Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En uhøytidelig test av Bot.as sin troverdighet:


Anbefalte innlegg

Får han dekt boten, så skal jeg ta av meg hatteten og be om forlatelse.

9338490[/snapback]

 

Ikke overraskende har det vært stille som graven fra Bot.as siden jeg sendte inn brevet. Og ubeleilig nok har jeg ikke hatt tilgang til internett den siste uka, men sendte nettopp denne mailen til de fra hjemmesidene deres:

 

untitled2copype6.jpg

 

 

"Melding Sendt

 

Deres melding er mottatt.

Den vil bli behandlet så raskt som mulig."

 

 

Jeg er rimelig sikker på at du skal få beholde hatten din.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et vilkår for at en virksomhet skal kunne anses som forsikringsvirksomhet at medlemmene har en avtalefestet rett til bestemte ytelser når visse begivenheter er inntruffet. Slik Kredittilsynet tolker vilkårene inntrer det en plikt for ordningen å betale boten for medlemmet dersom nærmere bestemte objektive vilkår er oppfylt og det er videre på forhånd fastsatt hvor mye som skal utbetales. Dette selv om det opplyses til Kredittilsynet at man ikke ser på ordingene som juridisk forpliktet til å dekke medlemmenes fartsbøter og parkeringsbøter. Kredittilsynet kan ikke se at avgjørelsen av om medlemmet skal få dekket boten sin eller ikke, er basert på skjønn.

 

Så det er altså slik at Fartsbot AS selv bestemmer om de vil utbetale "erstatning" til tross for vilkårene. Høres lønnsomt ut.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Anbefaler dere aa ta en titt paa hva kredittilsynet har aa si her:

 

http://www.kredittilsynet.no/wbch3.exe?ce=18318

 

Videre kan jeg opplyse at jeg er i samme par bukser som traadstarter.

9423243[/snapback]

 

 

Ble denne dommen fra kredittilsynet satt før eller etter att bot.as ble gjort om til ett utenlandsk "AS" altså ett LTD selskap?

 

Forresten så fant jeg ett annet selkap som også dekker fartsbøter "BIL BOT LTD". Noen som har hørt noe om dem? Kanskje de er mer seriøse?

Lenke til kommentar
Forresten så fant jeg ett annet selkap som også dekker fartsbøter "BIL BOT LTD". Noen som har hørt noe om dem? Kanskje de er mer seriøse?

9429511[/snapback]

 

Da får du ta på deg oppgaven å teste de. Jeg har nok med bot.as ;)

 

Forøvrig. En drøy uke har gått, og intet svar er fått. Verken på mailen ovenfor, eller den "falske" jeg sendte under et oppdiktet navn hvor jeg spurte om fordelene ved medlemskap i Bot.as:

 

 

pederaasky8.th.jpg

 

Ser ut som om jeg kan se langt etter de pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært i kontakt med personen bak dette firmaet, Rune Sandø, en gang per telefon til kundeservice-nr'et som er registrert på han. Det er altså en av sikkert 300+ telefoner til det nr'et. Fikk ei bot på 2900 for over tre mnd som jeg ikke har fått igjen penger for. Har også gått så langt som å ringe han på hjemmetelefon, noe han likte særs dårlig. Men så oppgitt kan man bli. Man kan ikke finne seg i å bli svindlet på denne måten! Jeg får heller ikke stoppa abbonementet når jeg ikke får tak i dem, hvordan gjør jeg dette da?? Jeg anmelder dette over helga, oppfordrer alle andre som har blitt svindla på samme måte om å gjøre det samme. Fikk forresten en sms idag om at jeg hadde blitt trukket ytterligere 89kr for mitt medlemskap hos bot.as.

 

Har også oppsøkt lokalene til firmaet, regnskapsfirmaet. I en 5. etasje på tempe, der var det ikke merket med noe navn på noen dør som skulle tilsi at regnskap 24 holdt til der. I 1. etg står det derimot at det skal ligge der. Virker som om man må dra hjem til mannen for å få tak i han!

