Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08


Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

  1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

    • Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørt bruce uttale seg om at han aldrig har sett på bandet som et heavy metal band men som "more kind of a hard rock band"? Så det på et program om Maiden i forbindelse med at de slapp A matter of life and death" Men jeg har o selvsagt hørt om NWBHM. :p

 

Helt enig, Maiden er ikke hardt nok for å kalle seg Metal. Metal startet som kjendt med Black Sabbath og senere modernisert av Metallica (og ja, de var det første bandet til å spille gitar med kjappe riff, dobble basstrommer og hensynsløs vokal) og senere kommet i flere undersjanger som death metal, osv.

Lenke til kommentar
Mer et hard rock band :)

 

Hørt bruce uttale seg om at han aldrig har sett på bandet som et heavy metal band men som "more kind of a hard rock band"?

Å nei, det var derfor han refererte til Maiden som et metallband under gårsdagens konsert?

 

Alle med en smule sjangerviten vet at maiden er metall. Og bare så du er klar over det, en kan ikke stole på hvilke sjanger band setter seg selv i. Både manowar og motörhead setter seg selv som rock, ingen av de er i nærheten.

 

Skjønner ikke hvorfor dere sier at moshing ikke passer. Vi gjorde det jo og det passa mer en fint nok og vi hadde det dritgøy!

Nei, det passet ikke. Det kan passe til noe death metal og det raskeste av thrashen som finnes. Evt. Lamb of God. Dessuten må du tenke over at folkene som ikke mosher synes det er forferdelig kjedelig og få albuer, skaller og føtter kastende på seg av prepubertale guttevalper. Som jeg sa mang en gang under konserten i går, en trenger ikke like alle, en trenger heller ikke være snill mot alle, men for faen, ta hensyn slik at alle kan ha en god konsert. Hverken moshing eller spying på kameraten mins føtter er hensyn. Slik burde forbys på konserter ala Maiden, der slik ikke kan forventes(moshing altså).

 

Heldigvis stå jeg ingen moshing i går. Noe mer hjernedødt å gjøre på en konsert kan jeg ikke tenke meg. Bortsett ifra å spy ned folk selvfølgelig.

 

og senere modernisert av Metallica (og ja, de var det første bandet til å spille gitar med kjappe riff, dobble basstrommer og hensynsløs vokal) og senere kommet i flere undersjanger som death metal, osv.

Du får herved premien for å ha postet det foruminnlegget som har høyest bullshit(Penn and Teller™) faktoren jeg har lest i år.

 

post-57741-1217034128_thumb.jpg

 

Begge bandene jeg nevnte over(Manowar, Motörhead) gjorde dette før Metallica. Så ja, Metallica har ikke revolusjonert noe mtp kjappe riff, doble basstrommer eller "hensynsløs vokal". Ace of Spades har alle de nevnte momenter og den ble gitt ut før metallica ble dannet. Så get your facts straight før du begynner å legge ut "fakta".

Lenke til kommentar

Meget bra konsert, kanskje enda bedre enn da jeg så de i spektrum på early days-turneen. :D

Egentlig var samtlige av sangene høydepunkter denne kvelden, men kan trekke fram clairvoyant, heaven can wait, mariner og moonchild som de beste.

Det som trakk ned for meg var etter konserten -når det er naturlig å trekke bakover, noe jeg gjorde- så var det noen kjipe duster som absolutt skulle fram, og enda det var god plass runt meg, måtte de absolutt si "flytt deg, din bleike dritt". Vet de ikke at ord kan irritere?

Lenke til kommentar
Hørt bruce uttale seg om at han aldrig har sett på bandet som et heavy metal band men som "more kind of a hard rock band"? Så det på et program om Maiden i forbindelse med at de slapp A matter of life and death" Men jeg har o selvsagt hørt om NWBHM. :p

 

Helt enig, Maiden er ikke hardt nok for å kalle seg Metal. Metal startet som kjendt med Black Sabbath og senere modernisert av Metallica (og ja, de var det første bandet til å spille gitar med kjappe riff, dobble basstrommer og hensynsløs vokal) og senere kommet i flere undersjanger som death metal, osv.

Historieløst! Hadde vi ikke hatt Maiden hadde ikke mye av det du mener er metal i dag eksistert. Punktum finale.

 

Maiden er Pionerer innenfor New Wave of British Heavy Metal. Det var, og er, så Metal som heavy metal kan få blitt. Visste du at Deep Purple og Led Zeppelin også ble/blir sett på som heavy metal?

 

Det DU mener er dessverre feil. Bare å innse det :). Å forkle det som er dine subjektive meninger med "metal startet som kjent med" er bare latterlig, og du er herved avslørt.

 

Early heavy metal bands such as Led Zeppelin, Black Sabbath, and Deep Purple attracted large audiences, though they were often critically reviled, a status common throughout the history of the genre. In the mid-1970s, Judas Priest helped spur the genre's evolution by discarding much of its blues influence; Motörhead introduced a punk rock sensibility and an increasing emphasis on speed. Bands in the New Wave of British Heavy Metal such as Iron Maiden and Motorhead followed in a similar vein. Before the end of the decade, heavy metal had attracted a worldwide following of fans known as "metalheads" or "headbangers."

 

In the mid-1980s, glam metal became a major commercial force with groups like Mötley Crüe. Underground scenes produced an array of more extreme, aggressive styles: thrash metal broke into the mainstream with bands such as Metallica, while other styles like death metal and black metal remain subcultural phenomena. Since the mid-1990s, popular styles such as nu metal, which often incorporates elements of funk and hip hop; and metalcore, which blends extreme metal with hardcore punk, have further expanded the definition of the genre.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal <-- I folkeopplysningens navn.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

UFO. Har ikke hørt om noen maiden-versjon av den før. Den spilles alltid før konserter, derfor går publikum berserk når de hører den. Da vet vi at showet starter etterpå, istedet for enda en låt på anlegget. Pluss at introen er veldig Maiden-like.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jepp, samme opplegget i oslo. Gateselgerne som selger fake Maiden-skjorter overalt, og Maiden ble spilt på alle uteplasser og puber i hele byen. Kos å gå rundt da.

 

Ingen av skjortene som var å kjøpe i Merchandise-bodene på VH var å finne hos uteselgerne, så det er fakes mao. Men de var jo fine de og. Synd bandet ikke får noen inntekt av de.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva er det med at folk snakker om høydepunkter? Er ikke det hele ett stort ett?

 

Men noe jeg ikke skjønner er hvorfor folk betaler 600 spenn for en billett for å så kjøre seg dritings på konserten? Var noen ganger jeg måtte nynne "øl, øl, og mere øl" når jeg så folk gå oppover tribunen der jeg satt med opptil ti øl per pers...

 

Men om det var noe som faktisk irriterte meg så var det at noen satt og røkte som et helt industrifelt, og at jeg fikk en dusj av et flygende ølglass....og hvorfor betale blodpris for et glass når man bare skal kaste det av gårde halve innholdet igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...