Gå til innhold

Tråd for oss som hater POSTEN!


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei.. mektig lei..

Posten er det mest rotete selskapet jeg kjenner til. Nå, for n'te gang har de rotet det til igjen.

Jeg bestilte en tank til det nyeste prosjektet mitt og betalte over 50 dollar for å få denne innen 5 dager. Altså med EMS sending.

Pakken ble sendt fra USA på fredag, var på Gardemoen på søndag, og var ferdig tollklarert på søndags ettermiddag.. Deretter ble den sendt til Oslo for omlasting/utkjøring på søndags kveld.

Nå vil vel de fleste anta at pakken skulle ankomme på mandag... , og da jeg ringte EMS på Gardemoen, så forsikret de meg om at "pakken er på vei til deg nå", men kom det noen pakke.... å neida..

Fikk telefon fra Postens kundeservice i dag kl 0900, hvor de sa at de nå hadde dobbeltsjekket at pakken var på vei ut til meg, og at den var det...

 

Men kom det noen pakke i dag da? Neida.. selvfølgelig ikke.

Garantien på denne sendingen var kl 16.00 idag, og den har de greid å overskride!

Også i dag dobbeltsjekket meg med EMS på Gardemoen, og de lovde meg at pakken skulle være hos meg i dag..

 

NÅ ER JEG SÅ DRITT LEI POSTEN!!!

 

 

JEG HATER POSTEN!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker du Posten når du hater dem så sterkt?

 

Bruk heller DHL, UPS, TNT, eller hva de nå heter alle sammen. Hvis selgeren ikke kan tilby det, så gå til noen som gjør det.

 

Eller vil du ha magesår og hjerneblødning?

(Hvis det er det du risikerer, da.)

 

For du går vel ikke i den villfarelsen og tror at du på noen måte skal kunne forandre Posten til bedre, gjør du vel? Moahahaha!

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du Posten når du hater dem så sterkt?

 

Bruk heller DHL, UPS, TNT, eller hva de nå heter alle sammen. Hvis selgeren ikke kan tilby det, så gå til noen som gjør det.

 

Eller vil du ha magesår og hjerneblødning?

(Hvis det er det du risikerer, da.)

 

For du går vel ikke i den villfarelsen og tror at du på noen måte skal kunne forandre Posten til bedre, gjør du vel? Moahahaha!

9134137[/snapback]

 

 

Har jeg muligheten så bruker jeg alltid et annet selskap enn posten. Men det er nå engang de jeg bestiller fra som har valgt distribusjonspartner..

Og nei.. jeg tror ikke jeg kan forandre Posten, de er alt for inngrodd dårlige til å forandres.. men frustrasjonen må jo ut på en eller annen måte..

Lenke til kommentar

jeg er postmann(deltid) selv og jeg skal faktisk si meg utrolig ening med deg... Selv på jobb er det et underlig kaos til tider. Jeg skal jo starte dagen me å sortere pakkene for så å dra ut å levere de.

MEn det hender at det kommer pakker utrolig seint i forhold til når de skal ha kommet...ikke vet jeg hva som skjer, men det irriterer meg også! Derfor bruker jeg alltid ups elelr fed-ex fra utlandet...ikke at jeg bestiller mye fra utlandet, men når jeg gjør det er det bare å glemme å bruke posten.

 

Men jeg tror nok posten gjør "så godt de kan" faktisk. Det er utrolig mange pakker hver gang å det skal faktisk litt til for at alt går som smurt. Er alltid dårlig merket pakker, rasserte pakker, pakker uten mottager osv.

Endret av sixx
Lenke til kommentar

At posten har mange pakker er ingen unskyldning for kaos.

De lever av å sende pakker og jo mere pakker som sendes jo mere tjener posten.

Er dette et problem så får de annsette flere folk.

Når de da har annonsert etter flere folk ei stund uten at noen vil ha disse jobbene da kan de til nød få klage litt, men er problemet at de ikke får tak i folk ja da får de betale bedre osv.

Så med dette som utgangspunkt så har posten ingen unnskyldning for kaoset de skaper.

