Gå til innhold

Assassin's Creed informasjonstråd


Anbefalte innlegg

Er en del irritasjonsmomenter de kunne spart meg for. Som ridinga, utrolig dårlig AI, alt for mye kopiering av stemmer/klær/utseende/setninger.

 

Også opplevd en del bugs, som å dette igjennom mapet på et sted det åpenbart ikke skulle skje (skulle klatre opp en bygning, klarte ikke å reprodusere det), tap av textures, stiger og ledges jeg ikke kom over, og en stein som traff meg når jeg hadde klatret opp en fasade, men fremdeles gjorde Altair den "glippe taket" animasjonen og falt ned. Alt i uhyre fåtall naturligvis, og har ikke påvirket min glede med spillet.

 

Det mest irriterende må sies å være at man faktisk våkner og må leke litt The Sims mellom hvert oppdrag. Så jævlig, jævlig dumt påfunn, jeg hata det fra første gang jeg våkna. Må gå sakte til senga, finne triggeren for å kunne legge seg, og så samme regla tilbake til bordet, bare der er triggeren enda mer klønete satt. Pluss at man ikke bare kan gå rett å legge seg, man må jo sjekke for eggs og andre funksjoner som faktisk kan være viktige.

 

Det slår meg nå hvor utrolig ensformig det er om man ikke legger sjela si i det og lever seg inn som om det skulle være en skikkelig god bok. Jeg kjøpte det grunnet gameplay, men man må være en rp freak av dimensjoner for å kunne more seg igjennom hele greia uten stopp.

 

Jeg er vel rundt halvveis, og føler meg ferdig med spillet så langt. Å samle informasjon om marks var skikkelig crappy, så om jeg bare vil drepe litt, dropper jeg hele mission opplegget og bare dreper vakter.

 

Jeg savner også muligheten til å kunne se byene. Når jeg løper rundt er det hele 3 ting på kontrolleren som røres, så det skal godt gjøres å ta seg en titt rundt. Er heller ingen god first person view mode, og viewpoint sync funker bare en gang per viewpoint, og går over på veldig kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det mest irriterende må sies å være at man faktisk våkner og må leke litt The Sims mellom hvert oppdrag. Så jævlig, jævlig dumt påfunn, jeg hata det fra første gang jeg våkna. Må gå sakte til senga, finne triggeren for å kunne legge seg, og så samme regla tilbake til bordet, bare der er triggeren enda mer klønete satt. Pluss at man ikke bare kan gå rett å legge seg, man må jo sjekke for eggs og andre funksjoner som faktisk kan være viktige.

Amen to that!

 

Er så sinnsykt tåpelig dette. Blir nesten sint hver gang det skjer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er en del irritasjonsmomenter de kunne spart meg for. Som ridinga, utrolig dårlig AI, alt for mye kopiering av stemmer/klær/utseende/setninger.

 

Også opplevd en del bugs, som å dette igjennom mapet på et sted det åpenbart ikke skulle skje (skulle klatre opp en bygning, klarte ikke å reprodusere det), tap av textures, stiger og ledges jeg ikke kom over, og en stein som traff meg når jeg hadde klatret opp en fasade, men fremdeles gjorde Altair den "glippe taket" animasjonen og falt ned. Alt i uhyre fåtall naturligvis, og har ikke påvirket min glede med spillet.

 

Det mest irriterende må sies å være at man faktisk våkner og må leke litt The Sims mellom hvert oppdrag. Så jævlig, jævlig dumt påfunn, jeg hata det fra første gang jeg våkna. Må gå sakte til senga, finne triggeren for å kunne legge seg, og så samme regla tilbake til bordet, bare der er triggeren enda mer klønete satt. Pluss at man ikke bare kan gå rett å legge seg, man må jo sjekke for eggs og andre funksjoner som faktisk kan være viktige.

 

Det slår meg nå hvor utrolig ensformig det er om man ikke legger sjela si i det og lever seg inn som om det skulle være en skikkelig god bok. Jeg kjøpte det grunnet gameplay, men man må være en rp freak av dimensjoner for å kunne more seg igjennom hele greia uten stopp.

 

Jeg er vel rundt halvveis, og føler meg ferdig med spillet så langt. Å samle informasjon om marks var skikkelig crappy, så om jeg bare vil drepe litt, dropper jeg hele mission opplegget og bare dreper vakter.

 

Jeg savner også muligheten til å kunne se byene. Når jeg løper rundt er det hele 3 ting på kontrolleren som røres, så det skal godt gjøres å ta seg en titt rundt. Er heller ingen god first person view mode, og viewpoint sync funker bare en gang per viewpoint, og går over på veldig kort tid.

Og du spiller spillet på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Skal man sitte og spille dette spillet med følgende i tankene:

 

"Dette spillet har fått dårlig kritikk, nå skal jeg se om det er så dårlig som folk skal ha det til"

"Jeg vet at det er en blendbug som gjør at du kan drepe alle du vil, dermed bruker jeg den, og herregud for et tåpelig spill"

 

Så blir faktisk spillet dårligere.

