Gå til innhold

Acer 5613 ZWLMi - erfaringstråd


JEBauge

Anbefalte innlegg

Har hatt aceren nå i noen timer men cammen sluttet plutselig å fungere  :ermm:  Noen som har hatt samme problem ? Har prøvd å oppdatere driveren/legge den innpå nytt uten hell .. Noen forslag ?

9303322[/snapback]

Jeg fant løsning på problemet: Link

Programmet liker rett og slett ikke at det er andre mapper/filer i "bilder" (der den lagrer bildene). Bare å flytte alle filene/mappene i "bilder" til en annen mappe. Det er jo litt surt at man ikke kan ha filer der, men. Det er ikke noen som har et annet webcam-program å anbefale? Eller finner en mulighet til å styre bildene tatt med kameraet til en annen mappe?

9304784[/snapback]

 

Pussige greier det der... nå funker det igjen. Takker for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er noen ting som jeg lurer litt på når jeg ser over maskinen.

 

På maskinen, på venstre side ved skjermen nede står det at jeg har aspire 5610 men det er jo feil.

Og når jeg går inn på acer sine hjemmesider så finner jeg ikke 5613 maskinen som jeg har.

Hmm, merkelig.

9303375[/snapback]

 

Maskinen er 5610 serien, så det er ikke noe feil det er utstyrsnivået som bestemmer tallet etter 561x.alle drivere er samlet under 5610 på support siden.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for en uke siden, men har noen problemer jeg ikke finner helt ut av.

 

1. I.Explorer låser seg titt og ofte, og maskinen må restartes for å komme igang igjen.

 

2. Det trådløse korter driver å kobbler av og på med jevne mellomrom.

 

Samt mye problemer med å finne div. drivere og programmer for vista, men dette har ikke noe med maskinen å gjøre.

 

Mangler drivere til:

D-link DBT-120 bluetooth adapter

Epson R300 skriver

 

Får heller ikke oppdatert følgende programmvarer:

Adobe photoshop elements 3.0 (er innstalert, fungerer, men får feilmeldinger)

Ad-aware

Nero 6.0

Har ikke fått testet Norton Ghost 9.0, men regner med samme problemer der.

 

Kjøpte forøvrig maskinen over disk på Elprice, og selgeren glemt å spørre meg om jeg trengte office pakken. Da vart den min gratis :) Så om maskinen hadde fungert opptimalt hadde jeg hvert strålende fornøyd.

 

Håper noen har noen tipps om problemene mine?

 

Roger

Lenke til kommentar

Nero 6 er for gammelt,du må ha nero 7 som er kompitabel med vista,fjern norton som fulgte med maskinen(lager som regel krøll)Legg inn ett enkelt virusprogramm og bruk vista sin firewall som har blitt meget bra,Vista drivere er desverre fortsatt mangelvare hos mange hardware produsenter,Jeg har brukt min i flere uker feilfritt og blir bare mer og mer fornøyd,Vista virker så glatt på maskinen at jeg aldri går tilbake til xp,før jeg kjøpte maskinen likte jeg ikke vista i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder nettverkskort som kobler av og på kan det være flere grunner som jeg selv har erfart... Prøv deg fram på manuele kanalinnstillinger på trådløsaccesspunktet. Ofte når det står i auto kan det bli konflikter med f.eks nabonettverket eller microbølgeovn osv. Funka for meg. En annen ting er at acersoftwaren for nettverkstyring kan lure deg, selv om den kobler av og på kan du være tilkoblet. Sjekk om du faktisk er koblet fra ved å surfe eller/og sjekk windows nettverkstatus.

For all del kvitt deg med norton. Det gjør mer ondt enn godt. Last heller ned AVG og spybot gratis fra www.download.com .

Lenke til kommentar
skal kjøpe denne maskinen. Noen som vet hvordan den drar bf2 med sitt gf 7300 go?

9306917[/snapback]

 

Nå skal jeg teste det i morgen å gi deg et bedre svar, men jeg er så heldig å fått levert min med 7600. Om du fortsatt ikke har fått din så er sjansen størst for at du også får det etter statestikken på dette forumet (1/15 så langt har fått 7300)

 

Hvertfall... Counterstrike source gikk glattere på acern min enn stasjonæren. BF2 går sånn akkurat passe på stasjonæren så da vil jeg tru at det blir akseptabelt på acern. Om du har eller får go 7300, kan jeg ikke svare deg.

 

Du ble kanskje ikke så mye klokere på dette svaret, men hvis noen kan fortelle om det virkelig er noe stor forskjell på disse kortene og jeg får testet bf i morgen er vi vel litt nærmere konklusjon!

Lenke til kommentar
Kanskje gammelt nytt, men nå 5613 å oppdriver på mamoz igjen for dere som fortsatt ikke har gått til anskaffelse av herligheten :)

9316227[/snapback]

 

Er det skrivefeil at det er 7300 eller er det bare noen få som har 7600?

9316265[/snapback]

 

De fleste som har kjøpt denne siste ukene har fått 7600 istedet selv om det står 7300 i annonser og på selveste pc'n. Dette er flere konklusjoner på hvorfor det har blitt sånn.

Lenke til kommentar

En skikkelig test fra Notebokrewiev viser at go 7600 holder samme klasse som radeon x1600

 

And the winner is :

 

 

And that's it. I hope this will end all X1600 vs GF7600 wars. Diffrence in performance between Ati and nVidia are totally insignificant, results depends on titles we play : in one X1600 will be a bit faster in other 7600 will be on top, but again : diffrence will be UNNOTICEABLE!! Also 512MB dedicated in GF7600 (vs. 256MB in X1600) doesn't seem to give it some extra power. I think we can say that cards are absolutely equal and only money/personal preferences/laptop brand should decide which card we should take!! So all you ATI and nVidia fanboys – STFU!!

Lenke til kommentar
En skikkelig test fra Notebokrewiev viser at go 7600 holder samme klasse som radeon x1600

 

And the winner is :

 

 

And that's it. I hope this will end all X1600 vs GF7600 wars. Diffrence in performance between Ati and nVidia are totally insignificant, results depends on titles we play : in one X1600 will be a bit faster in other 7600 will be on top, but again : diffrence will be UNNOTICEABLE!! Also 512MB dedicated in GF7600 (vs. 256MB in X1600) doesn't seem to give it some extra power. I think we can say that cards are absolutely equal and only money/personal preferences/laptop brand should decide which card we should take!! So all you ATI and nVidia fanboys – STFU!!

9321283[/snapback]

Men så har vel ikke denne versjonen av go 7600 mer enn 128MB dedikert.

Lenke til kommentar
Har bestilt et eksemplar av denne PCen fra Elprice.no. Jeg håper virkelig at det er et Nvidia GeForce go 7600 jeg får, i stedenfor 7300.

 

som har mottatt Acer Aspire 5613 en av de siste dagene og fått med 7600?

(Fortell hvor dere har fått tak i PCen.

9330268[/snapback]

 

Virker som de fleste som har kjøpt i det siste har fått 7600. Dette er diskutert flere plasser, blandt annet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...