Lenke til kommentar
Jeg skulle få en bursdagsgave fra noen venner fra der jeg bodde før, de sende den og har den kommet...nei da! det er bare 3 månder siden de sende den...og det var ikke noe feil i adressen heller... OMFG!

9135117[/snapback]

Det der er jo en ganske vanlig unnskyldning, da ...

"Å, den har sikkert forsvunnet i postgangen! Ja, ja, ikke noe å gjøre med ..." :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hater ikke posten for at de er treige og at de bare har kaos på sine terminaler.. men for at de også har kaos i ledelsen. Ble lovet jobb der i sommer og ble kjempeglad.. de ringte og sa jeg fikk jobb og at jeg måtte komme innom dagen etter. Håppet i taket av glede siden jeg måtte kjøpe nye ting etter ferien siden jeg skulle flytte i lag med dama inn i ny leilighet og jeg kom til og tjene ca. 20000kr i løpet av sommeren. De skulle komme vell med og jeg skulle sleppe og låne penger til det vi trengte... i Stede ringte de dagen etter da jeg var på tur til posten for og snakke med dem om den jobben de sa jeg skulle få og sa de ombestemte seg og hadde ansatt en annen siden han kunne begynne en dag tidligere etter det som sto på søknadene vårre :wallbash: Har de lov til noe slikt?

Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende å få pakker opp til Narvik, hver eneste gang, så kommer pakkene til sentralen på Fauske mellom klokka 06.00-10.00, men neida, de sender ikke pakkene videre før dagen etterpå.

 

Så for hver pakke jeg får opp hit, blir det en klage email til posten om de udugelige forholdene på Fauske.

Lenke til kommentar
Det er utrolig irriterende å få pakker opp til Narvik, hver eneste gang, så kommer pakkene til sentralen på Fauske mellom klokka 06.00-10.00, men neida, de sender ikke pakkene videre før dagen etterpå.

 

Så for hver pakke jeg får opp hit, blir det en klage email til posten om de udugelige forholdene på Fauske.

Kalles sampakking.. I stedet for 3-4 avganger til samme sted i løpet av en dag sendes posten en gang. Begynner å bli lei av å skrive den forklaringen til folk som klager på at pakkene blir liggende på terminalen.

Greit, før jeg begynte å jobbe i Posten så trodde jeg også at det var flere avganger om dagen til samme sted, men sånn er det altså ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kalles sampakking.. I stedet for 3-4 avganger til samme sted i løpet av en dag sendes posten en gang. Begynner å bli lei av å skrive den forklaringen til folk som klager på at pakkene blir liggende på terminalen.

Greit, før jeg begynte å jobbe i Posten så trodde jeg også at det var flere avganger om dagen til samme sted, men sånn er det altså ikke.

 

Da får de enten sende det videre noen timer senere eller skaffe en større bil.

 

24.10.07 07.23 ANKOMMET POSTKONTOR 8510 NARVIK (NARVIK)

23.10.07 07.30 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE

19.10.07 15.14 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du Posten når du hater dem så sterkt?

 

Bruk heller DHL, UPS, TNT, eller hva de nå heter alle sammen.

 

Derfor bruker jeg alltid ups elelr fed-ex fra utlandet...ikke at jeg bestiller mye fra utlandet, men når jeg gjør det er det bare å glemme å bruke posten.

 

Posten kjører ut pakker for både TNT og Fedex :)

 

Nå skal det sies at jeg har hatt mine problemer med posten, men jeg ser de i et helt annet lys etter at jeg fikk tilsendt en LCD TV gjennom Tollpost. Makan til møkkabedrift.

Bestilte TV'en på en søndag, og tirsdag var den ankommet lageret til tollpost i Trondheim. Fikk beskjed om at de skulle ringe og avtale tidspunkt mellom 15 og 21 på den tirsdagen, men det kom aldri noen telefon. Onsdag morgen ringer jeg og spør hvor det blir av sendingen min, og da får jeg beskjed om at de skal kjøre den ut i løpet av kvelden. Når klokka nærmer seg 20 og jeg fortsatt ikke har hørt noe så får jeg nok, og siden deres fantastiske kundeservice tar kveld kl 16.30, så kjører jeg rett ned på terminalen deres, går inn på lageret og krever at de ordner saken. Etter litt fram og tilbake så finner de TV'en i et hjørne der de setter pakker som er >forsøkt< utlevert. Ja jøss som de forsøkte. Endte opp med at jeg lempa den på bilen og tok den med hjem. Meget bra når man har bestilt utlevering på dør. "Tuillpost" kaller vi dem bare her i byen.

