Gå til innhold

Acer 5613 ZWLMi - erfaringstråd


JEBauge

Anbefalte innlegg

Siden det virker som det er ganske mange som har gått til anskaffelse av denne maskinen, er det kanskje på sin plass med en dedikert erfaringstråd her på forumet.

 

Har bare hatt denne i noen timer selv, så jeg har ikke så mye å dele selv enda. Men jeg har et spørsmål.

 

Noen som har funnet en oppdatert driver til skjermkortet? (GF go 7600).

 

Ellers noen erfaringer med batteritiden?

 

J

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder vista drivere så må man bare smøre seg med tålmodighet,har brukt maskinen noen uker nå og kan ikke finne noe nevneverdig feil,den er stillegående og er knapt lunken etter flere timers spilling,skjermen er behagelig(kjører selvfølgelig lys på max),har prøvd xp på den men vista fungerer så godt at jeg skiftet tilbake.Har prøvd andre bærbare i samme prisklasse fra hp ,toshba,siemens,men valget ble denne.eneste negative jeg har funnet er at skjermen bøyes litt hvis man løfter den opp i kanten,men det er jo bare å løfte nærmere midten.har ikke testet batteritid med strømsparing aktivert.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med maskinen så langt. Men jeg synes den bruker uforholdsmessig lang tid på installasjon/Avinnstallering i forhold til andre ting som belaster harddisk. Noen som har en idé om hva som kan gjøre dette?

 

Det er bare installasjonen som går tregt. Kan multitaske andre oppgaver samtidig som bare juling uten at det påvirker i noen retning..

 

J

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet driveroppdateringer fra Acer til pcen? Er dette noe man bør gjøre? Og finnes det heller ingen nyere enn den som ligger inne (fra desember 2006)?

=)'

 

edit: En ting til, er det ikke bluetooth integrert i maskinen, selv om den har en bryter for det foran? Tok det nesten som en selvfølge :/

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Jeg skulle installere Trackmania Nations på pcen, men fikk da beskjed om at DirectX-driveren ikke var kompatibel, så sjekket hvilken versjon som lå inne (run > dxdiag) og da sto det at det var DirectX 10 som lå inne. Det må da være en feil, da Nvidia Geforce Go 7600 neppe støtter DX10. Noen andre som har opplevd dette, evt har en løsning? Bør jeg laste ed dx9

Lenke til kommentar

GeForce GeForce Go 7300 fungerer greit til spill, men ikke mere enn det. La inn NFS Carbon på lillesøs sin, og det fungerer brukbart på medium grafikk innstillinger.

 

Det er ikke bluetooth på maskinen selv om den har bryter for det. Det er mulig å installere, men det må da legges inn antenne i skjermlokket, og bare jobben alene koster 1000 kroner hos acer. Bedre å bruke en usb sak da tror jeg.

 

Drivere... Sjekk f.eks http://guru3d.com/ de har drivere som fungerer for alle laptoper med nvidia/ati skjermkort.

 

DX10 fungerer fint. Det er den som følger med vista og kun vista. Skjermkortet ditt støtter dx9 i hardware, men støtter også dx10, men da software messig, som vil fungere mye tregere.

Endret av Rawen
Lenke til kommentar

Føler at jeg har fått et utdatert chassis på min 5613. På skjermen står det Aspire 5610Z.

Det har 3 minijackstilkoblinger i front med en 4 port som er plombert.

Det har blåtannknapp som ikke går til noe.

 

Er det bare meg eller har alle det samme som meg?

 

Jeg blir uansett bare mer og mer fornøyd md pcn

Lenke til kommentar
Føler at jeg har fått et utdatert chassis på min 5613. På skjermen står det Aspire 5610Z.

Det har 3 minijackstilkoblinger i front med en 4 port som er plombert.

Det har blåtannknapp som ikke går til noe.

 

Er det bare meg eller har alle det samme som meg?

 

Jeg blir uansett bare mer og mer fornøyd md pcn

9295137[/snapback]

Har akkurat lik pc som du beskriver. Regnet med det var bluetooth, men ble lurt av knappen foran.

Lenke til kommentar
Føler at jeg har fått et utdatert chassis på min 5613. På skjermen står det Aspire 5610Z.

