Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk kanskje den kjipeste cpuen i hele verden akkurat, klarer såvidt 3Ghz.. (Q6600)..

9304023[/snapback]

 

Ikke ta den tonen, fordi jeg har nemlig en E6400 ligger 50 grader idle 65 grader load med STOCK kjøler og med en annen kjøler så liggern bare 5 grader mindre på load.

 

EDIT: uten overklokk :thumbdown:

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
*snip*

Du mener vcore, sant? Finner ikke noe temp skjønner du :p

9311568[/snapback]

Ja det er jeg som surrer tenker på vcore ;)

 

Vel L724 (Uke 24, 2007) skal klokke ganske godt, men blir en del varmere en L722 ....

 

Edit: T2 og du andre som fikk G0 fra netshop hvilken uke har dere ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Eklinger...  :mad:

All den masingen om quadcore, steppings.. og ukens tilbud..

Restskatt får være restskatt..

Da var en Q6600 bestilt hos Netshop (Oslo).

Uff, jeg er lett påvirkelig, og ett "ødeland" (fritt fra Onkel Skrue)..  :!:

9304939[/snapback]

Restskatten er bare å betrakte som et rimelig lån til all hardware du kjøpte i fjor den vet du... Om du ikke har kjøpt noe Q6600 før nå vitner det om stor motstandstyrke, is i magen, lar seg ikke lede/rive med... :D

 

Men er den underveis nå da eller, postpakke/hente?

Og hvor skal den bo, altså hva slags hk vil du bruke?

 

Hva er nå dette vente 24timer greiene? Vi vil jo ha svar nå, klokk opp!

Så blir det jo også litt mer spennende, og man kan vente seg litt lavere temp, og kanskje litt bedre klokk etterhvert.

 

Men Ghost og dere andre som har satt dere inn i dette; kan man se stepping også av ukenummer? Jeg mener altså om det er G0 hvis den er produsert etter en bestemt uke. I så fall hvilken? :)

Lenke til kommentar
Men Ghost og dere andre som har satt dere inn i dette; kan man se stepping også av ukenummer? Jeg mener altså om det er G0 hvis den er produsert etter en bestemt uke. I så fall hvilken? :)

Det vil jeg tro, men hviken vet je gikke, men om Intel har flere fabrikker/avdelinger som lager same CPU kna den ene avdelingen/fabrikken lage B3 samtidig som den andre lager G0 så vansklig å si ....

Lenke til kommentar

En kort tilbakemelding:

 

Dette var jo gøy ;)

 

Denne Q6600 (G0) avløser en E6600 i et P5W DH DL som har kjørt hammerstabilt @3.15Ghz (350Mhz FSB og [email protected]) siden jeg kjøpte settet i Septemper i fjor - dvs Seti@home 24/7 og 100% load i 9 mdr (med boxed kjøler).

 

I formiddags klokket jeg Q6600 rett på 350Mhz FSB og samme Vcore som E6600 kjørte med - ingen problemer.

Drog Vcore ned på 1.4125 da jeg fik nogen rare tempmålinger fra CoreTemp, Intel TAT og Speedfan. Dette skylder jeg på den beta 2206 BIOS som jeg kjører med.

Men den har nu kjørt stabilt i 5 timer med Seti@home og diverse scenarioer med virusscanning, Adobe Premiere/Photoshop, Bittorrent osv.

Virker stabilt ved 3.15Ghz, [email protected] (i BIOS) og boxed kjøler + AC5.

 

Er sikker på at der er mye mere guff å hente ut her av denne Q6600 - men venter med mere OC til der kommer en ny BIOS oppgradering (bedre tempavlesning)

En kar på Seti kjører samme Q6600 (G0) på 3,5Ghz. Vet dog ikke hvilken kjøleform eller HK han bruker.

 

Et skjermdump: (klikk på det for større bilde)

post-4526-1187533028_thumb.jpg

 

PS. På bokslabelen står der: L720 - dvs fra uke 20.

 

Edit\ Viften på Q6600 boxed kjøler er større (Ø85mm) end den der følger med E6600 og E4300 (Ø76mm). Selve konstruksjonen er den samme - bare viften der er større.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Ok Kimmer, det høres jo lovende ut ifht V-core i alle fall. Men hvor rare temperaturer har du egentlig med Core Temp og TAT?

9315130[/snapback]

 

100% load temps (Seti@home):

 

CoreTemp 0.95:

#0 118C

#1 117C

#2 96C

#3 91C

 

TAT v.2.05 viser bare: >100

 

SpeedFan v.4.32 viser -32C på Core 0 & 1 og 80C på core 2 & 3

 

Unormale temps syns jeg? Burde jo ha fått blåskjermer med de temps?

(De 80C grader som SpeedFan viser på core 2 & 3 er kanske realistiske?)

 

PS. Har vert vekke fra HW forummerne siste halve år tid pga ny hobby, som ses på avatar bildet mitt :blush: Er nok ikke helt oppdateret mht OC av Q6X00 :hrm:

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eklinger...  :mad:

All den masingen om quadcore, steppings.. og ukens tilbud..

Restskatt får være restskatt..

Da var en Q6600 bestilt hos Netshop (Oslo).

Uff, jeg er lett påvirkelig, og ett "ødeland" (fritt fra Onkel Skrue)..  :!:

9304939[/snapback]

Restskatten er bare å betrakte som et rimelig lån til all hardware du kjøpte i fjor den vet du... Om du ikke har kjøpt noe Q6600 før nå vitner det om stor motstandstyrke, is i magen, lar seg ikke lede/rive med... :D

 

Men er den underveis nå da eller, postpakke/hente?

Og hvor skal den bo, altså hva slags hk vil du bruke?

9314321[/snapback]

 

Jada, jada.. du har rett.rett.rett.. :)

 

Jeg har vært "forsiktig" med hardware-innkjøp en stund nå ja, ikke minst pga dyr ferie (selv om det er færre unger "å drasse på"). Men den restskatten er litt verre.

 

Uansett, jeg klarte helt riktig ikke å la være å "bite på" det tilbudet på Quad.

 

Den skal mest sannsynlig inn i "Cube-riggen" med P5W DH og "high-end" vannkjøing.

Det blir nok klokking ja, kanskje jeg er heldig og får en G0 slik som Pedro Rocha på xs.org? Det hadde vært no' det. :D

 

PS.

Den er i bestilling og ligger vel klar "på posten" (Shell på Roa) når jeg kommer hjem fra Stockholm i neste uke.. :love:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Var det slik at du måtte bruke en bestemt beta bios for å kjøre denne på ditt hk?

9315355[/snapback]

 

Jo - måtte oppgradere til enten BIOS ver 2205 eller 2206 (begge beta) for å kjøre G0 steppingen på P5W DH DL.

 

Asus Probe II viser ca 93C ved 100% load !!

 

Får vel ta en dobbelsjekk på moteringen av kjøleren :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...