Gå til innhold

Trailer: Resident Evil 5


Anbefalte innlegg

La oss nå vente til vi ser historien før vi skriker rasisme her. Jeg tipper de har lagt inn noen elementer relatert til vestens utnyttelse av kontinentet, kanskje spesielt legemiddelindustrien, søtte til regimene etc.

 

Men jeg er dog enig i at noe føles "feil" med traileren. Tror dette spiller på en slags frykt mange her i vesten har for fattige, ville, voldelige Afrika, mørke mennesker etc. Spesielt scenen med en afrikaner i mørket, hvor de hvite øynene stikker frem spiller på dette tenker jeg. Det gir en slags kollisjon med bildene vi er vant til fra afrika, med lidende, mørke mennesker. Grafisk er det spennende.

 

Det skulle også være lett å finne en lokal "warlord" eller to å trekke frem, noe som kan kutte de normale klisjeène i persongalleriet noe.

 

Hvis de spiller historien riktig tenker jeg vi kan snakke om et spill som får oss til å ta oppgjør med egne holdninger, noe som vell hadde vært å pløye ny mark... (:

 

Realistisk sett dog tenker jeg det bare er snakk om en produsent om satte seg ned å sa "hei karer, hva kan vi gjøre for å variere zombiene litt? De begynner å bli kjedelige..."

 

Men det er vanskelig å sette fingeren på dette... mulig det blir en debatt når slippdato nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg har såpass stor på at historien i dette spillet veier opp for den kanskje litt banale Afrikaner-skytingen i traileren. Jeg velger å tro at spillutviklerene har lagt såpass tynge i fortellingen. :)

 

Spillet ser forrresten ut som RE4 på pepper. Tror faktisk jeg aldri har sett et spill som har sett å intenst ut. Gleder meg som en unge. :)

 

PS: Jeg kommer dog til å savne våre råtne venner. De har liksom uteblitt mer og mer de siste par åra. :)

Lenke til kommentar
At de ikke bare kan la resident evil serien få dø i fred. Og ikke dra det så sinnsykt ut som de har. Resident evil 4 var tragisk dårlig. Jeg må tvinge meg selv til å spille det. Har ikke runna det enda, etter 6 mnd. Det er så hinsides dårlig.

 

"Kom, så skyter vi forvirra spanjoler, det er det naturlige steg å ta resident evil serien videre."

 

Og nå skal vi til Afrika. Oj, så spennende. Gode gammle RE feelingen kommer smygende (not).

 

Neste blir vel månen eller noe....

 

Nei, det er som jeg sier: Resident evil serien døde i 2001.

Gud som jeg savner den serien  :no:

9151366[/snapback]

 

Skjønner hva du mener, det er den gamle stilen jeg hovedsakelig forbinder med RE. Men tenk på hvordan konseptet hadde blitt melket hvis ikke forandring kom inn i bildet. Selv liker jeg RE4, og ser fram til RE5. Ser så absolutt ikke skuffende ut.

Lenke til kommentar

Det store med RE er jo faktisk at de har klart å holde serien i live akkurat med å gjøre en del forandringer. Det er sikkert mange som ikke liker at det har gått fra å være et "spenningsspill" med få fiender til å være litt mere action basert med masse fiender, men jeg for min del liker at serien har forandret seg, for jeg føler liksom ikke at jeg sitter og spiller det samme om igjen for ørtende gang.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser ikke helt hvor rasismen er. Skulle man liksom utelate afrika og alt slikt fra spill fordi det er mye krig der? Et spill hvor man hadde vært en svart person som hadde drept kun hvite hadde sannsynligvis ikke blitt uglesett, men hvis man er en hvit som skyter svarte så er det rasistisk.

 

Det er klart de har en god grunn for hvor man er, akkurat som som hvordan storyen har ført oss i andre steder, i tidligere RE-spill.

