Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Er sikkert litt OT men vet ikke helt hvor jeg skal spørre så gjør det her.

Jeg kjøpte en Q6600 fra Netshop og fikk B3 :thumbdown: Men nå som jeg vet at de har GO inne på lager så vil jeg benytte meg av angrefristen for og skaffe meg en med GO stepping.

Men Hvordan skal jeg gå frem? jeg kjøpte den på Ukens tilbud til 2000kr men den blir jo dyrere nå når det tilbude går ut. Så er det beste jeg kan gjøre og bestille en ny Q6600 nå og sende inn den gamle med med angrefrist kjema eller kan jeg bare sende inn CPU`n til netshop og høre om de kan bytte den? :hmm:

 

grunnen til at jeg ikke har sendt mail til netshop og spurt de er at jeg ikke kommer til og få svar før i morgen og da er jo tilbude over. Så hadde satt pris på om noen hadde kunne svare meg på hva dere syntes jeg burde gjøre?

 

Heh er første gang jeg benytter meg av angreretten så vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem :blush: setter pris på alle tipps og råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du skal få bytte din B3 til G0 tror jeg det er liten mulighet for.. Siden dem må selge den du sender inn på demo. Regner jo med at den er brukt.

 

Men hvor vidt det er noe poeng å lage så mye "styr" for å bytte fra B3 til G0 vet jeg ikke om er noe poeng. Du tjener da ikke så veldig mye på å bytte fra B3 til G0.

 

Ikke etter hva jeg har lest i tester.

 

Men har du penger så kan du jo bestille den i dag, sende mail at du vil ha den med G0. Også sende den andre inn på angrerett..

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Det at du skal få bytte din B3 til G0 tror jeg det er liten mulighet for.. Siden dem må selge den du sender inn på demo. Regner jo med at den er brukt.

 

Men hvor vidt det er noe poeng å lage så mye "styr" for å bytte fra B3 til G0 vet jeg ikke om er noe poeng. Du tjener da ikke så veldig mye på å bytte fra B3 til G0.

 

Ikke etter hva jeg har lest i tester.

 

Men har du penger så kan du jo bestille den i dag, sende mail at du vil ha den med G0. Også sende den andre inn på angrerett..

9317624[/snapback]

 

Den er ikke brukt. Grunnen til at jeg gidder og styre med det for og få en GO er at jeg bestilte ram og HK fra komplett og det er jo seff ikke sendt enda :roll: så får uansett ikke satt sammen pc`n enda.

Men du tror det er best og kjøpe en ny og benytte angrefrist på den jeg har? Takk for raskt svar :)

Lenke til kommentar

Par spm. Har en MIST 500W, har lest et sted at q6600 bruker nesten 250W @ full load og 3.2ghz eller noe, med et par harddisker og en x1900xtx begynner jeg nesten å lure på om det holder. :S

 

Må få ut denne e6600'en, 48grader i TAT @ stock er ikke til å leve med :) Satser vel på å vente litt med kjøpet og se hva folk her har gjort for å få G0'en. Samt vente på studielånet da :)

Lenke til kommentar
Par spm. Har en MIST 500W, har lest et sted at q6600 bruker nesten 250W @ full load og 3.2ghz eller noe, med et par harddisker og en x1900xtx begynner jeg nesten å lure på om det holder. :S

 

Må få ut denne e6600'en, 48grader i TAT @ stock er ikke til å leve med :) Satser vel på å vente litt med kjøpet og se hva folk her har gjort for å få G0'en. Samt vente på studielånet da :)

9317922[/snapback]

 

Skal vel gå etter det jeg har lest her.. LINK

Lenke til kommentar
Skal dette være en spøk eller? :!: Last ned nyeste CPU-Z (om du ikke har andre), og sjekk hva volten din er under last. Tviler STERKT på at den er stock.

 

Edit: Last ned CPU-Z her: http://cpuid.com/beta/cpuz.zip

9317491[/snapback]

volten er på 1,42.

 

Er sikkert litt OT men vet ikke helt hvor jeg skal spørre så gjør det her.

Jeg kjøpte en Q6600 fra Netshop og fikk B3 :thumbdown:  Men nå som jeg vet at de har GO inne på lager så vil jeg benytte meg av angrefristen for og skaffe meg en med GO stepping.

Men Hvordan skal jeg gå frem? jeg kjøpte den på Ukens tilbud til 2000kr men den blir jo dyrere nå når det tilbude går ut. Så er det beste jeg kan gjøre og bestille en ny Q6600 nå og sende inn den gamle med med angrefrist kjema eller kan jeg bare sende inn CPU`n til netshop og høre om de kan bytte den?  :hmm:

 

grunnen til at jeg ikke har sendt mail til netshop og spurt de er at jeg ikke kommer til og få svar før i morgen og da er jo tilbude over. Så hadde satt pris på om noen hadde kunne svare meg på hva dere syntes jeg burde gjøre?

