Gå til innhold

Spilldata til maks 16 000kr uten skjerm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, holder ikke 620 watt? Hvilken bør jeg da velge? Også som dere sikkert ser så har jeg tenkt til lå kjøpe alle delene untatt en fra Amentio. Den ene delen er kabinettet som skal bestilles fra SHG.no, men den webshopen ligger i Danmark så vidt jeg vet. Fører det til noen ulemper som for eksempel toll?

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Ok, holder ikke 620 watt? Hvilken bør jeg da velge?

 

Fører det til noen ulemper som for eksempel toll?

9239580[/snapback]

 

Anbefalt strømforsyning for ditt system er ifølge eXtreme power supply calculator 773W hvis du skal ha SLI løsning på skjermkortet.ThermalTake ToughPower Series 850Watt, Cable Management, Active PFC. Kanskje den passer, og da har du effekt nok til å overklokke litt også. ;)

 

Du bør seriøst vurdere å skifte prosessor, e6850 er mye raskere og vil prestere bedre på alle spill i dagens marked og sannsynligvis de førstkommende nye også. Husk at spillutvikling tar år! Spillutviklerne trenger tid på å anvende ny teknologi som quad core, dette er svært krevende å programmere for firekjerners prosessorer og det tar tid før spillindustrien anvender denne teknologien på en effektiv måte. Kjøper du quad nå er det eneste du oppnår å sponse utvikling av ny teknologi og en merkbart dårligere ytelse i ditt system til din bruk.

 

SHG prisene er det du skal betale + frakt. Toll forekommer ikke og moms forekommer ikke, det er inkludert. Ingen ulemper, bare pass på å bestille riktige komponenter. Hjemmesiden er noe utydelig så dobbeltsjekk når du bestiller :)

 

Ekstra kjøling og valg av kabinett er også noe du bør vurdere. Ville kjøpt med et par ekstra 120mm vifter til mitt kabinett ser jeg i ettertid. Bedre kjøling vil øke ytelsen på ditt system og koster lite!

Lenke til kommentar
Ok, holder ikke 620 watt? Hvilken bør jeg da velge?

 

Fører det til noen ulemper som for eksempel toll?

9239580[/snapback]

 

Anbefalt strømforsyning for ditt system er ifølge eXtreme power supply calculator 773W hvis du skal ha SLI løsning på skjermkortet.ThermalTake ToughPower Series 850Watt, Cable Management, Active PFC. Kanskje den passer, og da har du effekt nok til å overklokke litt også. ;)

 

Du bør seriøst vurdere å skifte prosessor, e6850 er mye raskere og vil prestere bedre på alle spill i dagens marked og sannsynligvis de førstkommende nye også. Husk at spillutvikling tar år! Spillutviklerne trenger tid på å anvende ny teknologi som quad core, dette er svært krevende å programmere for firekjerners prosessorer og det tar tid før spillindustrien anvender denne teknologien på en effektiv måte. Kjøper du quad nå er det eneste du oppnår å sponse utvikling av ny teknologi og en merkbart dårligere ytelse i ditt system til din bruk.

 

SHG prisene er det du skal betale + frakt. Toll forekommer ikke og moms forekommer ikke, det er inkludert. Ingen ulemper, bare pass på å bestille riktige komponenter. Hjemmesiden er noe utydelig så dobbeltsjekk når du bestiller :)

 

Ekstra kjøling og valg av kabinett er også noe du bør vurdere. Ville kjøpt med et par ekstra 120mm vifter til mitt kabinett ser jeg i ettertid. Bedre kjøling vil øke ytelsen på ditt system og koster lite!

9239775[/snapback]

 

Da har jeg skiftet til den strømforsyniga du anbefalte, også den tokjerner prosessoren. Jeg vet ikke helt hva jeg trenger av vifter, men det er sikkert ikke så dumt det du sier :) Takk for et grundig svar :D

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Ok, holder ikke 620 watt? Hvilken bør jeg da velge?