Det har 3 minijackstilkoblinger i front med en 4 port som er plombert.

Det har blåtannknapp som ikke går til noe.

 

Er det bare meg eller har alle det samme som meg?

 

Jeg blir uansett bare mer og mer fornøyd md pcn

9295137[/snapback]

Har akkurat lik pc som du beskriver. Regnet med det var bluetooth, men ble lurt av knappen foran.

9295405[/snapback]

 

Samme på meg også...

Lenke til kommentar
Har hatt aceren nå i noen timer men cammen sluttet plutselig å fungere  :ermm:  Noen som har hatt samme problem ? Har prøvd å oppdatere driveren/legge den innpå nytt uten hell .. Noen forslag ?

9303322[/snapback]

Jeg opplevde det samme, men det var cam-prgrammet som sluttet å fungere til meg. Det fungerte fint når jeg testet det i messenger. Prøv det du og.

Vet noen om noe alternativt cam-program som muligens kan få det til å fungere?

 

Er noen ting som jeg lurer litt på når jeg ser over maskinen.

 

På maskinen, på venstre side ved skjermen nede står det at jeg har aspire 5610 men det er jo feil.

Og når jeg går inn på acer sine hjemmesider så finner jeg ikke 5613 maskinen som jeg har.

Hmm, merkelig.

9303375[/snapback]

Det er muligens fordi maskinen er en del av 5610Z-serien. Det står jo 5613 på klistrelappen ved siden av touchpaden?

Det finnes jo en side på acer.co.uk for 5610Z

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

www.download.com for cam-prog.

 

Dette er vel en oppgradert utgave med annet oppsett. Minner litt om eldre japanske biler der man har aircondition-knapp selv om man ikke har ac.... Noen får kanskje en mindre kvalitetsfølelse av sånt, men hva har det vel å si når man får en så god maskin til en akseptabel pris!

Lenke til kommentar

Jobber i databutikk jeg. Kjøpte meg denne maskinen sjøl for noen dager sida sida jeg trengte noe billig og brukbart. Denne er helt klart det beste bærbar-tilbudet vi har for øyeblikket.

 

Har ikke erfart så veldig mye så langt siden jeg ikke har hatt tid til å fikle så mye med den, men jevnt over er den knallbra så langt. Litt skuffa over batteritida som varierer mellom 1,5 til 2,5 timer (avhengig av bruken selvsagt).

 

Installasjonen av Vista og all dritten der tok rundt 45 minutter, noe som er litt i overkant av hva jeg hadde tålmodighet til, men må man så må man.. :p

 

I Ubuntu (dersom noen vil kjøre det) funker ikke spesialknappene ut av boksen. Har ikke gidda å lete etter evt. drivere enda. Tviler på at det finnes. Nettverkskortet fungerte her uten noe avansert innblanding fra min side. Finnes bra driver til dette.

 

Skjermkortet er et 7600-kort. Spiller lite spill, så jeg aner ikke hva det holder til av spill. Spiller litt UT2004 innimellom og det kjører glatt på maks innstillinger (men så er det jo et litt eldre spill da :p ).

 

Ellers er dette en veldig basic maskin. Ingen spesielle finesser. F.eks. for oppkobling mot nyere TV vil jeg nok anbefale litt andre, men dyrere modeller. Denne har kun VGA- og S-video-utgang, hverken DVI eller HDMI.

 

Webcam-en fungerer, men er ikke noe å skryte av etter min mening, men bruker omtrent aldri dette uansett.

Lenke til kommentar
Har hatt aceren nå i noen timer men cammen sluttet plutselig å fungere  :ermm:  Noen som har hatt samme problem ? Har prøvd å oppdatere driveren/legge den innpå nytt uten hell .. Noen forslag ?

9303322[/snapback]

Jeg fant løsning på problemet: Link

Programmet liker rett og slett ikke at det er andre mapper/filer i "bilder" (der den lagrer bildene). Bare å flytte alle filene/mappene i "bilder" til en annen mappe. Det er jo litt surt at man ikke kan ha filer der, men. Det er ikke noen som har et annet webcam-program å anbefale? Eller finner en mulighet til å styre bildene tatt med kameraet til en annen mappe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...