Gå til innhold

Megadeth; Albumguide og Diskusjon


H-e-l-l-o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Jeg likte faktisk Risk, jeg. Veldig atypisk Megadeth-album, men det er jo greit å prøve noe nytt innimellom. Ikke alle band passer til å kjøre en AC/DC og gi ut samme plata 20 ganger med forskjellig cover (og nå skal det sies at jeg liker faktisk AC/DC). Så Megadeth live som oppvarmingsband for.. ja, nettopp, AC/DC da de spilte på Nya Ullevi i 2001. Fæl lyd med et ekko som fikk det til å høres ut som om Mustaine sang både lead og backup-vokal, men det var moro å se dem læll.

 

Angry Again er en skamfet sang, BTW. Og hvorfor tok du ikke med Back in the Day som anbefalt sang på The System has Failed? :cry:

Lenke til kommentar

Det skjønner ikke jeg heller. Back in the Day er favoritten min på TSHF, tror jeg rett og slett har glemt den :| Kondolerer, har rettet det opp nå.

 

About Risk; det er en helt dugelig plate, men ganske svak til å være Megadeth. Jeg er ikke stor fan av plata, men den er hakket undervurdert (alle ser jo på den som Megadeth's sorte får).

Lenke til kommentar

Bazukh oppga en link til MegaMerch, en online Megadeth butikk der du kan kjøpe stort sett alt av Megadeth merchandise ink. Hidden Treasures. Ta deg en titt.

 

SoD finner du på ''Countdown to Extinction'' som sammen med Rust in Peace er ganske enkle å få tak i.

Endret av H-e-l-l-o
Lenke til kommentar
Jeg spør dere som henger her på Megadeth Albumguide saken!

Hvor kan jeg egentlig få kjøpt Hidden Treasures?

 

BTW: Jeg skal pokker meg ha meg, Den CDen der Symphony of Destruction er, Rust in Peace, og Hidden Treasures!

Hvilken CD er SoD på?

 

 

Og Symphony Of Destruction er på Countdown To Extinction.

 

Hadde du lest albumguiden, hadde du vel strengt tatt finni ut det lett ;)

 

edit: finnes også på Greatest hits: Back to the start, men det er nå mer ei samleplate da. Menja. Mm.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Killing is my business and business is good fekk ein ufortjent anmeldelse. Dårleg produksjon ja, men litt sjarm i det. Produksjonen er dog mykje betre om du får tak i remaster versjonen.

 

Rattlehead?

The skull beneath the skin?

Looking down the cross?

Last rites/loved to death?

 

fantastiske sanger!

 

Kimb får 8/10 av meg.

 

Peace sells får 9/10. minuset er 'I ain't superstitious', som er eit cover.

 

Elles er eg mykje enig i dei andre albuma. Skjønt at UA er 8/10 i mine øyrer.

 

Mange av Megadeth-albuma har nokre sangar som er mindre bra, sett i samanlikning med resten av diskografien. Men husk, dei sangane som virkeleg stikk seg ut, er metall-klassikarar, som kun eit fåtall band kan måle seg med..! Det er slike band, som Megadeth, Slayer, Metallica, Anthrax, Kreator og Exodus som laga vei for etterkommarane, som aldri har heilt klart å måle seg. Kanskje med unntak av Testament.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Flott albumguide :) Litt uenig med Peace sells og UA scorene. Peace sells burde vært et par hakk høyere. For meg er UA en 8/10 plate.

 

Synes også TWNAH og Risk er de klart dårligste albumene. Men musikalsk sett, som nenvt tidligere, er Risk bedre. Wanderlust, Prince of Darkness og Crush'em er kjempe sanger i mine øyne.

 

Mustaine for president!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Yesss(Noooo) var i england for litt siden og kjøpe meg Hidden Tresaures, tenkte at den var drit kul siden den hadde masse nice cover låter og 99 ways to die.

Men må si at den ikke var så veldig bra, coverene er alt for dårlige. Må si at jeg ble skuffet etter at jeg hadde gledet meg så mye.

Men høyde punktene i CD var 99 ways to die og Diadems, Alice cooper coveret var meget skuffende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...