Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for du den opp på 3.6Ghz så gjør du om fra 400x9 til 450x8 :thumbup:

HK ditt klarer end el mer enn som så :D

Edit: fra 412 eller 416FSB så kommer det inn noe sånn strap greier så da for du mye dårligere ram resultater så da er det bedre å sette den til 410FSB (safe) også klokke den resten fra Windows ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

sitter nå å stresstester 3.6ghz og det virker å gå ganske greit:)

 

hvilke programmer er greie å bruke via windows å kjøre resten med da?

 

er ikke så inne på den OS klokkinga for å si det slik:P

 

men, vil du mene å tro at jeg når høyere ved å gå over til FSB-pump nå siden jeg har nådd såpass med multiplier?

Lenke til kommentar

Heh, må si meg veldig førnøyd med den oppgraderinga på vannkjølinga mi. kjører nå tett oppunder 1.6v i bios og load temp er 72-73grader . kjenner på kjøleblokka helt inntil kjernen og det virker ikke å være så varmt som over 70grader, men så lenge det ikke stopper opp får det vel gå:p

 

er ikke langt unna å få 3600mhz stabilt, vil tro det er innen rekkevidde. litt finjusteringer så skal den kjøres noen timer. om jeg ikke prøver meg på 3700mhz og ser om det går an å få noenlunde stabilt.

 

Hva er det meste dere her inne har fått på en slik cpu?

Lenke til kommentar

alt til sin tid Betroz;) må se hvor langt det er mulig å komme før jeg går nedover igjen for å finne 100% 24/7 klokk;)

 

har nå kjørt ca en halvtime på 3600mhz og ingen error's so far:)

 

temp ligger på:

SpeedFan : 64grader

Everest : 75grader ca, er en differanse på hele 6-7grader til tider på kjærnene. lurer på hva dette kommer av. 2 har litt høyere temp enn de 2 andre.

Endret av b0rre
Lenke til kommentar

Vet ikke hva den gjør og så langt jeg vet er den bare på P35-DS4 muligens også DQ6 :dontgetit:

 

Du kna bruke ClockGen og da må du finne en PLL, men jeg har en jeg:

ICS 9PLRS509

 

Men virker som om den blir en del ustabil med clockgen enn om jeg bruekr samme hastighet rett fra BIOS så den PLL er nok ikke helt optimal ellers har du jo EasyTune5 som følger med HK ;)

Lenke til kommentar

da sitter jeg her å stresser 3700mhz, lurer på om det blir stabilt da jeg må ha litt høy volt i bios. var et hopp fra 1.6v i bios til hele 1.65v så satser på at ting holder:P henta en stor bordvifte å satte rett i sia på kabinettet for å være sikker på at varmen forlater området:P

 

Tror det er mye feilvolt ute å går her da ingen programmer viser 1.65v.

Lenke til kommentar

tempen ligger på det høyste på ca 82-84grader max load.

 

blir nok ikke å øke spenningen noe ytterligere nå nei, men det ser ut til å være stabilt sålangt:)

 

leser mail,surfer,kjører torture i p95 og hører litt på musikk å alt fungerer utmerket:P

 

det som overrasker meg så med denne prosessoren er at enda om du kjører max load å alle prosessorene bruker all kraft er pc'n meget kjapp og responsiv når du trykker på noe :w00t:

Lenke til kommentar
b0rre jeg vet at du bare tester for å se hvor høyt den går, men allikevel så er over 1.5V på en 65nm CPU litt mye å bruke 24/7.

9250169[/snapback]

Hmm her kjøres det 1.6volt 24/7 1.54 etter vdrop

 

Edit: hadde 0.06vdrop på en pentiumD på samme HK, men har ike fått målt emd min E6600 koblet på men vdrop blir vel det samme ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...