Gå til innhold

Acer 5613 ZWLMi - erfaringstråd


JEBauge

Anbefalte innlegg

Kjøpte min over disk hos binders i går og ble litt skuffa da den var utstyrt med 7300 ifølge klistermerket. Ble derfor ekstra glad da det viste seg at det var et 7600 som fulgte med. Ellers er jeg så langt godt fornøyd med maskinen. Hadde en god del problemer i starten, WLAN falt ofte ut (kunne det virke som) og mange av programmene virket ikke (bl.a. opera som ikke kunne koble til noen nettsider). La selvfølgelig all skyld på vista, men etter å ha avinnstalert Norton fungerte plutserlig alt...

 

Eneste jeg har å utsette er at jeg ikke liker den "glossye" skjermen, den er bedre i mørke rom, men der jeg bruker maskinen (stua) har jeg meget dårlig lyskontroll og da vises gjennskinn meget godt. Batterikapasiteten var også dårligere enn jeg hadde håpet på, blir kanskje å invistere i et bedre etterhvert.

 

Ellers hadde det vært fint med noe mer info angående webkameraet...evnt. forslag til programmvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lenge sett på forskjellige bærbare PC'er, men har ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skulle velge. Da jeg leste i forumet at denne hadde et bedre skjermkort enn forventet så var det bare å handle. :thumbup:

 

Dro til Elprice på mandag, fikk PC'en med Geforce Go 7600. :D

 

Etter formatering og oppstart fungerte alt, men etter kort tid koblet WLAN seg av/på. Ihvertfall viste eNet Management dette. Nettforbindelsen var der fortsatt.

 

Så jeg fjernet Norton via Norton Removal Tool. Kjøpte meg ny ruter (den gamle skulle byttes ut alikevel) og nå fungerer nettet helt perfekt.

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Har ikke fått testet ut ytelser etc. enda men det kommer med tiden.

Lenke til kommentar
Hadde lenge sett på forskjellige bærbare PC'er, men har ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skulle velge. Da jeg leste i forumet at denne hadde et bedre skjermkort enn forventet så var det bare å handle.  :thumbup:

 

Dro til Elprice på mandag, fikk PC'en med Geforce Go 7600.  :D

 

Etter formatering og oppstart fungerte alt, men etter kort tid koblet WLAN seg av/på. Ihvertfall viste eNet Management dette. Nettforbindelsen var der fortsatt.

 

Så jeg fjernet Norton via Norton Removal Tool. Kjøpte meg ny ruter (den gamle skulle byttes ut alikevel) og nå fungerer nettet helt perfekt.

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Har ikke fått testet ut ytelser etc. enda men det kommer med tiden.

9336459[/snapback]

 

 

 

Husket de bak disken å spørre om du skulle ha med office pakken da? Om ikke skal du ha denne gratis med de. Det fikk jeg:)

Lenke til kommentar
Hadde lenge sett på forskjellige bærbare PC'er, men har ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skulle velge. Da jeg leste i forumet at denne hadde et bedre skjermkort enn forventet så var det bare å handle.  :thumbup:

 

Dro til Elprice på mandag, fikk PC'en med Geforce Go 7600.  :D

 

Etter formatering og oppstart fungerte alt, men etter kort tid koblet WLAN seg av/på. Ihvertfall viste eNet Management dette. Nettforbindelsen var der fortsatt.

 

Så jeg fjernet Norton via Norton Removal Tool. Kjøpte meg ny ruter (den gamle skulle byttes ut alikevel) og nå fungerer nettet helt perfekt.

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Har ikke fått testet ut ytelser etc. enda men det kommer med tiden.

9336459[/snapback]

 

 

 

Husket de bak disken å spørre om du skulle ha med office pakken da? Om ikke skal du ha denne gratis med de. Det fikk jeg:)

9341626[/snapback]

 

Ja, ble spurt om jeg skulle ha Officepakken. Får vel klare meg med Office 2003 inntil videre.... Bruker bare Word, PowerPoint og Excel fra den pakken alikevel. Ellers benytter jeg Mozilla Thunderbird til mail. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne på tirsdag og innstalerte XP på den med en gang. Finner jo drivere på www.acer.com, men får ikke LAN driverne til å fungere. Laster jo ned en .RAR fil som jeg pakker ut og da kjem det en mappe som inneholder tre filer: b57win32, b57win32 og b57xp32. Skal dette være LAN driverne? I de andre driverne som jeg har lastet ned var det jo altid en setup fil for innstalasjon. Helpor plixxor?

Lenke til kommentar
Du tar installere drivere på nytt og velge bla gjennom for å velge mappen der drivere velger.

9352604[/snapback]

 

Kunne du skrevet hva jeg skal gjøre punkt til punkt? Skjønte ikke helt. :blush:

 

Edit: Fikk til, måtte gå på min datamaskin, behandling og enhetsbehandling. Men synes de burde hatt en setup fil uansett.

Endret av Jannis800
Lenke til kommentar
Er denne pcn noe og anbefale?  Funker wow på den? :p

9354917[/snapback]

En kamerat av meg kjørte Bioshock (kjørte det med veldig mye lagg på high, helt ok flyt på low) på den. Han fikk 7600-kortet.

 

Bioshock er vel sikkert det spillet som krever mest idag, så det er ganske imponerendes.

Hva som er "ok flyt" varierer vel fra person til person, men når det er singleplayer spill klarer jeg meg med litt lagg.

Lenke til kommentar

nå skal ikke jeg skryte på meg alt for mye erfaring med bærbare pc'er, men jeg trudde da inderlig at maskinen skulle koble inn batteriet automatisk hvis man mista nettstrømmen. Ved et uhell her om dagen så klarte jeg å drege ut kontakten av maskinen, og da skrudde den seg av... er dette normalt eller? kan ikke huske at jeg har hatt det slik på andre bærbare...

 

Ellers er jeg fornøyd med denne. knall maskin som funker til det meste egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg installerte Ace Mega Codecs pack, men da forsvant lyden. Så jeg sletta det igjen. Men nå har jeg ikke lyd.

 

Har prøvd mye forskjellig, og nå er lyddriveren borte.

Hvilken driver skal jeg ha? Lasta ned en annen, men den var ikke samme som jeg hadde, og virka som den kun støttet headsett eller noe.

 

Kunne noen sendt en link, eller funnet ut hvilken verision driveren er orginalt?

 

Takk for svar. :)

 

EDIT:

Fant den. :) Var en driver under navnet "audio" som jeg overså på acer sine sider. Lette etter "Realtek". ;)

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Jeg bruker vanligvis Linux, men har måttet installere win xp på en liten 10gb partisjon grunnet skolesammenhenger. XP har allerede skrevet over bootloaderen min (takk for det!), og i det hele tatt - jeg får det ikke til å funke.

 

Mitt største problem nå: finne drivere til nettverkskortet (ikke trådløst). Har sett gjennom denne siden http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5610.html, men skjønner rett og slett ikke hvordan jeg kan få windows til å ta i bruk nettverkskortet? Er det disse "Lan Driver Broadcom" greiene jeg er ute etter? Isåfall, hvordan i helvete installerer jeg dem?

 

Mulig at jeg er helt idiot, men har ikke så veldig mye peiling på windows.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...