Gå til innhold

Megadeth; Albumguide og Diskusjon


H-e-l-l-o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Megadeth er vel det bandet jeg har hørt mest på i forhold til hvor lenge jeg har visst om bandet. Veit ikke hvor mange ganger Rust in peace har snurra i spiller'n, men det kan ikke telles på to hender for å si det slik.

Sånn apropo Mustaine's til tider grelle vokal, har dere hørt demoen av A Tout Le Monde? Fy fader så sjarmerende den låta er. Høy, skarp bass, utrolig stygg vokal og feil fransk. Liker den faktisk bedre enn studioversonen. Og fy FADER for en abnormt behagelig solo den har! Søk den opp på Youtube or so om du ikke har hørt den.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ble megadeth fan rett før jul og har allerede de fem tidligste utgivelsene utenom rust in peace hørt noen låter fra den men har ikke plata. Er litt rart og tenke på at han i 10mnd for 25 år siden var i Metallica og etter det bestemte seg for og ta revenge. En skikkelig figthter! Ligger en timesvis dokumentar på youtube og søk: Megadeth documentry.

Lenke til kommentar
Ble megadeth fan rett før jul og har allerede de fem tidligste utgivelsene utenom rust in peace hørt noen låter fra den men har ikke plata. Er litt rart og tenke på at han i 10mnd for 25 år siden var i Metallica og etter det bestemte seg for og ta revenge. En skikkelig figthter! Ligger en timesvis dokumentar på youtube og søk: Megadeth documentry.

 

Hvis du har alt før Rust in Peace, har du virkelig noen godbiter i vente. Anbefaler deg å skaffe Rust in Peace så fort som mulig, da det er Megadeths beste album. Countdown to Extinction, plata etter Rust in Peace er også ganske bra, til og med Youthanasia har noen gromlåter, men etter den går det stødig nedover. Bortsett fra United Abominations fra 2007 da, som er en tydelig opptur fra Megadeth på sent 90-tallet/tidlig 2000.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Hørt igjennom en del ganger nå og jeg elsker det :D 44 Minutes er vel noe av det beste jeg har hørt på lenge!

 

Fantastisk plate!! Har hørt masse på den. Er godt kjent med albumet,

og jeg må si at dette er helt rått. "44 Minutes", "1,320", tittelsangen,

"Headcrusher" og de to siste er helt konge. De andre er også bra!

Fin introlåt, den sangen jeg kanskje liker minst nå er "Bodies"...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg er enig med deg i at Endgame er et bra album! Megadeth har ingen svake album IMO.

 

Metallica derimot, de har opptil flere svake album, og da tenker jeg på Black Album, Load og Reload, St. Anger og Death Magnetic.

 

Megadeth kjører heller pur kvalitet på alle albumene de! :D

Lenke til kommentar

Sterkt uenig i det siste der. Megadeth har flere svake album synes jeg. Det har så klart Metallica også, men ser hverken på Metallica (Black Album) eller Death Magnetic som dårlige, og bare St. Anger som virkelig dårlig. Megadeth har både Risk og The World Needs a Hero som skikkelig dårlig. Til gjengjeld synes jeg både Endgame og United Abominations er bra gjennomførte album :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...