Gå til innhold

Megadeth; Albumguide og Diskusjon


H-e-l-l-o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at "Death Magnetic" ikke er så ille, liker bl.a. Unforgiven III. :)

 

Megadeth har både Risk og The World Needs a Hero som skikkelig dårlig. Til gjengjeld synes jeg både Endgame og United Abominations er bra gjennomførte album :)

 

Ikke glem "The System Has Failed" - er absolutt solid det også, litt undervurdert/glemt av noen synes jeg. Men hvordan kan du si at TWNAH er et dårlig album? Hør noen ganger (grundig) gjennom låtene "Disconnect", "Moto Psycho", "1000 times goodbye" og "Dread And The Fugutive Mind" så tror jeg pipa får en annen lyd. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Godeste nybb har fått meg til å begynne å høre på Megadeth i det siste, og jeg angrer ikke :) Har kun hørt fram til Countdown to Extinction + litt her og der fram til Endgame. Men det er vel der godbitene er, right (fram til countdown)?

 

Noe jeg lurer på... Hvorfor spiller de ikke Good Mornigng/Black Friday, This Was My Life og High Speed Dirt live lengre? Favorittsanger det. Sist gang de spilte de live var på tidlig 90-tall... "kilden" er en del youtube-søking.

 

Kino-konsert med big four i morgen kveld, flere som skal dit? Håper å få høre Take No Prisoners, Mechanix, Wake Up Dead og Skin O' My Teeth da :new_woot:

 

Tenker å høre et livealbum før konserten i morgen, hva vil dere anbefale?

Endret av tjotr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moro å høre at du har blitt glad i dem tjotr :)

 

Personlig synes jeg Megadeth spiller altfor ofte mye fra Rust In Peace :p

Snitter ofte på en 5 sanger der ifra. Veldig mange perler strødd utover på de forskjellige albumene, og som du sier, 'High Speed Dirt", "This Was My Life', samt 'These Boots' er låter som spilles altfpr sjelden!

 

Det er forresten mange godbiter etter Countdown :)

Du finner mange på Youthanasia, men også på alle de andre albumene (ja til og med System), bortsett fra Risk. Det er et særdeles svakt album, som beveger seg altfor langt unna, synes jeg..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Altså. Jeg synes debuten er knall. Jeg har gitt den 7/10.

 

Den oser av aggresiv thrash, med fete riff, røff vokal og slitne soloer.

 

Last Rites/Loved to Death, These Boots, The Skull Beneath the Skin er klare høydepunkter. Samt at Mechanix, som er originallåta, som The Four Horsemen av Metallica baserer seg på er med. Vanvittig thrashy.

 

Verdt å høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...