-spill, eller vil jeg slite pga den trege CPU-en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er viktigst for spillet? CPU eller GPU?

 

Jeg har nemlig en gammel singlecore AMD64 3500+ og et ganske nytt 8800GTS-kort. Jeg har 2GB RAM.

 

Jeg kan kjøre spill som Oblivion, Unreal Tournament 3 og TF2 på rimelig høye grafikkinnstillinger uten problemer. Er AoC også et GPU-spill, eller vil jeg slite pga den trege CPU-en min?

 

trur det i grunn skal gå rimelig greit.

 

 

 

alle systemkrav til spill er rett å slett rent oppskryt syntes jeg i de fleste tilfeller!

Endret av ezkoo125
Lenke til kommentar
AA=antilyasaningblalba? har aldri sjønt d der :p

 

Jo høyere AA du kjører i spillet, jo bedre kantutjevning og flere detaljer får du. Du har sikkert sett skjermbilder der kantene på hus, karakterer og naturobjekter ser litt 'hakkete' ut. Om man kjører høye AA-innstillinger blir kantene mykere.

Lenke til kommentar

Noen tall om ytelse:

 

Phenom 9500 og HD 2600 Pro gir 20 fps med "Medium Quality" i 1280x720 vindu. Men, Medium kvalitet her er jo eviglangt fra alt du kan tenke deg i WoW. Og forresten, Ja... AoC bruker alle fire kjernene i prosessoren, og det er ikke den som er flaskehalsen. CPU load ligger på ca 40%.

 

Edit: For ordens skyld, OS er Vista x64 SP1, og jeg har 8GB minne.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal kjøpe AoC nå før sommeren, men vil da kun ha en lusen bærbar tilgjengelig i 2 måneder. Noen som har en idé om denne her i det hele tatt kan kjøre spillet? (tenker selvsagt på lav settings..)

 

Asus F3Ja

-prosessor: T2400 1.83GHz

-2 GB ram

-ATI Mobility Radeon X1600 External 256MB VRAM /with 512MB Hypermemory

Lenke til kommentar
Vurderer om jeg skal kjøpe AoC nå før sommeren, men vil da kun ha en lusen bærbar tilgjengelig i 2 måneder. Noen som har en idé om denne her i det hele tatt kan kjøre spillet? (tenker selvsagt på lav settings..)

 

Asus F3Ja

-prosessor: T2400 1.83GHz

-2 GB ram

-ATI Mobility Radeon X1600 External 256MB VRAM /with 512MB Hypermemory

Ettersom jeg vet så er det skjermkortet du har der ikke så aller værst til spilling. Jeg tror du vil kunne spille AoC på low settings kanskje noe medium dersom du skrur ned oppløsning :p

Lenke til kommentar

Hei hei! Jeg går veldig snart til innkjøp av en iMac 24" (high-end modellen) med disse spesifikasjonene:

 

* 3,06 GHz Intel Duo 2 Extreme

* 4 GB hukommelse

* 500 GB harddisk1

* 8x to-lags SuperDrive-stasjon

* NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB

 

Jeg kjører dette gjennom BootCamp så jeg får kjørt det nativt gjennom Windows Vista, eventuelt XP hvis det vil øke ytelsen. Hvordan vil denne maskinvaren takle AoC? Håper jeg får kjørt det på high med grei framerate.

Lenke til kommentar

Jeg vil definitivt prøve dette spillet, men tviler på laptop'en min takler spillet bra.. Mine speccs er:

 

HP dv9575eo

 

Core2 Duo CPU T7300 @ 2.00GHz

2gb ram

NVIDIA GeForce 8600M GS (GeForce 8600M GS)

 

Dette er en 17" widescreen, og jeg "må" nesten kjøre spillet i 1440x900(eller hva det nå er) for at det ikke skal se rart ut. Noen som har ca. samme pc som kan si meg hvordan den kjører aoc? Jeg takler fint å sette ned grafikken, ta av alt som AA AF bloom VSync osv, så lenge jeg slipper å dale ned i 10-15 fps i tide og utide..

Endret av Winniee
Lenke til kommentar

På på min Hp har eg

#

 

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7500 2,20 GHz, Nivå 2-cache 4 MB

Skjerm : 20,1" WSXGA+ High Definition Brightview Widescreen 1680x1050

Minne : 2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)

ATI™ Mobility Radeon™ HD 2600 XT opptil 1023MB totalt tilgjengelig grafikkminne

 

På lavest på absolutt alt får eg vel 10 fps når eg står stille uten noe aktivitet rundt.

Begynner andre å nærmere seg eller i en by flyger eg langt under 10 fps

Lenke til kommentar

må si jeg ikke skjønner en puck av ytelse på prosessorer lengre , har vel ikke skjønt det siden Pentium II 333Mhz.

 

Står at jeg har Intel® Core2 Duo CPU T5250 @ 1.50Ghz, dette er visst under minimum requirements. Ser ut som jeg har ganske lik data til Existence litt lengre opp i tråden, bare enda dårligere CPU, så det var jo synd at daten min suger sånn, med tanke på at den bare er noen måneder gammel, er dog en bærbar.

 

Ellers i testen fra først post har jeg over minimum på alt. Håper noen er snill når spillet kommer ut og kan gi meg guest pass så jeg får prøvd :)

Endret av axelaxel
Lenke til kommentar
Jeg har en 1680x1050 skjerm og skal ha nytt grafikkort. Jeg har Athlon X2 CPU og 2gb ram. Vil et 9600gt kort la meg kjøre i full oppløsning med god grafikk?

 

Edit: Eller et annet kort? Anbefalinger?

 

Hei,

 

Jeg har et 9600 GT-kort som jeg kjører på en 22" i 1680x1050. Det fungerer greit, men du kan ikke maxe ut alle instillingene helt. Maskinen sliter litt når det er lang drawdistance, men ellers ser ting veldig pent ut, og FPS er for det meste 35+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...