 

Heh er første gang jeg benytter meg av angreretten så vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem :blush: setter pris på alle tipps og råd :)

9317535[/snapback]

Syns du bare skal montere B3`en din jeg :thumbup: etter å se hva min B3 greier bare å klokke med luft, seff ikke stock da :no: må jeg si meg serdeles fornøyd med :dribble:

Lenke til kommentar
Par spm. Har en MIST 500W, har lest et sted at q6600 bruker nesten 250W @ full load og 3.2ghz eller noe, med et par harddisker og en x1900xtx begynner jeg nesten å lure på om det holder. :S

9317922[/snapback]

 

Tror nok det er en temmelig stor skivebom av de som måtte ha skrevet det. Reellt effektforbruk av en Q6600 B3 er rundt 100W ved stock, ved 3.2 GHz er det nok noe slikt som 130-140W, litt mer med økning av Vcore kanskje.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor alle virkelig "stresser" med å få fatt i en Q6600 med G0-stepping istedet for B3 når praktisk talt ingen programmer utenom Sony Vegas kan bruke 4 kjerner...

 

For min del tror jeg at det har med skrytefaktor å gjøre, for kjøper dere en Intel Core 2 Duo E6850 får dere G0-stepping uansett.

 

Mitt synspunkt er at det er idioti å benytte angreretten bare for å få en G0 istedet for B3 bare pga steppingen. :mad:

 

Jeg er selv en lykkelig eier av Q6600, og det plager ikke meg at min B3 bruker 10 Watt mer enn en G0.

 

Selvfølgelig er en en nyere modell bedre, men etter det jeg har lest er det så lite at den prosentvise forskjellen nærmest kan ha med CPU-eksemplaret å gjøre, for å sette det litt på spissen.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor alle virkelig "stresser" med å få fatt i en Q6600 med G0-stepping istedet for B3 når praktisk talt ingen programmer utenom Sony Vegas kan bruke 4 kjerner...

 

For min del tror jeg at det har med skrytefaktor å gjøre, for kjøper dere en Intel Core 2 Duo E6850 får dere G0-stepping uansett.

 

Mitt synspunkt er at det er idioti å benytte angreretten bare for å få en G0 istedet for B3 bare pga steppingen.

 

Jeg er selv en lykkelig eier av Q6600, og det plager ikke meg at min B3 bruker 10 Watt mer enn en G0.

 

Selvfølgelig er en en nyere modell bedre, men etter det jeg har lest er det så lite at den prosentvise forskjellen nærmest kan ha med CPU-eksemplaret å gjøre, for å sette det litt på spissen.

 

 

 

Kunne ikke vært mer enig :no:

Endret av superbygger
Lenke til kommentar
Skal dette være en spøk eller? :!: Last ned nyeste CPU-Z (om du ikke har andre), og sjekk hva volten din er under last. Tviler STERKT på at den er stock.

 

Edit: Last ned CPU-Z her: http://cpuid.com/beta/cpuz.zip

9317491[/snapback]

volten er på 1,42.

Så den viser 1,42 i CPU-Z under load? Det er ikke 1,42v originalt, så vCore blir automatisk justert opp :) Hvilke temperaturer har du på full load?

Lenke til kommentar
Par spm. Har en MIST 500W, har lest et sted at q6600 bruker nesten 250W @ full load og 3.2ghz eller noe, med et par harddisker og en x1900xtx begynner jeg nesten å lure på om det holder. :S

9317922[/snapback]

 

Tror nok det er en temmelig stor skivebom av de som måtte ha skrevet det. Reellt effektforbruk av en Q6600 B3 er rundt 100W ved stock, ved 3.2 GHz er det nok noe slikt som 130-140W, litt mer med økning av Vcore kanskje.

9319022[/snapback]

Leste det i artikkelen Nizzen postet:
Test av q6600 B3 vs q6600 g0

9296762[/snapback]

Kan noen forklare meg hvorfor alle virkelig "stresser" med å få fatt i en Q6600 med G0-stepping istedet for B3 når praktisk talt ingen programmer utenom Sony Vegas kan bruke 4 kjerner...

*snip*

9319043[/snapback]

1080p x264 encoding baby :)
Lenke til kommentar

Jeg leste artikkelen som Nizzen postet, men den overbeviser ikke meg om at alle "bør" ha G0-stepping. Jeg har nemlig fulgt tråden helt fra starten.

 

Sitater fra artikkelen som:

"There are very slight differences in performance but nothing that falls out of the range of normal variation between tests."(Windows Media Encoder 9)

 

"This sort of insignificant performance difference between steppings is to be expected, no surprises here."(Cinebench 9.5)

 

 

De ytelsesforbedringene jeg ser er, som det står, minimale.

 

At vi til slutt ender opp med å betale vanlige butikkpriser for datakomponenter pga at "tullinger" misbruker angreretten er det som til slutt kan skje.

 

Jeg vet at Crysis kommer til å bruke 4 kjerner, men tror noen virkelig at det blir målbar forskjell om noen bruker en G0 eller B3 prosessor?

For min del tror jeg den forskjellen heller blir avgjort av skjermkortet.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Crysis kommer til å bruke 4 kjerner, men tror noen virkelig at det blir målbar forskjell om noen bruker en G0 eller B3 prosessor?

For min del tror jeg den forskjellen heller blir avgjort av skjermkortet.

9319542[/snapback]

Forskjellen kan bli stor, dersom man overklokker, men det er ikke sikkert da man ikke har sett så mye klokking av G0 prosessorer enda ;)

Vi får vente og se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...