Gå til innhold

- Visste innkjøpssjefen var svindler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Webshop-Norge er ikke så stort, mange kjenner hverandre, og ansetter kamerater.

9185511[/snapback]

Derfor er det merkelig at Lygren(AVforum) som selv drev nettbutikken www.pcshop.as fra 2002 til 2005 ikke har fanget opp ryktet til velkjente N.N og eskapadene i bl.a. Topline, osv. :roll:

Lenke til kommentar

Uten at jeg kjenner lovverket, så vil jeg tro at dette medfører at Masterminds vil måtte erstatte hele beløpet til AVforum sine brukere. Kan ikke skjønne noe annet.

 

En av AVforum sine brukere skaffet dessuten en advokat som er spesialist på foretningsrett eller noe slik, så det burde vel ordne seg.

 

Om ikke så burde det lukte en lovendring elns :ermm:

Lenke til kommentar

Når en bedrift er konkurs, så er de konkurs. Privatpersoner er ikke ansvarlige for å dekke inn det bedriften skylder. Så et sted sier det stopp. Slik er det ved alle konkurser. Hadde ikke kassa vært tom, ville alle fått det de skulle ha, og man ville ikke fått konkursen i første omgang.

Lenke til kommentar
Uten at jeg kjenner lovverket, så vil jeg tro at dette medfører at Masterminds vil måtte erstatte hele beløpet til AVforum sine brukere. Kan ikke skjønne noe annet.

 

En av AVforum sine brukere skaffet dessuten en advokat som er spesialist på foretningsrett eller noe slik, så det burde vel ordne seg.

 

Om ikke så burde det lukte en lovendring elns  :ermm:

9185652[/snapback]

 

På samme måte som større byggefirma avvikler mindre selskaper de har opprettet når de bygger boliger, står heller ikke Masterminds ansvarlig for hva underselskaper driver med. I byggebransjen gjør man det slik at man maksimerer profitten sin, i tillegg "slipper" man reklamasjoner, fordi selskapet er slått konkurs /avviklet.

 

Ja, det burde kanskje vært en lovendring.

Lenke til kommentar

Dette høres, for meg, ut som manglende kontroll fra styret, etter Aksjelovens §6-13, som er mye i vinden for tiden for å hindre akkurat slike ting, der AS-er bare slår én virksomhet konkurs, for så å starte opp en ny i samme ånd. Styret har plikt til å drive tilsyn med driften i selskapet for å forhindre at personer i ledende posisjoner innad i selskapet skal kunne bedrive økonomisk utroskap av forskjellig grad.

 

For denne NN, vil straffelovens §271 om grovt bredrageri, eller eventuelt §256 trolig komme inn, med en maksimumsstraff på 6 år om han finnes skyldig. Jeg kan ikke bakgrunnen for saken, men jeg vil påstå at hans underslag kvalifiserer til benevnelsen "grovt". Denne medskyldige kan muligens være en uvitende part i saken, hvis manglende kontroll har medført medvirkende ansvar i saken, og denne personen vil i tilfellet dømmes etter samme paragraf.

 

edit: Hele poenget med aksjeselskaper er at de som danner dem, slipper unna om driften går konkurs. Derfor sitter styret med et stort ansvar ovenfor kreditorer, ved at de hele tiden skal ha kontrollen på om selskapets egenkapital holder seg oppe.

 

Hadde det vært et ansvarlig selskap eller et enkeltpersonsforetak, ville gjelden inndrives på eierne direkte, i utgangspunktet ned til siste krone.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

 

Joda, men nå er det vel en gang slik, at når en tar et par peanøtter, eller chips! Får en jo lyst på mer! De fleste spiser faktisk til det er tomt som i dette tilfelle. :p

Lenke til kommentar
hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

Vil du ansette en tidligere dømt pedofil til å jobbe i barnehagen der ungene dine er?

Eller ansette de dømte i nokas-saken i en bank dagen de slipper ut?

Rulleblad finnes for en grund.

 

Latterlig at ledelsen i Mastermind ikke reager på noen som helst måte når de hadde gjentatte ganger fått beskjed om hva som foregikk.

 

Sier vel sitt om integriteten hos ledelsen.

9185530[/snapback]

Virker på meg som at Mastermind er med i "svindelen". Hvorfor ansette noen som svindler med vilje?

Lenke til kommentar
Folk er folk. Gjennomsnittsnordmannen (eller verdensborgeren) er ikke spesielt smart. Det er masse dysfunksjonelle mennesker, masse dysfunksjonelle arbeidsplasser, og mange leder uten erfaring eller evne til å lære av erfaring. Ting får skure og gå mot avgrunnen uten at noen griper inn. De fleste som har vært noen år i arbeidslivet har opplevd slike ting rundt seg.

9185446[/snapback]

 

Meget godt sagt, skulle til å skrive det samme selv. Dessverre gjelder ikke gamle skolen lenger om en kan bruke det begrepet. Altså unngår folk konflikter og upopulære avgjørelser og vil ha en behaglig arbeidshverdag. Resultatet er at man kan utnytte dette til sin fordel om man er sleip nok! Da det vil få liten, eller ingen konsekvens.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
en burde jo for pokker sjekke rullebladet/bakgrunnen til folk før en ansetter de?

9185372[/snapback]

 

Arbeidsgivere kan vanligvis ikke kreve at arbeidstakere skal legge fram vandelsattest.

 

hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

 

Nja, det er nå ofte relevant. I noen stillinger må man eksempelvis sikkerhetsklareres og i barnehager må vandelsattes fremvises (man jobber jo tross alt med barn og dette er for å fange opp evt straffedømte pedofile). Men generelt sett så bør man kunne starte forfra når man har sonet ferdig dommen. Men noen unntak.

 

Det har vært flere navn tidligere nevnt på forumet, folk som er kjent fra pyramide/MLM, folk som er kjent for svindling på bruktmarkedet og QXL og kjeltringer som har drevet webshops. Postene har som regel alltid blitt stengt i de tilfellene. Så det er gledelig at hw.no tar opp saken nå. Jeg håper at navnet blir offentliggjort etterhvert, så vi kan styre unna denne personen i fremtiden.

9185415[/snapback]

 

Nå er det viktig å påpeke at en eller to personer er anmeldt. Vi vet ingenting om noen har status som mistenkt, siktet eller ettersøkt for dette forholdet og det foreligger vel foreløpig kun annenhåndsopplysninger som påstår at vedkommende er dømt. Dette vet vi med andre ord ikke.

 

Det er rettsvesenet sin jobb å avgjøre skyldspørsmål. Det er ikke dette nettverket sin jobb å dele ut hetter slik at vi kan samle oss i "god gammel" stil for litt lynsjemobb-aktiviteter.

 

La oss nå ikke forhåndsdømme, vi sitter ikke posisjon til å kunne avgjøre skyldspørsmål og heldigvis har hw.no vær-varsom plakaten og god presseskikk å forholde seg til. Så får man heller vurdere om det er berettiget å gå ut med navn om noen skulle bli siktet i denne saken her (da kan man vurdere informasjonsbehovet).

 

En ren anmeldelse blir forhåpentligvis aldri god nok grunn til å sette noen i gapestokk :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2002-02-20%20Feb%20Lynch%20mob%20and%20Hollingworth%20550.JPG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...