 

Fører det til noen ulemper som for eksempel toll?

9239580[/snapback]

 

Anbefalt strømforsyning for ditt system er ifølge eXtreme power supply calculator 773W hvis du skal ha SLI løsning på skjermkortet.ThermalTake ToughPower Series 850Watt, Cable Management, Active PFC. Kanskje den passer, og da har du effekt nok til å overklokke litt også. ;)

 

Du bør seriøst vurdere å skifte prosessor, e6850 er mye raskere og vil prestere bedre på alle spill i dagens marked og sannsynligvis de førstkommende nye også. Husk at spillutvikling tar år! Spillutviklerne trenger tid på å anvende ny teknologi som quad core, dette er svært krevende å programmere for firekjerners prosessorer og det tar tid før spillindustrien anvender denne teknologien på en effektiv måte. Kjøper du quad nå er det eneste du oppnår å sponse utvikling av ny teknologi og en merkbart dårligere ytelse i ditt system til din bruk.

 

SHG prisene er det du skal betale + frakt. Toll forekommer ikke og moms forekommer ikke, det er inkludert. Ingen ulemper, bare pass på å bestille riktige komponenter. Hjemmesiden er noe utydelig så dobbeltsjekk når du bestiller :)

 

Ekstra kjøling og valg av kabinett er også noe du bør vurdere. Ville kjøpt med et par ekstra 120mm vifter til mitt kabinett ser jeg i ettertid. Bedre kjøling vil øke ytelsen på ditt system og koster lite!

9239775[/snapback]

 

Nå er jo trossalt Q6600 to dual kjerner som er satt sammen, så tror nok den vil fungere veldig bra, på dagens spill merkerman minimalt, mens om et halvy år (mange nye spill i høst) kommer det spill som støtter flere kjerner.

 

Ville godt for Quad, men det er ditt valg Treasure

Lenke til kommentar

Jeg vil på ingen måte slenge dritt til trådstarter, men det virker på meg som om at det er mange som kjøper ny pc som bruker (for) mange penger. Jeg har stort sett valgt å unngå bleeding edge. Personlig synes jeg det er bedre å kjøpe noe som er bra nok til mitt bruk på nåværende tidspunkt. Da er det samtidig en del billigere og jeg kan heller oppdatere noe oftere oftere.

 

Poenget er vel at man stort sett ikke har behov for det aller raskeste (enda). Om en liten stund er det som er best i dag gammelt og langt billigere.

 

Min 3 år gamle bærbar kjærer alle kontorapplikasjonene jeg har brukt for uten problemer. Min single core cpu kjører fremdeles alle spillene jeg spiller.

 

Kjøper man seg et bra kabinett, psu, tastatur, mus, dvd, og skjerm kan man bruke det en god stund fremover og heller bytte ut hovedkort, cpu, minne og skjermkort noe oftere.

 

Er det flere som tenker som meg, eller er det viktigst å he det feteste til en hver tid?

Lenke til kommentar

ville heilt gått for quad. i lengda vil du tjene på quad.. tenk deg f.eks når crysis kjem! då vil quaden banke e6850. trur heller ikkje at du vil merke noke merkbar forskjell på dei spela som allereide eksisterer ved å velge quaden.

 

http://www.intel.com/products/processor/co...romo+c2quad6600

 

ta en kikk på den her. trykk på launch demo til høgre. deretter tenkt deg om to ganger før du bestemmer deg for prosessor :)

Lenke til kommentar
Ok, holder ikke 620 watt? Hvilken bør jeg da velge?

 

Fører det til noen ulemper som for eksempel toll?