 

**EDIT** 27.10.07: Fikk en mail fra "bot.as" der det står at firma24 regnskap ikke har noe med bot.as å gjøre, de hadde visstnok et uforpliktende samarbeid med bot.as med tanke på å bli fast regnskapsfører, men aldri inngått noen skriftlig samarbeidsavtale med bot.as og har ingenting med de å gjøre - FÅR JEG OPPLYST VIA E-POST. Det samme skal også gjelde Rune Sandø som var innleid konsulent.

 

(Hvorfor er da kundeservicenr registrert på han, og hvorfor fikk jeg pengene etter å ha anmeldt han, når han ikke har noe å gjøre med firmaet?)

 

Plutselig har de begynt å sende meg mail........

Endret av chrgjo
Lenke til kommentar
Jeg anmelder dette over helga, oppfordrer alle andre som har blitt svindla på samme måte om å gjøre det samme.

 

-Hei, har jeg kommet til Politiet?

 

-Ja

 

- Jo du ser det har seg slik at jeg kjøpte en forsikring hos et selskap som skal betale bøtene for meg når jeg begår lovbrudd, og jeg vil nå politianmelde dette selskapet for ikke å betale bøtene mine...

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Jeg anmelder dette over helga, oppfordrer alle andre som har blitt svindla på samme måte om å gjøre det samme.

 

-Hei, har jeg kommet til Politiet?

 

-Ja

 

- Jo du ser det har seg slik at jeg kjøpte en forsikring hos et selskap som skal betale bøtene for meg når jeg begår lovbrudd, og jeg vil nå politianmelde dette selskapet for ikke å betale bøtene mine...

9497370[/snapback]

 

Joda, men nå har de vel en plikt til å behandle folk uansett hvilken subjektiv mening de burde ha om en sak. Svindel er svindel, og jeg liker det ICKE!

Lenke til kommentar

Hadde jeg hørt om at noen faktisk fikk dekt bøter hadde i alle fall jeg kjøpt denne forsikringen (13'600kr i bøter forrige mc-sesong). Forretningsidéen er slettes ikke så dum, bare den drives seriøst.

 

Til dere som ikke får den tjenesten dere har betalt for: ANMELD! GJØR DET DERE KAN FOR Å FÅ TATT DEM!

Lenke til kommentar
Hadde jeg hørt om at noen faktisk fikk dekt bøter hadde i alle fall jeg kjøpt denne forsikringen (13'600kr i bøter forrige mc-sesong). Forretningsidéen er slettes ikke så dum, bare den drives seriøst.

 

Til dere som ikke får den tjenesten dere har betalt for: ANMELD! GJØR DET DERE KAN FOR Å FÅ TATT DEM!

9498624[/snapback]

Jo det er en meget dum ide, er kun de som har lett for å kjøre for fort som melder seg inn og med den lave månedsprisen sier det seg selv at det ikke går opp, selv om annen hver person får en bot i løpet av året går det ikke opp.

Lenke til kommentar
Jeg får heller ikke stoppa abbonementet når jeg ikke får tak i dem, hvordan gjør jeg dette da??

Jeg måtte ta kontakt med tjenesteleverandøren til Bot.as for at tjenesten skulle bli stoppet. Husker ikke firmanavnet i farten, men det stod i bunnen av velkomstmeldingen. Da legger de inn en sperre som gjør at bot.as ikke kan trekke penger fra ditt abonnement.

 

Ifølge han jeg snakket med hos tjenesteleverandøren, var jeg visstnok ikke den eneste som hadde problemer med å få stoppet tjenesten...

Lenke til kommentar
Jeg får heller ikke stoppa abbonementet når jeg ikke får tak i dem, hvordan gjør jeg dette da??

Jeg måtte ta kontakt med tjenesteleverandøren til Bot.as for at tjenesten skulle bli stoppet. Husker ikke firmanavnet i farten, men det stod i bunnen av velkomstmeldingen. Da legger de inn en sperre som gjør at bot.as ikke kan trekke penger fra ditt abonnement.

 

Ifølge han jeg snakket med hos tjenesteleverandøren, var jeg visstnok ikke den eneste som hadde problemer med å få stoppet tjenesten...

9506345[/snapback]

 

Den meldinga har jeg nok ikke lenger... Får meldinger fra 2002 da..??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...