 

Men jeg skjønner ikke helt det der med han som mener at RE 4 var dårlig, for det var jo helt klart det beste, og det eneste RE-spillet som så langt har vært noe særlig skummelt, siden las plagas-folkene er mer intelligente enn vanlige zombier, og kan i tillegg løpe litt

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt det der med han som mener at RE 4 var dårlig, for det var jo helt klart det beste, og det eneste RE-spillet som så langt har vært noe særlig skummelt, siden las plagas-folkene er mer intelligente enn vanlige zombier, og kan i tillegg løpe litt

9153068[/snapback]

 

Tja veit ikkje om eg er enig med deg i i at RE4 er det skumleste spillet. RE re-maken på GC var jo rimelig uhyggelig, med ZOMBIER som gledelig la beina på sprang for å gnafse i seg litt Chick-meat :wee: Seige jævler det der ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det er vel ikke snakk om hvorvidt det er rasistisk eller ikke... men heller det at det blir lite "fintfølende" mtp situasjonen i mange afrikanske land. Tror ikke det er mange her som mener at det i utgangspunktet er rasistisk heller.

9153141[/snapback]

 

Men er det bedre å ignorere afrika? kan jo hende de kommer med noen fine budskap og slikt

Lenke til kommentar

Har bare spilt RE1 til 3, og jeg må bare si at jeg gleder meg som en unge til 5'ern. Dette ser utvilsomt bra ut.

 

Noe som jeg ikke liker så godt er at de kommer i så stort antall!! altså zombier. Her snakker vi kaos og jeg kommer til å være pissnervøs gjennom hele spillet hehe. Er litt for skvetten for å si det slik ;-)

 

Men dette spillet skal utvilsomt kjøpes, spilles og nytes!

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så utrolig redde for å bli kalt rasister av en gjeng politisk korrekte merkverdigheter fra SOS Rasisme? Resident Evil serien har levert kvalitetsvarer gang på gang, og kommer nærmest garantert til å gjøre det igjen.

9152971[/snapback]

 

Poenget er ikke rasisme, og du har rett i at det i en viss forstand er "diskriminerende" å ikke kunne skyte svarte mennesker i dataspill - i Afrika, for den saks skyld. Men slik jeg ser det virker det, i det minste sånn i utgangspunktet, litt vel ufølsomt å skulle skyte og drepe tilsynelatende fattige mennesker i Afrika, pakket inn i en fancy og halvovernaturlig dataspill-plott som gjør dem til zombier. Rett og slett fordi tankene mine går til krigsherjede områder og fattigdom. Dette er riktignok en fordom fra min side, at "Afrika" umiddelbart assosieres med fattigdom og elendighet, og det har jo ikke 100 prosent med virkeligheten å gjøre, men dog: Det ser ut som et herjet område, med fattige mennesker, så jeg synes det virkelig litt hjerteløst. Men dette er selvfølgelig komplisert, og jeg er enig med de som sier at det avhenger av historien. Og vi reagerer tydeligvis forskjellig på dette.

 

Jeg kan selvfølgelig tilføye at jeg sikkert skjøt alle junkiene i Max Paine, som jo også var en slags zombier, og som også var sosialt uheldig stilte, så jeg er ikke konsekvent, men jeg synes dette er litt annerledes.

 

Logikken hos de som forsvarer dette er jo dessuten ganske barbarisk. Den dreier seg om at hvis man kan drepe én type mennesker, så kan man vel drepe en annen type mennesker også. Det er liksom en menneskerett å bli drept, og man er diskriminerende hvis man ikke dreper alle: Hvis man dreper hvite mennesker, kan man ikke da drepe svarte? Og hvis man dreper nazister, kan man ikke drepe jøder i andre verdenskrig? Og hvis man dreper voksne, kan man ikke drepe barn? Og hvis man dreper ett barn, kan man ikke drepe en hel barnehage? Og hvis man dreper friske barn, kan man ikke drepe syke barn, funksjonshemmede barn? For man er vel ikke moralist?! - Ett sted bør man jo sette grensen uansett...

(Jeg tror jeg kan foruti at man vil bruke de siste eksemplene mot meg, og si: "Synes du det er sammenlignbart med å drepe zombier i Afrika?" La meg da bare si: Det var ikke det som var poenget.) :)

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne det å drepe barn og voksne med det å drepe svarte å hvite. Det mange har kjempet for er at svarte akkurat skal bli behandlet likt som hvite. Noe de ikke kommer til å bli hvis spillet bli angrepet. Forskjellsbehandling ER diskriminerende, men jeg tror at mange ikke kommer til å se på det på den måten. Likevel vedder jeg på at det kommer til å være noen overhoder og noen av dem vil vel være hvite og i spillet.

 

edit: skrev litt mer

rettet skrivefeil og

Endret av gormers
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...