9239580[/snapback]

 

Anbefalt strømforsyning for ditt system er ifølge eXtreme power supply calculator 773W hvis du skal ha SLI løsning på skjermkortet.ThermalTake ToughPower Series 850Watt, Cable Management, Active PFC. Kanskje den passer, og da har du effekt nok til å overklokke litt også. ;)

 

Du bør seriøst vurdere å skifte prosessor, e6850 er mye raskere og vil prestere bedre på alle spill i dagens marked og sannsynligvis de førstkommende nye også. Husk at spillutvikling tar år! Spillutviklerne trenger tid på å anvende ny teknologi som quad core, dette er svært krevende å programmere for firekjerners prosessorer og det tar tid før spillindustrien anvender denne teknologien på en effektiv måte. Kjøper du quad nå er det eneste du oppnår å sponse utvikling av ny teknologi og en merkbart dårligere ytelse i ditt system til din bruk.

 

SHG prisene er det du skal betale + frakt. Toll forekommer ikke og moms forekommer ikke, det er inkludert. Ingen ulemper, bare pass på å bestille riktige komponenter. Hjemmesiden er noe utydelig så dobbeltsjekk når du bestiller :)

 

Ekstra kjøling og valg av kabinett er også noe du bør vurdere. Ville kjøpt med et par ekstra 120mm vifter til mitt kabinett ser jeg i ettertid. Bedre kjøling vil øke ytelsen på ditt system og koster lite!

9239775[/snapback]

 

Nå er jo trossalt Q6600 to dual kjerner som er satt sammen, så tror nok den vil fungere veldig bra, på dagens spill merkerman minimalt, mens om et halvy år (mange nye spill i høst) kommer det spill som støtter flere kjerner.

 

Ville godt for Quad, men det er ditt valg Treasure

9240030[/snapback]

 

Ja.. nå blir jeg veldig usikker :hmm: . Jeg vet ikke hvilken jeg skal velge, men jeg får vel sette meg ned å gruble litt. Quad er jo mer fremtidsrettet

 

Edit: Det blir nok Quad :)

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
ta en kikk på den her. trykk på launch demo til høgre. deretter tenkt deg om to ganger før du bestemmer deg for prosessor :)

9240109[/snapback]

 

Det kabinettet såg mye bedre ut :)

 

Hvor ofte gjør du alt dette på en gang da? Litt vanskelig å spille, lage film, rendre osv. samtidig. Uansett, bedre å spille når du spiller og ikke drive med mange andre ting samtidig. Ta seg tid til nyte spillet istedenfor å stresse med alt annet. Da ender en fort opp med ingen av delene.

 

brukernavnerkjipt, jeg er helt enig. Men en bør kjøpe i øvre mellomklasse hvis en ønsker å spille spill på den skjermen der i native oppløsning. Systemet må være i balanse slik at alt utnyttes effektivt. Svakeste leddet bestemmer.

 

En ting til, 4GB ram blir også overflødig. 2GB holder i massevis og kjøp 2 til senere hvis du trenger det, foreløpig blir det bare 2gb daukjøtt til ditt formål. Har ikke sett noen som har gode argumenter for så mye ram enda.

Lenke til kommentar

som treasure hinter til, ville eg gitt gass med ram og.. det er såpass billig nå, og en liten fugl sa at ramprisane vil stige igjen(?)

spill blir meir og meir krevande.. veit ikkje korleis det blir med crysis, men med age of conan er det recomended med 2 gb iallefall. greit å ha noke ekstra å gå på.

kjøpe forleden et 4gb set, og må sei meg fornøgd med det.

Lenke til kommentar
4GB Ram ja... jeg vet ikke hva som er lurest, men de var jo ganske billige det settet der da? Dessuten er jeg enig med slunde og bruno99 når det hjelder prosessor, det kommer spill som crysis, og da er det godt og ha firekjerner :)

9240287[/snapback]

 

den er god!

 

her er et alternativ til minne, 1k billigere for 2gb ram.

http://www.shg.no/produkter/infobox.asp?va...27275&lokation=

 

Må bare skyte hull i crysis argumentet. Dette er direkte feil.

