Gå til innhold

Er du snill mot gamle?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oldefaren min på 102 er den snilleste mannen jeg vet om. Han er helt fantastisk

 

Jeg er snill mot de gamle og de blinde. Jeg hjelper dem hvis jeg ser at de trenger hjelp (på butikken eller ute generelt). De er som oftest hyggelige da

 

Men når de begynner å bli litt senile eller dement, så mister jeg litt av tårmodigheten. Oldemoren på 96 er litt dement, og det kan være frustrerende å snakke med henne. men sånn er det bare.

En som bodde her jeg bor var rundt 70 år og blind. Jeg gikk tur med førerhunden hans da han selv var for syk til å gå ut. Men mannen døde, og hunden ble sendt tilbake til oslo. Men jeg er glad for at jeg gjorde det, var kjekt å være snill

Lenke til kommentar
oldefaren min på 102 er den snilleste mannen jeg vet om. Han er helt fantastisk

 

Jeg er snill mot de gamle og de blinde. Jeg hjelper dem hvis jeg ser at de trenger hjelp (på butikken eller ute generelt). De er som oftest hyggelige da

 

Men når de begynner å bli litt senile eller dement, så mister jeg litt av tårmodigheten. Oldemoren på 96 er litt dement, og det kan være frustrerende å snakke med henne. men sånn er det bare.

En som bodde her jeg bor var rundt 70 år og blind. Jeg gikk tur med førerhunden hans da han selv var for syk til å gå ut. Men mannen døde, og hunden ble sendt tilbake til oslo. Men jeg er glad for at jeg gjorde det, var kjekt å være snill

9245056[/snapback]

Tror vi har snilleste i tråden her :yes::wee:

Lenke til kommentar
Raaeste gamlingen paa butikken idag. Alt var sagt med en hyggelig tone, jeg sto og lo etter han hadde dratt btw.

 

"Hvor har dere gjemt dem derre mandarinene paa boks a?"

 

"Nei gud veit, tror dem staar borti her jeg *peke*"

 

"Jammen visst faen, der er jo hele mat-paa-boks avdelingen deres, takk skarru ha!"

 

Herlig kar. Kona sto selvfoelgelig og lo med oss. Slike ting faar tiden i butikken til aa gaa utrolig fort.

9244817[/snapback]

 

hehe.. gamle som banner er utrolig morsomt :p

 

bestefaren min spessielt...

da han skulle fikse støvsugeren for bestemor:

 

"men i helvete kvinnfolk, det er jo en jevla pinne inni her!"

 

ps: på stril...

 

 

-2Ball

Lenke til kommentar

Jeg er alltid grei mot eldre mennesker. men hvis det er en åtti år gammel dame som kommer gående bak med og sier, "Nå får du dra på deg buksa gutt!" Da blir jeg lettere irritert. Selv om de har vært med i andre verdenskrig og er 65 år eldre enn meg osv. så har ikke de rett til å si hvordan jeg skal kle meg osv når de ikke en gang kjenner meg. Tenk om jeg hadde vært en helt annen type person, da kunne jeg jo ha funnet på å skade dama...

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Sagging er faenmeg det teiteste som finnes, i tilleg så driver alle å forsvarer dette som om det var like viktig som å puste for dem.

 

 

Jeg er fordomfull og sjenert så jeg gjør egentlig ikke noe spesielt mot gamle. Kansje jeg reiser meg fra setet i bussen en gang i blant, men that's it.

9247071[/snapback]

 

Jeg sagga jo faen meg ikke! jeg hadde på meg buksa.. herre!

Lenke til kommentar

Er snill mot gamle jeg kjenner, gamle jeg ikke kjenner er det så som så med. På bussen pleier jeg med vilje å sette meg langt fra dørene, slik at det faller naturlig at andre må reise seg for å la de gamle sitte, evt. hjelpe folk med barnevogn på og av. Det er ingenting som er kulere enn koslige gamlinger, er bare så drit lei grinebiterne. Er de oppegående nok til å spørre om hjelp til noe, får de det selvfølgelig. Står de der å stønner og sukker for å "hinte" om at de trenger hjelp, gir jeg en god faen.

Lenke til kommentar

Hvis bussen er full og det kommer en gammel dame inn på bussen så kan jeg gjerne reise meg og stå et par stopp.

 

Eldre damer på bussen er utrolig hyggelig, de snakker om alt mulig. Tiden flyr fort.

 

For en tid tilbake stod jeg og ventet på bussen med en venn av meg, vi snakket om et sted på fjellet og om hvordan vi skulle komme oss opp dit, hvor det var godt føre og slikt, så brøt plutselig en eldre dame inn i samtalen og snakket om det stedet, koslig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...