Mens jeg som har gledet meg til dette leeeenge, sitter og spiller med et glis rundt munnen og styrer elegant unna bugs og sånt som gjør spillet altfor lett.

Dermed kan du kose deg med alle de positive tingene som finnes!

Sitter du og tenker negativt hele tiden, så blir alt dårligere.

Lenke til kommentar
Det mest irriterende må sies å være at man faktisk våkner og må leke litt The Sims mellom hvert oppdrag. Så jævlig, jævlig dumt påfunn, jeg hata det fra første gang jeg våkna. Må gå sakte til senga, finne triggeren for å kunne legge seg, og så samme regla tilbake til bordet, bare der er triggeren enda mer klønete satt. Pluss at man ikke bare kan gå rett å legge seg, man må jo sjekke for eggs og andre funksjoner som faktisk kan være viktige.

Amen to that!

 

Er så sinnsykt tåpelig dette. Blir nesten sint hver gang det skjer :thumbdown:

 

Dere vet at dere kan gjøre diverse ting her, som å snakke med professorene, finne clues/pickpockete folk, logge seg på PC-en til en av de, osv? Det er alternativt, men det gjør det mer spennende.

Lenke til kommentar

Bra spill, men lever absolutt ikke opp til halvparten av de forventningene som jeg først hadde. Dette gjelder sikkert flere her på forumet, da nesten ingen av anmelderne heller klarer å innfri sine forventninger til spillet. Det virker som enkelte anmeldere var fast bestemt på å gi spillet terningskast 6, f.eks VG, ITavisen osv, pga hypen som har vært.

 

Etter å ha blitt ferdig med spillet må jeg konstantere at historien suger. Den elendige tvisten i historien gjør ikke ting noe bedre.

 

Å snike seg rundt i spillet har sine fordeler, men du merker fort etter noen timers spilling at å slå seg frem til målene sine (drepe alt som kommer i din vei) er mindre frustrerende, enklere og funker langt mer effektivt enn å snike seg rundt. dessverre blir kampsystemet fort ensformig og kjedelig. Når du blir god i å utføre "instant kills" går uansett dette lett som bare det, noe som ødelegger litt av underholdningen med hele kampen.

 

Ellers er det andre dumme småting som trekker ned. Hvorfor kan ikke en "master assasin" svømme? Hva er morsomt med at Altair utfører all akrobatikken ved å holde inne en enkel tast? Oppdragene er like og ensformige.

 

Konklusjonen er at spillet lett fører seg til topp 5 listen over mest skuffende spill. Det føyer seg i rekken med Stalker :)

Lenke til kommentar

Må si jeg selv ble litt sjokket over historien, men den bryr meg ikke så mye. Ikke det at den er dårlig eller noe, men jeg konsentrerer meg mest om å nyte spillet. Det eneste som irriterer meg er at du ikke kan f.eks ri forbi vakter i full fart uten at du skal bli angripet, men det kan jeg leve med.

 

Sloss systemet er ganske koslig. Er fint å bare kunne sitte i ro, ikke stresse, rett og slett bare slappe av mens du dreper 10-20 soldater.

 

Spillet er bra utført og noe jeg koser meg stort med. Jeg velger å gi spillet 10/10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Det bliiir så rart å komme for å fortelle at det et hypen som gir

spillet så bra anmeldelser.

 

Har du tenkt på halo3? Det burde fått 6 før det kom ut om det

er hypen som har skylden.

Lenke til kommentar

Dette levde opp til forventingene mine og litt til!

 

Animasjonene, Combat og kontrollene er en drøm, merker nå (er klar for assassin nr. 3) hvordan jeg med langt større selvsikkerhet beveger gjennom byene, både på bakkeplan og på hustakene.

 

Ridningen mellom byer har jeg ikke noe problem med, snarer tvært imot (og man kan teleportere seinere).

 

Historien er kul nok, men det blir litt rotete når man leter etter clues. Dette ser jeg heller ikke på som det helt store problemet, jeg gjør det som trengs for å kvalifisere for å gjøre drapet og bruker god tid for å gjøre meg kjent i området og finne fluktruten hjem.

 

Når drapet er skjedd er flukten alltid et hødepunkt.

 

Hvert drap gjennomføres på samme måte, så ja det er repetisjon. Men man trenger ikke gjøre hver enkelt optional quest, man trenger heller ikke finne alle flaggene. Det er likevell 10 -15 timer spenning og det er nok for meg. AI er til tider underlig (corwd stealth er noe nytt og da er det logisk nok ikke like pollert som n'te genrasjons spill som SC eller MSG), jeg er bare glad for at dette ikke er som i Splinter Cell eller MSG, jeg har spillt disse til døde!

 

Jeg har ikke opplevd store bugs eller krasjer.

 

Min påstand er: Assassin's Creed tilfører noe nytt og friskt, likte du Prince of Persia vil du digge dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...