Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var da ekstrem tillitsfulle dere skulle være. Hva i all verden vil T2 tjene på å lyge om stepping på CPUen sin?

9301273[/snapback]

Uansett så vil vi ha det bekreftet via CPU-Z validator. Tar maks 1 min å gjøre det, så synes du kan ta deg tid til det T2, for vår del :yes:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Makan til hysteri da? :ohmy:

 

Dere kjøper en aldeles glimrende CPU (Q6600) for en billig penge og er sykelig opptatt av om hvilken "stepping" det er.. for da klokker den "garantert" 100+Mhz lengre? (ref. link til test tidligere i tråden).

 

Dersom noen av dere er veldig opptatt av klokkbarhet og antall mhz foreslår jeg at dere heller går til innkjøp av en Celeron D 35n (65nm). :cool:

 

En 6n50 (6750 eller 6850) er vel uansett ett "lurere" valg dersom høyest mulig overklokk er målet. Særlig da jeg tipper flesteparten her er "gamere" som ikke har bruk for de 2 ekstra kjernene uansett.. og som i tillegg vil ha kjøpt en ny quadcore (eller "verrre") den tid flere spill virkelig utnytter mer enn en kjerne (som er "lenge" til).

 

PS.

Før var det lange tråder om "steppinger" på Opty's, nå er det "quadcore".

Det er ikke bare T2 som "bøt få seg ett liv" her tror jeg. :!:

 

Edit:

Og nå har T2 gjort tvilerne til skamme.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kanskje noen kan hjelp til med å få mer fart på minnet:

 

RAM Size : 2048 MB

RAM Freq : 400.9 MHz

RAM Type : DDR2-SDRAM Dual Channel

RAM Ratio : 2:3

RAM Timings : 5-5-5-18

 

Jeg har disse brikkene:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321028

 

Får en Vista score på 5.6 på minnet. CPU'en er 5.9.

 

Burde vel være mulig å få mer ut av minnet? Er det på grunn av forskjellig FSB hastighet?

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere: T2 er til å stole på.

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=230731

 

Litt moro å ha den første Q6600 G0 her!

 

Jeg var så sikker på at det skulle være B3 som ble sendt ut at jeg også bestilte meg en E6850 som kommer på postkontoret imorgen. Så nå har jeg en CPU for mye. Noen som har lyst på en G0 kanskje?

9303325[/snapback]

Supert! Se hvor langt du klarer å få den da :yes: Vært mye spekulasjon rundt G0 og B3 i det siste, så du har nå sjangsen til å løse mysteriet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...