Gå til innhold

- Visste innkjøpssjefen var svindler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra opprydning ja.

Fordelen for Lygren her er jo såklart at hvis han får alle pengene ut av MasterIT/Masterminds.

Så vil jeg tru at han har tjent en god slump med penger. Fordi han betaler jo innkjøpspris på tv'ene han 'gir' bort til de som tapte penger.

 

Har omtrent bare observert denne tråden, men jeg synes virkelig det er suspekt med de som tilsynelatende gjør alt de kan for å mistenkeliggjøre Lygren. Han har jo vært åpen om hva som skjer hele veien.

Lenke til kommentar
Ditt syn på PR, business og positivitet tyder på at du er flink til å lese tall men å tolke det som ligger bak tallene er en noe mer krevende øvelse enn bare å lese tall.

9246466[/snapback]

 

Fra et eller annet sted har jo uttrykket "all pr er god pr" kommet fra også...

 

Etter som det ikke er AVforum som har lurt pengene fra folk og i ettertid har gjort det de kan for å ordne opp så skal man ikke se bort i fra at de kommer ut på pluss siden...

Lenke til kommentar
Bra opprydning ja.

Fordelen for Lygren her er jo såklart at hvis han får alle pengene ut av MasterIT/Masterminds.

Så vil jeg tru at han har tjent en god slump med penger. Fordi han betaler jo innkjøpspris på tv'ene han 'gir' bort til de som tapte penger.

 

Men han har uansett gjort et bra jobb med å rydde opp

9239360[/snapback]

 

 

Haha. Ikke vær så naiv at du tror det blir rare greiene å hente hos Master IT. Det er et par store kreditorer med krav på flere millioner mot boet. AVforums krav er ikke spesielt stort, og det er ikke mye verdier i boet.

Lenke til kommentar
Fra et eller annet sted har jo uttrykket "all pr er god pr" kommet fra også...

 

Etter som det ikke er AVforum som har lurt pengene fra folk og i ettertid har gjort det de kan for å ordne opp så skal man ikke se bort i fra at de kommer ut på pluss siden...

9248372[/snapback]

 

Man skal ikke se bort fra noenting, det er vel nettopp det som er poenget. Å bare se på tall og konkludere ut fra det er meningsløst. Minner om "Managing by spreadsheet"-metoden til pointy hair boss i Dilbert:

 

dilbert2003055270808.gif

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Man skal ikke se bort fra noenting, det er vel nettopp det som er poenget. Å bare se på tall og konkludere ut fra det er meningsløst. Minner om "Managing by spreadsheet"-metoden til pointy hair boss i Dilbert:

 

 

9248509[/snapback]

 

Så er det også en fordel å se når noen bruker ordet "kan", som de fleste nok er klar over ikke er synonymt med "vil". ;)

Lenke til kommentar
Så er det også en fordel å se når noen bruker ordet "kan", som de fleste nok er klar over ikke er synonymt med "vil". ;)

9252172[/snapback]

 

Det har du selvsagt rett i. De fleste fikk nok også med seg at det ikke var særlig forbehold i den første setningen din. ;)

 

Jaja, AVForum økte nå fra rundt 20.000 til nær 30.000 besøkende i uke 31, så det er jo god business i hvert fall.
Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Ja om en økning i 10.000 vedvarer så gir det grunnlag, såfremt etterspørselen er der, til å ta mer inn i reklameinntekt (erfaringsmessig vil man ikke kunne holde besøkstall grunnet en enkeltsak som dette, men uansett). At endel tusen (deriblant meg) nå er blitt oppmerksom på tjenesten kan også være en fin ting. Tabben Lygren gjorde er også en tabbe man lærer av, noe som også medfører økt kvalitet på tjenesten.

 

Når det gjelder øvelsen det er snakk om så har den gjerne krevende, men langt fra umulig. Det finnes langt tøffere form for konsekvensanalyse der ute enn det å analysere denne saken her og hvordan den kan slå ut.

 

Er Lygren en god forretningsmann så bruker han oppmerksomheten og erfaringen til å gi en enda bedre tjeneste som han nå kan tilby til enda flere mennesker som er oppmerksom på den. Det blir litt avhengig av ens egenskap til carpe diem.

Lenke til kommentar
Alle tv'ene som blir gitt bort er jo innkjøpspris. å hvis han da får fullpris tilbake fra masterit/masterminds.

Så kan han nok tjene litt på det.

Har ikke tatt adokatutgifter å arbeidstimer med inn i bildet.

9242960[/snapback]

Lygren vil nok ikke tjene noe på dette. Han jobber for at ingen av deltakerne i powerbuyen skal tape penger. Som han sier selv:

 

De siste 5000.- blir dekket så langt det lar seg gjøre med de midler vi måtte klare å inndrive fra Master IT AS.

 

Dette i tillegg til advokatutgifter m.m.

Lenke til kommentar
De siste 5000.- blir dekket så langt det lar seg gjøre med de midler vi måtte klare å inndrive fra Master IT AS.

 

Dette i tillegg til advokatutgifter m.m.

9305380[/snapback]

Nå er ikke jeg noen jurist, så ta det jeg sier med en klype salt. Lyngrens krav i boet er ganske mye mindre enn det største, så jeg vil tippe at det blir begrenset hvor mye han får ut.

 

I følge Hegnar.no har alle mastermindsselskapene (Master-IT holdt utenfor) en samlet omsetning på omlag 30M, og et samlet driftsresultat på ca -500k (nyeste tall er fra 2005). Rent personlig vil jeg tippe at det blir vanskelig kost for Masterminds når Advokatene Rime kommer og vil ha noen millioner til boet i Master-IT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...