Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo de har G0 og B3 ....

 

ta en titt

 

Edit: X3220 sin G0 stepping har 100W TDP istedenfor 95W men har en Thermal Specification: 85°C mot 95W versonen som er på 71C så den tåler jo høyere temp, emn er det en bad ting eller en ting å trekke på smile bånde for ?

 

Edit2: ja ja da er det større forskjell på core 2 duo og Xeon serien enn aber navnet nå ifra :D

 

Tror nok det blir en X3220 på meg G0 .....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
jo, men det så mykje betre med quad, ser på hw, der mange har lavere core og mem klokk enn meg, men har quad, så har veldig lyst til prøve det, men har ikkje råda. Dei som låne til meg kan stole på meg :)

 

kanskje eg kjem opp på topp 5?

9272796[/snapback]

Si ifra om du får låne litt da, for da vil jeg stå nestemann i køen :cool:, jeg vil ta mitt GTX kort til kanten :cool:

Lenke til kommentar

Klokket frekvens:3600 (3740max SuperPi)

CPU:Q6600

Batch Code:

Stepping:B3

Volt:1,48

Temperatur:høy! (cpu 64 core75-85@ 4xPrime)

Kjøleløsning:vannkjøl

Hovedkort:Asus P5K Deluxe

 

Poster mest bare for å si det er godt og se at det er flere som plages litt med høy temp, og ser tom også at andre har sett seg nødt til å ty til litt sliping av det varme møkka :dremel:

Min hadde for det meste bare kontakt rundt kanten.

94790.jpeg

 

Hadde desverre ikke fint nok utstyr til å gjøre overflaten ferdig ved sliping, måtte bare gjøre noe siden jeg syns temperaturen var latterlig høy.

Jeg syns innspillet til Betroz ang feil visning av temp er interessant, har en mistanke om at det er noe muffens. Jeg har forsøkt å teste med den Everest testen som skal vise throttling, men den gjør tilsynelatende altså ikke det selv om tempen er over 85 grader.

 

Uansett Intel spesifiserer jo en max case temp på 62 grader på E6600 B3, og det er jeg i alle fall ikke langt over. Så det får bare stå til, klokker jo fint i det minste.

Stabillitet er litt uavklart, har ikke kjørt noe lange økter, og har sett core0 kutte ut etter en times tid, men har ikke hatt noe problem i praksis. Så får se hva det blir når jeg får tatt finish på HS og dermed god kontakt.

Cirka 3,6Ghz blir det i alle fall på min.

Lenke til kommentar

hvor mye har det å si dette med å planslipe disse cpuene? og hvor mange grader er det mulig at det går ned med plansliping slik at overflaten blir tilnærmet 100% rett? man tar jo bort endel av "godset" på den IHS'n noe som igjen burde overføre varmen endel lettere :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...