Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

det som overrasker meg så med denne prosessoren er at enda om du kjører max load å alle prosessorene bruker all kraft er pc'n meget kjapp og responsiv når du trykker på noe  :w00t:

Det er fordi du kjører Prime95 med Priority = 1 det...Sett den til 9 så skal jeg love deg at ting går ikke så smooth lenger! Du må kanskje bruke dual Orthos for å sette det, eller sette det manuelt med Task Manager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jada, jeg skal ikke kjøre dette 24/7. vil ligge på ca 3200mhz 24/7.

 

men tror jeg gir meg på denne hastigheten da jeg ser tempen begynner å bevege seg litt opp mot 87grader så da tør jeg ikke mer. kjørte prime ca 20min nå og det gikk prikkfritt, men er så skeptisk til temp da det virker som at ingen vet hvor grensen går for disse cpu'ene. vil helst beholde denne:P

Lenke til kommentar
b0rre jeg vet at du bare tester for å se hvor høyt den går, men allikevel så er over 1.5V på en 65nm CPU litt mye å bruke 24/7.

9250169[/snapback]

Hmm her kjøres det 1.6volt 24/7 1.54 etter vdrop

 

Edit: hadde 0.06vdrop på en pentiumD på samme HK, men har ike fått målt emd min E6600 koblet på men vdrop blir vel det samme ?

9250191[/snapback]

 

Er det så mye som 0.6v i voltdrop på mitt hovedkort? har du det samme eller en annen modell av gigabyte?

Lenke til kommentar
Edit: hadde 0.06vdrop på en pentiumD på samme HK, men har ike fått målt emd min E6600 koblet på men vdrop blir vel det samme ?

Da jeg bytta fra E6600 til Q6600 så fant jeg ut at jeg må stille vcore mye høyere i BIOS enn før. Jeg har ikke moddet noe da menne. 1.465V i BIOS blir 1.35V load her med mitt Asus Commando hovedkort! :no:

Lenke til kommentar

hehe, for å være helt ærlig trenger jeg ikke mer enn stock speed på denne cpuen da den egentlig dekker alle behov på standard hastighet:)

 

så om jeg legger meg på 3200mhz vil jeg fortsatt ha en litt kjappere pc men også samme volt som jeg har på 2400mhz noe som igjen holder temp nede;)

 

kan jo såklart kjøre opp til 3.4-3.5ghz men det får bli når det trengs:P

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
De er til å stole på om du veliholder disse faktorene:

 

1. Har du nok strøm å ta av til TEC ?

2. Er den kraftig nok til å fjerne varmen fra CPU

3. klarer kjølinga de å fjerne varmen TEC produserer ?

4. Har du kondens beskyttet HK nok ?

9250297[/snapback]

 

 

Takker for svar:)

tja, jeg må vel oppgradere litt histen og pisten om jeg skal ta ting så langt men hadde jo vært morro :dribble:

 

har litt lyst å teste denne q6600'n litt lenger men føler kanskje det må litt kraftigere vannkjøling eller fase-kjøling for å tørre å kjøre mer volt.

 

er ihvertfall veldig fornøyd med resultatet med tanke på at jeg kjører en Nautilus 500 med en ekstra radiator på bare.

Lenke til kommentar
CPU-Z bilde lordsmygen, men hvorofr skal du kvitte deg med den :innocent:  :innocent:

 

B0rre endret det til 0.06 glemte nemlig en null :p

9250283[/snapback]

 

såg det mangler ja nå du sa det hehe. men står rett innfo på prime (333*9) klokker dårlig og jeg har en q6700 liggen

 

@ Lordsmygen:

Hvilken driver bruker du til skjermkorte(ne) dine?, jeg har problemer med at jeg ikke får opp diode/minne/omgivelse temp på mine kort, hadde det før, men etter reinstall så forsvant det :(

9250306[/snapback]

 

 

har den siste nvidia driver 162.22 elns

Lenke til kommentar

så 70grader og under er en ok temp med andre ord? tenkte jeg skulle ned på 55-60 grader jeg men om 70grader 24/7 går så kan det hende jeg går litt høyere enn 3200mhz;)

 

har idle-temp på 43-46grader nå på 1.65v (i bios) og 463x8 på cpuen.

 

tenkte jeg skulle prøve litt 3dmarks å litt sånt for å se om det gikk opp noen poeng:P

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
så 70grader og under er en ok temp med andre ord? tenkte jeg skulle ned på 55-60 grader jeg men om 70grader 24/7 går så kan det hende jeg går litt høyere enn 3200mhz;)

9250374[/snapback]

 

Tviler på at du skal ha samme cpu i 2-3 år fremover, så kjør på :) Min kommer opp på ca 75 grader under Prime95, men går aldri over 53 grader under det meste andre ting jeg gjør til daglig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...