Gå til innhold

Acer 5613 ZWLMi - erfaringstråd


JEBauge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt maskinen nå i et par ukers tid, men har et stort problem med den trødløse oppkoblingen! Det virker som den bare vil finne nettverk når den selv er i humør, og det er den veldig skjeldent... Når jeg først konfigurerte nettverket fungerte alt i en dag eller to før den ikke ville finne nettverket mitt eller naboens for den del. Har prøvd å skru av strømsparing, installert drivere på nytt og fumlet så mye jeg kunne i vista men til ingen nytte...

 

Noen tips på hva som kan være galt? En bærbar uten trådløs oppkobling er for meg ganske ubrukelig, så flott om noen har noen idèer :D

Lenke til kommentar
Har hatt maskinen nå i et par ukers tid, men har et stort problem med den trødløse oppkoblingen! Det virker som den bare vil finne nettverk når den selv er i humør, og det er den veldig skjeldent... Når jeg først konfigurerte nettverket fungerte alt i en dag eller to før den ikke ville finne nettverket mitt eller naboens for den del. Har prøvd å skru av strømsparing, installert drivere på nytt og fumlet så mye jeg kunne i vista men til ingen nytte...

 

Noen tips på hva som kan være galt? En bærbar uten trådløs oppkobling er for meg ganske ubrukelig, så flott om noen har noen idèer :D

9524626[/snapback]

Hos meg er det problemer med ip-adresskonflikt når det er flere PC-er koblet opp til det samme nettverket, og min Acer 5613 "kveler" det trådløse nettverket. Da er eneste mulighet å ta strømmen til ruteren, og koble den opp igjen. Men hvis jeg ikke skrur av PC-en, men bare setter den i dvalemodus så fungerer det. Kan dette være noe av problemet hos deg, evt andre?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte med den ryggsekken som inneholdt mus og recovery cd, men oppdaget i dag at den cd platen var helt tom, og det var nå jeg hadde bruk for den.

 

Noen som fikk en recoveryplate som var klar til bruk?

 

Det var jo ikke mye vits å sende med en tom plate å kalle den en recovery plate når den ikke var oppsatt til dette.

:(

 

Vart passe forb.... no.

Lenke til kommentar

Vista har et annet system for installasjon og backup av operativsystem/drivere og programmer.

 

Det du gjør:

 

1. Du går på Enpowering Technology, den blå Acer verktøylinjen som ligger på skrivebordet.

 

2. Går på Acer eRecovery Management.

 

3. Helt nederst, på siden, står det burn disc.

 

4. Du kan nå velge om du vil brenne ut Acer Vista (Factory default disc), eller om du vil brenne ut Driver and Application disc.

 

5. Brenn de to ut og du har det du trenger

Endret av pablo91
Lenke til kommentar
Vista har et annet system for installasjon og backup av operativsystem/drivere og programmer.

 

Det du gjør:

 

1. Du går på Enpowering Technology, den blå Acer verktøylinjen som ligger på skrivebordet.

 

2. Går på Acer eRecovery Management.

 

3. Helt nederst, på siden, står det burn disc.

 

4. Du kan nå velge om du vil brenne ut Acer Vista (Factory default disc), eller om du vil brenne ut Driver and Application disc.

 

5. Brenn de to ut og du har det du trenger

 

 

 

Men jeg får ikke muligheten til å komme videre på "Burn disc"?? Den blir ikke aktivert. Argg..

 

Problemet med maskinen er forøvrig I.Explorer som låser seg flere ganger om dagen, og jeg kan ikke finne en oppdatering til den alene?

Ja jeg er klar over at det finnes andre nettlesere, og har bla annet instalert Opera, som fungerer greit. Men IE skal jo også fungere greit.

Noen tipps der ute??

 

Roger

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ser at fler andre har hatt problemer med lyden etter ny installasjon også, så vekker til live tråden litt nå.

Har lastet ned begge Audio Realtek driverne fra Acer sine hjemmesider, men når ca 10% står igjen av installasjonen krasjer den og sier at installasjonen ikke kan fullføres (gjelder begge versjonene). Problemet er nå at i enhetsbehandleren kommer jeg verken inn på "oppdater driver" (skjer pent lite når jeg klikker, gjelder bare lyddriver) eller får installert på noen annen måte. Har lyd i den realtek senter saken, men verken windows eller noen andre programmer finner at jeg har en fungerende lyddriver installert. Får heller ikke avinstallert driveren...

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har de siste dagene hatt problemer med at pc'en blir så varm at den skrur seg av. Sjekket temperaturen i "Hardware sensor monitor". Maskinen lå på 65-70 grader idle, og opp mot 90 grader load.

 

Har blåst litt i innsug-/utblåsningshullene til vifta, og det hjalp overraskende mye. Men jeg skulle gjerne ha rensket den skikkelig. Noen som har noen erfaring med å tømme den for støv? Åpnet noen av dekslene på undersiden tidligere, og la merke til at det var et støvfilter på vifta. Men bortsett fra det så så jeg ikke noe betydelig av støv.

 

Uansett så satser jeg på å få kjøpt en boks med trykkluft på Biltema. Men vet ikke hvor godt jeg liker å blåse støvet inn i pc'en, så håper noen har noen erfaringer å komme med :-)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...