Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er uansett bedre enn luftkjøling :p

9238570[/snapback]

bare eks. ingen eksakte tall:

 

kjøling/krone på skala fra 1-10 der 10 er best og 1 er dårligst ....

 

Vanlig luftkjøling 6

vannkjøling 8 (9-10?)

thermaltake vannkjøling 2-3

 

så det lønner seg ikke akkurat å bruke 1800,- på en bigwater

 

Edit: hadde helelr kjøpt denne

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Det kan bety det, hvem av testene kjørte du?

Det er ganske sikkert at det er volten på cpuen, men står minnet ditt på en safe klokk?

9240150[/snapback]

 

Kjørte blend. Minnet står på safe clock ja. Har memtestet det på samme timings på 1020, uten feil :) Skal prøve å sette opp spenning ett hakk når jeg kommer hjem og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Fikk min Q6600 her om dagen og holder på å Prime den nå. Kjølinga jeg bruker er en Noctua NH-U12F med en 120mm Scythe S-FLEX SFF21F 1600 rpm vifte. Har også samme type vifte som suger luft ut bak i kabinettet. Kjølinga burde holde!

 

Primer @ 3.00 Ghz nå (9 x 333) med vcore @ auto som blir 1.31V under load (!!)

Core 1 83C, Core2 83C, Core3 77C og Core4 77 grader er temeraturene akkurat nå som vises både med Everest Ultimate 4.0 og CoreTemp 0.95.

 

Altså jeg vet at AS5 pastaen ikke har fått kjørt seg inn enda, men makan å varm prosessoren er da! Og til dere som måtte lure : Ja jeg har demontert og montert kjøleren skikkelig. Akkurat passe med AS5 og kjøleren sitter som spikret!

 

Hadde dette vært temperaturer ved 3.6 Ghz så hadde jeg ikke sagt noe, men ved kun 3.00 Ghz da!!

 

Har bestilt meg en ThermalRight Ultra120 Extreme kjøler som skal iallefall kjøle 10C grader bedre enn min Noctua, men selv da vil jo Core1 og Core2 ligge på 70C grader....

 

Hørt at quad blir varm....men varm? Hva får dere?

Lenke til kommentar
Noen andre resultater fra folk med luftkjøling?

9242963[/snapback]

 

Klokket frekvens: 3200MHz

CPU: Q6600

Batch Code: ?

Stepping: B3

Volt: 1.32

Temperatur: 45 idle / 75 (max) load

Kjøleløsning: Thermaletake Big Typhon 120

Hovedkort: Asus P5K Deluxe

Mer info: Jeg kjørte Prime95 i natt, men vet ikke hvor gyldige resultatene er, da den ene kjernen crashet etter 5 timer pga for lav spenning (tydeligvis :)). Men tempen var aldri over 75 grader. Kjører på 3,2GHz - 8x400. Nå skal det legges til at jeg har CM Stacker fult utbygget med crossflowfan og alle tre 4-3 modulene + 3 ekstra 80mm vifter, så det er ikke problem med ventilasjon ;)

 

Edit: spenning satt til 1.35v i bios, dette ble ca 1.32 i windows.

 

Edit 2: Forandret litt for å glede spøkelset ;)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Når jeg sier at jeg har Thermaltake, så har jeg ikke BigWater, men settet som føgler med Thermaltake Kandalf LCS kabinettet.

9238393[/snapback]

Ikke langt unna .....

9238514[/snapback]

 

Det eneste som skiller er jo at radiatoren er trippel, og henger sammen, og så mener jeg det er annen pumpe. Ellers identisk jo. Har jeg sagt noe annet?

 

Men jeg skal få godsaker ja ;)LINK HER <--- Oppgradering til høsten.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Blir jo dårlig med garanti, men pyttsann, det er bare penger.   :cool:

9243902[/snapback]

For dere som har utdanning og/eller jobb så men for meg som begynner på VG1 nå så er ikke bare penger bare penger :tease:

 

Edit: Men hva er sjangsen for at en CPU blir ødelagt da den først funker da du mottar den med minde du setter langt over 2.0v og driver med nl2 eller cascade selv har jeg straks hatt min E6600 1 et år uten problemer og min gamle Duron1400 funker anda selv om den har masse kutt og ødelagde kanter .....

 

Edit2: Har også lyst til å "poppe" min PD 820, men nå går jeg vel for mye oT her :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...