Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
slår ikke pcen seg av ved 85 grader da? Husker at dette sjedde når jeg hadde glemt å koble strøm til vannpumpa :whistle:

9315631[/snapback]

Kommer vel an på HK..

9315642[/snapback]

Jeg vet i alle fall at Intel spesifiserer at V-core skal kutte seg ut, og cpu stoppe (TERMTRIP) dersom tempen (altså cpu tempen TC) går ca 20 grader over max TC. Max TC på Q6600 er vel ca 63-65 grader. Muligens litt anderledes på G0, men neppe mye. Men hvordan hk produsentene forholder seg til disse kravene er sikkert litt forskjellig, og det samme gjelder vel også hvorvidt hele maskinen skrur seg av. Mange har jo som det blir nevnt justerbar shutdown temp i bios, mitt P5K har ikke det.

Min Q6600 bare henger i post dersom jeg glemmer å skru på vannpumpen.

 

Godt å høre TL1000, da venter jeg i spenning på at du skal komme hjem. Vet jo erfaringsmessig at du vil teste masse, og dele resultatene med oss andre.

G0 på vann og ca 3,6Ghz er hva jeg vi se, og sammenlikne med ;)

Lenke til kommentar
Denne Q6600 (G0) avløser en E6600 i et P5W DH DL som har kjørt hammerstabilt @3.15Ghz (350Mhz FSB og [email protected]) siden jeg kjøpte settet i Septemper i fjor - dvs Seti@home 24/7 og 100% load i 9 mdr (med boxed kjøler).

9314898[/snapback]

Takk for info Kimmer :) Var litt redd for at strømforsyningen (PWM) til CPU var litt svak for en quad, men dette ser lovende ut! Tweaktown klokket denne til 4Ghz (stabilt 3.8) på et P5K, så den har definitivt potensiale.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Kimmer: hvordan er lydnivået på boxed-kjøleren? Er det stor forskjell på støyen på overklokket tilstand i forhold til normal hastighet på cpu?

9315955[/snapback]

Boxed kjøleren bråker temmelig mye på full hastighet. På 75% er den akseptabel, og på 50% er den behagelig. Du bør med andre ord skifte kjøler om du skal satse på overklokking.

Lenke til kommentar
fikk kanskje den kjipeste cpuen i hele verden akkurat, klarer såvidt 3Ghz.. (Q6600).. dumme meg solgte akkurat E6850 som klarte 4Ghz stabilt.. jippi...

9304023[/snapback]

Jeg har klokket min Q6600 B3 til 3350 Mhz og ligger på 40-42 grader :dribble: må si meg fornøyd med det, og det uten å øke volten :thumbup:

9317168[/snapback]

Hvis det er på luft, så tipper jeg det er idle-tempen som er på 40-42 grader...? I så fall, hvordan er den på 4xPrime?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...