Lenke til kommentar

på jobben hadde vi et lignede problem med "tullpos" (=tolpost )for noen år siden.

 

en liten sending var kommet , som jeg skulle hente. men den var vist ikke kommet likevel , eller så hadde de i siste liten bestemt seg for å kjør den ut.

 

i dette tilfellet så er det ikke mange hundre meter mellom dem og jobben

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Jeg har i løpet av de siste årene sendt og mottatt mange pakker med posten, mener jeg kom fram til at det var rundt 200 pakker de siste 3 årene. Jeg synes de som regel er greie når det gjelder leveringstid, men det er et par andre ting som plager meg!

 

Der jeg bodde før kom hentelappene dagen etter pakken hadde kommet og sporingen på nettet ble ofte ikke registrert før ganske sent på dagen, gjerne på kvelden eller gjerne dagen etter. Dette er ofte et problem med late ansatte som "glemmer" å scanne inn pakkene (post i butikk, det suger). Heldigvis jobba søstra mi en del for posten på kveldstid så hun hentet alltid pakkene mine for meg og ga beskjed til meg lenge før posten hadde tenkt til å gi meg beskjed. Av og til fikk jeg heller ikke hentelappen, men da fikk jeg alltid en duplikat-melding selv om pakken var hentet for lenge siden.

 

Men det som plager meg mest er hvordan posten behandler pakkene! Faren min har alltid sendt mange pakker og han sluttet å bruke de for mange år siden. Jeg har som regel holdt meg til posten pga priser som privatperson, men har nå gitt opp pga alle skadene på pakkene. Kan jo ramse opp noen deler som har blitt ødelagt av posten som jeg selvfølgelig ikke har klart å få de til å erstatte:

  • Et kabinett (fronten var knust)
  • Enda et kabinett (masse bulker)
  • Hovedkort
  • Skjermkort
  • Minnebrikker (pakket i polstret brev, men fortsatt sendt som servicepakke)
  • Lykter til bil (knust glass selv om de var godt pakket!)

Var det jeg kom på i farten, vet det er mye, mye mer.

 

Norek/komplett, som mesteparten av pakkene er fra, har dessverre måtte erstatte en del av disse produktene fordi posten har nektet, så synes synd på bedrifter som må erstatte ting som ikke er deres skyld.

 

Problemet med posten her er at de som regel at de nekter deg å åpne pakkene før du har signert og sånn. Et annet problem er at esken må være skadet på utsiden (stygt skadet, ikke bare bulket), for ellers er de ikke ansvarlige, påstår de. Jeg har hvertfall sluttet å bruke posten, bruker nå andre selskaper!

 

Har også opplevd et par ganger at pakkene har tatt noen rundturer rundt i Norge. Disse har brukt opp til 3 måneder før de har kommet til meg, også da har enkelte nettbutikker sendt meg nye produkter pga posten surrer, sånn at jeg retunerer pakkene som kommer til meg 3 måneder senere.

 

Liker heller ikke TNT, men det er en litt intern sak som bare gjelder meg. Har noe med den nymotens GPSen/veibeskrivelsen TNT bruker som finner mange snarveier til meg... som ikke finnes.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Der jeg bodde før kom hentelappene dagen etter pakken hadde kommet og sporingen på nettet ble ofte ikke registrert før ganske sent på dagen, gjerne på kvelden eller gjerne dagen etter. Dette er ofte et problem med late ansatte som "glemmer" å scanne inn pakkene (post i butikk, det suger). Heldigvis jobba søstra mi en del for posten på kveldstid så hun hentet alltid pakkene mine for meg og ga beskjed til meg lenge før posten hadde tenkt til å gi meg beskjed. Av og til fikk jeg heller ikke hentelappen, men da fikk jeg alltid en duplikat-melding selv om pakken var hentet for lenge siden.

