Gå til innhold

Megadeth; Albumguide og Diskusjon


H-e-l-l-o

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Nekrobump!

 

Rust in Peace er helt klart favoritten her. Spesielt trommemessig er den helt knall, og ingen andre plater av Megadeth har målt seg opp til den i så måte. Shawn Drover er god på doble basstrommer, men ellers er det veldig flatt og lite dynamisk i forhold til Nick Menza. På RIP er på en måte trommene klistret til arrangementet, mens de i senere utgivelser er stort sett i "skyggen" av gitarene, føler jeg.

 

Har faktisk gått så langt som å lære meg mine favoritter fra Rust in Peace på trommer selv.

Endret av LandePlage
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

megadeth_hordern_pavilion_gigimage.jpg

Megadeth er et thrash metal band formet av Dave Mustaine, Chris Poland, Greg Handevidt og Dijon Carruthers i 1983, noen måneder etter Mustaine ble sparket fra Metallica. Megadeth har byttet medlemmer flere ganger, med Dave Mustaine som selve drivkraften og eneste gjenværende medlem som har vært med på alle albumene. Bedre kjent som ''det eneste thrash metal bandet som er bedre enn Metallica'' (sorry, kunne ikke dy meg),

 

 

 

Megadeth er bare en av mange Thrash metal band som er bedre enn metallica

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Til de som vil skaffe seg platene. Styr unna remastrene! Det er ikke bare mixen som er forskjellig, men instrumenter og vokal er spilt innn på nytt på noen sanger. Spesielt "Rust in Peace" er helt ødelagt. Det er dessverre den utgaven som ligger på Spotify. Jeg vet ikke hvor mange platebutikker som fortsatt selger original utgavene, men de er nok enkle å få tak i på ebay og andre store nettauksjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...