 

Sitat fra spillutviklerne bak crysis fra gamespot:

The game will run fine on current, single-core CPUs, but it will take advantage of the latest multicore CPUs, as well. Yes, that means Crysis is multithreaded, which means that it can make maximum use out of dual-core systems.

 

Altså trekker frem dual core, ikke quad som blir smør på flesk.

Lenke til kommentar
4GB Ram ja... jeg vet ikke hva som er lurest, men de var jo ganske billige det settet der da? Dessuten er jeg enig med slunde og bruno99 når det hjelder prosessor, det kommer spill som crysis, og da er det godt og ha firekjerner :)

9240287[/snapback]

 

den er god!

 

her er et alternativ til minne, 1k billigere for 2gb ram.

http://www.shg.no/produkter/infobox.asp?va...27275&lokation=

 

Må bare skyte hull i crysis argumentet. Dette er direkte feil.

 

Sitat fra spillutviklerne bak crysis fra gamespot:

The game will run fine on current, single-core CPUs, but it will take advantage of the latest multicore CPUs, as well. Yes, that means Crysis is multithreaded, which means that it can make maximum use out of dual-core systems.

 

Altså trekker frem dual core, ikke quad som blir smør på flesk.

9240358[/snapback]

 

Ja. Da blir jeg usikker igjen :p, men det står mest på firekjerner. Jeg finner ingen 2 GB brikke på den siden du linker til. Skal jeg ha 2 GB RAM så vil jeg helst ha bare en brikke, slik at det blir lettere å oppgradere senere.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Ja. Da blir jeg usikker igjen :p, men det står mest på firekjerner. Jeg finner ingen 2 GB brikke på den siden du linker til. Skal jeg ha 2 GB RAM så vil jeg helst ha bare en brikke, slik at det blir lettere å oppgradere senere.

9240504[/snapback]

 

Da velger du fire kjerner! Hvis du har lest mine argumenter og fortsatt stoler på quad da er saken biff :)

 

Edit, har ikke hovedkortet plass til 4 brikker da?

Lenke til kommentar

Godt mulig Q6600 blir overflødig på crysis, men det er jo bare bra, du kan drive mange programmer samtidig osv. også.....

 

Skal du kjøre vista? I så fall er det bra og ha 4 gb ram, vista krever mye minne for å fungere opptilmalt, sier ikke at det fungerer bra med 2 gb, men deilig og ha litt ekstra så ddet ikke blir noe trøbbel

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054

 

eg anbefaler at du kjøper to av den pakken her. bra ram til en bra pris..

da får du 4x1gb.. 4 brikker på 1gb gir bedre ytelse enn 2 på 2 gb, men du mister seff plass til å oppgradere.

så det blir mest opp til deg sjøl og velge mellom ytelse eller mulighet for oppgradering. men har du 4 gb, så vil det nok holde til den dagen du oppgraderer til ddr3 vil eg tru.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal kjøre Vista 64bit hadde jeg tenkt, så 4GB ram er fint å ha ja. Jeg vet ikke om jeg skal velge 4*1GB eller 2*2GB, det finner jeg vel ut.

 

Edit: Hva er det egentlig som gjør at Intel Core 2 Duo E6850 koster mindre en Intel Core 2 Duo E6700? Også tror jeg dropper lydkortet ettersom det er integrert i hovedkortet.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Om prosessor: Til multitasking fungerer quad meget bra. Til ren spilling får den BANK av e6850 til samme pris. Jeg ville lett kjøpt e6850 framfor quad. Valgte å bruke litt mindre penger på cpu til min nye pc(enda ikke satt sammen enda, noen dager til alle delene kommer) og kjøpte derfor en e6750 som fortsatt yter bedre enn quadn i de fleste spill.

 

620w bør holde ja.

9237389[/snapback]

 

Den gjør kanskje det ja, men om litt kommer det flere spill hvor Q6600 grisebanker E6850, fordi de har blitt designet for flere kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...