At pakkene ikke blir registrert før sent på kvelden er helt normalt på post i butikk, da utkjøring av pakker til PiB'er skjer to qanger om dagen, en på morgenen og en på kvelden når pakkene som ble sendt denne dagen hentes. Hentelappen kommer ikke før dagen etter på pakker som leveres til utleveringstedet på kveldstid, da disse normaltsett ikke skal sendes ut før pakken ligger på ditt hentekontor. Hvis du er avhengig av å vite nøyaktig når pakken er klar til utlevering så kan du jo velge varling på sms/email som blir sendt ut i det pakken blir registrert inn hos din pib.

Men det som plager meg mest er hvordan posten behandler pakkene! Faren min har alltid sendt mange pakker og han sluttet å bruke de for mange år siden. Jeg har som regel holdt meg til posten pga priser som privatperson, men har nå gitt opp pga alle skadene på pakkene. Kan jo ramse opp noen deler som har blitt ødelagt av posten som jeg selvfølgelig ikke har klart å få de til å erstatte:
  • Et kabinett (fronten var knust)
  • Enda et kabinett (masse bulker)
  • Hovedkort
  • Skjermkort
  • Minnebrikker (pakket i polstret brev, men fortsatt sendt som servicepakke)
  • Lykter til bil (knust glass selv om de var godt pakket!)

Var det jeg kom på i farten, vet det er mye, mye mer.

 

Norek/komplett, som mesteparten av pakkene er fra, har dessverre måtte erstatte en del av disse produktene fordi posten har nektet, så synes synd på bedrifter som må erstatte ting som ikke er deres skyld.

Postens sitt ansvar er ovenfor sender, og jeg kan nesten garantere deg at i tilfeller der sender er komplett har de fått erstatning for pakkene, det er enklest både for deg og komplett at de ordner med erstatningsvare til deg og så tar spørsmålet om erstatning ovenfor posten.

Lenke til kommentar
At pakkene ikke blir registrert før sent på kvelden er helt normalt på post i butikk, da utkjøring av pakker til PiB'er skjer to qanger om dagen, en på morgenen og en på kvelden når pakkene som ble sendt denne dagen hentes. Hentelappen kommer ikke før dagen etter på pakker som leveres til utleveringstedet på kveldstid, da disse normaltsett ikke skal sendes ut før pakken ligger på ditt hentekontor. Hvis du er avhengig av å vite nøyaktig når pakken er klar til utlevering så kan du jo velge varling på sms/email som blir sendt ut i det pakken blir registrert inn hos din pib.

 

Det er ikke så ofte jeg har noe med Posten å gjøre, men ang det med hentelapper går meg på nervene av og til. Eller det vi si, hver eneste gang jeg har bestilt noe.

 

Postens pakkesporing er egentlig bare noe tull. Det er mer en tålmodighetsprøve!

 

Og forløper seg stort sett slik;

 

- Pakken er innlevert postkontor

- Pakken er mottatt omlastingsterminal Oslo (jeg bestiller ofte fra Komplett i Sandefjord)

- Pakken er videresendt

 

Så blir det helt stille...naturligvis, siden de ikke er utstyrt med GPS :tease: Noe de burde vært, etter min mening :D

 

Men så...

 

- Pakken er registrert omlastingsterminal (ved mitt hjemsted)

 

Og det er her det begynner å skje ting. Rettere sagt; det skjer ingenting.

 

Postkontoret der jeg henter pakkene stenger klokken 17. Og hver eneste gang så blir melding om hentelapp registrert like etter klokken 17, slik at jeg likevel må vente til neste dag med å hente de.

Dette skjer enten pakken er mottatt omlastingsterminal klokken 09 eller klokken 14. Dette har jeg beviser for og kan godt lime inn de bildene.

 

Hadde jeg vært tilhenger av konspirasjonsteorier så skulle jeg laget en ang dette her.

Jeg er faktisk på nippet til å tro at det sitter et troll i Posten og gjør dette helt bevisst mot meg :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...