Gå til innhold

Trailer: Resident Evil 5


Anbefalte innlegg

Det mange her ikke forstår, tydeligvis, er at "den hvite mann" har ikke gjort mot spanjolene som han har gjort mot (svarte) afrikanere opp gjennom flere hundre år ... selvsagt oppstår det reaksjoner på at en hvit amerikaner går rundt i en afrikansk landsby og dreper afrikanere! Historie er en viktig faktor her!

9191866[/snapback]

 

 

Uten å vite noe om handlingen i RE5, kan jeg tippe på at den er noe slik:

 

Innbyggerne i en afrikansk by har blitt gale. De dreper plutselig andre innbyggere, og angriper alle fremmede. Det viser seg at de er infisert av et virus (kanskje det samme som i RE4). Hovedpersonen har blitt sendt for å undersøke saken.

 

Edit: Og jeg er 100% sikker på at man ikke kommer til å skyte en eneste uskyldig person i spillet.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alt vi veit får du afrikanske venner i spillet (som i RE4 der du får en spanjolsk kompis). For alt vi veit blir man nødt til å unngå dreping framfor å drepe. Dette er rein fiksjon. Alt, absolutt alt, kan skje. Det blir for tidlig å anta det ene eller det andre.

 

Ikke glem at RE4 kom med en god del negative utsagn mot amerikanere. Man får jo stadig høre om "disse tåpelige hvite amerikanerne som alltid tenker terrorisme og leker verdenspoliti, og "Leon, du lever i en klisjèfylt verden, akkurat som i Hollywood-filmene deres". RE5 kan jo for alt vi vet handle like mye om teite amerikanere som zombifiserte afrikanere.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir ganske lei av disse unødvendig oppstridte rasedebattene. Vil ikke gjenta alt som er blitt sagt her fordi det er jo i seg selv ganske unødvendig, men hvorfor skal folk bli så forskrekket av dette?

Kan ikke svarte folk også få dette viruset også? Er de plutselig immune? Tror ikke det nei. Og når en handling skal foregå på et slikt sted som jeg har lest et sted var i Saudi-arabia eller afrika for den saks skyld, så er det jo selvfølgelig svarte mennesker der. Om de som påstår at dette spillet er rasistisk, på en utrolig måte får spillet bannet fra et eneste land, så gir jeg dem en stående applaus, for den debatten er ganske så idiotisk.

 

Anyhow, så gleder meg utrolig til spillet gis ut :) 2009 var vel litt lenge, men alt kan jo skje i mellomtiden. Flott story, flott grafikk, og rått gameplay ;)

Endret av baronblod2003
Lenke til kommentar

Helt grei trailer dette..

 

Det er vel en viss fare for at det ryker med noen timer når dette kommer ut. Jeg er litt avventende, da jeg synes å ha sett tegn på manglende vilje for å tenke i nye baner i denne serien en stund. Men, man kjører vel etter prinsippet med: Virker det, så ikke forandre det..

 

Kommer til å vente til det første rushet har lagt seg i spillesjappa før jeg eventuellt kjøper. (jeg ønsker å se på anmeldelsen av det sluppede spillet på Gamer.no først) da jeg slett ikke stoler på at spillet blir toppers.

Lenke til kommentar
jeg kjenner en som er RE fanboy som faen og han mener selv at RE4 grusser de andre spillene

9181842[/snapback]

 

Er også fanboy, spillt RE siden det første kom ut på PS1 og elsker hvordan de revolusjonerte spillet. Dem kunne ikke ha gjort det bedre. Elsker selvfølgelig enda de eldre spillene i serien.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk syntes spillet er rasistisk, men skjønner at folk blir redd for at det kommer noen og klager og får spillet fikset. Personlig liker jeg at de fikser gameplayet på spill sånn som det har gjort på RE4. Liker taktiken med og ha lys grøsser med kaotisk mange zombier. gjør alt helt vildt.

Lenke til kommentar

RE er rasistisk i alle spillene setter de zombies i dårlig lys, altid de onde menneskeetene saker, de er aldri snille, hva med et spill der en zombie redder jorda fra romvesner, eller kanskje ER burde få en Zombie lege.

 

zombies er ikke slemme bare forid filmer og spill sier de er det, det er rasistisk, jeg sier bli kjenet med en zombie så vil du se de er greie folk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er vel jeg som er gammeldags, men det føles helt feil å springe rundt som amerikansk superhelt og drepe fattige svarte sivile - menn, kvinner og barn - zoombifiserte eller ikke. Dette er selvfølgelig en slags "omvendt rasisme" fra min side, for hva er vel forskjellen på å drepe svarte og hvite. Men det er så mye ekstremt voldelig dritt som har skjedd i Afrika de siste tiåra, at jeg blir bare trist...

9151261[/snapback]

 

Haha, please... "Dagens". Du er ikke gammeldags, du er jævlig fintfølende. Og ja, det er omvendt rasisme til de grader, det er jævlig fornærmende, du er av typen "åh, se på den stakkars negeren".

Endret av BTK
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...