Gå til innhold

Tråd for oss som hater POSTEN!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Har kun hatt et lite problem med posten.

Hadde bestilt et spill fra MPX, MPX leverte spillet på posten, og tror du ikkje spillet blei liggende der i 1 uke?

Sendte mail til MPX om dette, og da viste det seg at posten hadde greid å glemme en heil masse pakker.

Sånt går da virkelig ikkje an?

 

Noke som og er ganske idiotisk, eg bur i Førde, 1 time i fra Florø.

Bestile noke greier fra filmting.no som er i Florø, og pakkene går sånn: Florø-Bergen-Førde, fra Florø til Bergen er ca 4 timer?

Kor er logistikken i det?

 

Stusset også over dette bildet fra dagbladet, merk dere pakkene eg har satt ring rundt:

 

post-97590-1198802522_thumb.jpg

 

Er det rart pakker blir knust?

Lenke til kommentar
Er det rart pakker blir knust?
Nei, egentlig ikke

Men forbausende nok, når jeg har bestilt rc fly over nettet, så er det ikke alle leverandørene som pakker inn like godt så noe ligger verre til enn andre, men ingen av flyene jeg har fått over nett har vært knust

 

Nesten så jeg ikke skjønner åssen:P

Ikke har det stått noen sånn forsiktig lapp på dem heller...

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på postens rotete rutiner idag..

 

Skulle sende en carryon pakke på 10kg, ringte kundeservice for å forsikre meg om at postkontoret var åpent til kl. 5 idag før jeg tok taxi dit.

 

Neida, der stengte de klokken 3, selv om de på kundeservicen GARANTERTE at det var åpent til 17:00 og at dette skulle ikke være noe problem...

 

Jævla drittfirma :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hater og hater.. Det kan være å ta litt i men dei kunne ha gjort ting på ein del andre måtar ja. Har sitt korleis dei behandlar pakkar når dei sorterar, og etter den tid lever eg i ei lita frykt kvar gong eg bestiller noko i posten. Posten har også ein tendens til å vere treige.

Lenke til kommentar
Dagens historie:

Jeg var innom mitt lokale postkontor for å kjøpe en konvolutt, etter å ha stått i kø ganske lenge (hadde 10 stykker foran meg) var det endelig min tur. Da spør jeg om jeg kan få ut 20kr kontant på konvolutt kjøpet, nei det var overhodet ikke mulig, selv om jeg sa det var bare å slå inn 20kr. For å kunne få ut de 20 kronene kontant var jeg nødt til å ha bankkort hos dem.

 

Hva driver egentlig posten med?

Skal de være en butikk? Skal de sende posten i Norge? Skal de leke bank?

 

Selv på utestedet jeg jobber på lar vi kundene få ta ut litt kontanter, dette kalles KUNDESERVICE. Glade kunder = mer profitt. Posten vil ikke ha glade kunder, de vil ha misfornøyde kunder som meg.. Men nå har jeg heller ikke noe annet alternativ til Posten til post bruk.

 

At du ikke har anledning til å ta et kontantuttak på posten skyldes enkelt og greit brukerstedsavtaler(Kredittkort er feks ikke betalingsmiddel på posten, men blir regnet som et kontantuttak over skranke, akkurat som om du skulle gått til DNB,Nordea eller en hvilken som helst skrankebasert bank.) Merk at heller ikke alle butikker aksepterer kredittkort som betalingsmiddel, og fordi de (naturligvis) ikke har et banksystem kan det ikke benyttes.

Grunnen til at det kun er mulig å ta ut ekstrakontanter, såkalt cashback, med et postbankkort er at dette gjøres som et ordinært uttak fra konto, altså ikke cashback, som Posten Norge ikke har. Postbanken har ikke tilgang til andre bankers kontoer, du går ikke i Nordea med skandiabank kortet ditt å forlanger å ta ut penger fra konto ?

Det er altså ikke i systemet fysisk mulig å "betale for penger", dette skyldes ikke manglende servicevilje fra den her omtalt ansatte. Du burde selvfølgelig blitt informert om grunnen til at du ikke hadde anledning til å ta ut penger.

Hvis du vil lete etter årsake(e) til denne problemstillingen som oppstår når kunder vil ta ut ekstra i forbindelse med en betaling må du nok heller rette din kritikk mot konsernledelsen i DNB/Postbanken - Posten Norge AS, hvor avgjørelsen om hvilke brukerstedesavtaler man har ønsket å knytte seg til blir tatt.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Huff, er rimlig oppgitt over posten og kor trege dei er.

Har ventet på en brev fra Kristiansand(Gamezone) som ble sendt på Fredag før klokka 14:30.

Den har faktisk ikkje kommet fram, enda. Og brev skal det vel egentlig bare ta 1-2 dager før dei kommer frem?

Posten er _alt_ for dårlig i Norge.

Sittet å gledet meg i heile dag til å få dei 2 spillene som brevet innehold, så greier dei ikkje å levere en gang.

Lenke til kommentar
Huff, er rimlig oppgitt over posten og kor trege dei er.

Har ventet på en brev fra Kristiansand(Gamezone) som ble sendt på Fredag før klokka 14:30.

Den har faktisk ikkje kommet fram, enda. Og brev skal det vel egentlig bare ta 1-2 dager før dei kommer frem?

Posten er _alt_ for dårlig i Norge.

Sittet å gledet meg i heile dag til å få dei 2 spillene som brevet innehold, så greier dei ikkje å levere en gang.

Brev som sendes som A skal vanligvis være framme dagen derpå hvis alt har gått greit, B-sendinger har vel 3-5 dager hvis jeg ikke husker helt feil, men hva Gamezone opererer med må fuglene vite.

Du må gjerne utdype hvorfor Posten er _alt_ for dårlige her til lands, for jeg kjenner meg ikke igjen i det når det gjelder hvordan forholdene er på Tromsø Postterminal.

Lenke til kommentar
Huff, er rimlig oppgitt over posten og kor trege dei er.

Har ventet på en brev fra Kristiansand(Gamezone) som ble sendt på Fredag før klokka 14:30.

Den har faktisk ikkje kommet fram, enda. Og brev skal det vel egentlig bare ta 1-2 dager før dei kommer frem?

Posten er _alt_ for dårlig i Norge.

Sittet å gledet meg i heile dag til å få dei 2 spillene som brevet innehold, så greier dei ikkje å levere en gang.

 

Hvis et A-post brev skal være fremme neste dag så må det postes tidlig om morningen, muligens før kl 09. Ellers kan du ikke kreve at brevet skal være fremme neste dag. Vi lever jo tross alt i et langstrakt land.

 

Forøvrig så gjelder leveringstiden på 1-2 dager kun virkedager. I helgene har naturligvis Posten redusert aktivitet.

 

Brevet ditt ble postet fredag 14.30. Da er det fullstendig urimelig av deg å kreve at brevet skal være fremme påfølgende mandag.

 

Så din påstand om at Posten er "_alt_ for dårlig" kan ikke forsvares med denne episoden.

Har du andre dårlige erfaringer med Posten???

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Huff, er rimlig oppgitt over posten og kor trege dei er.

Har ventet på en brev fra Kristiansand(Gamezone) som ble sendt på Fredag før klokka 14:30.

Den har faktisk ikkje kommet fram, enda. Og brev skal det vel egentlig bare ta 1-2 dager før dei kommer frem?

Posten er _alt_ for dårlig i Norge.

Sittet å gledet meg i heile dag til å få dei 2 spillene som brevet innehold, så greier dei ikkje å levere en gang.

 

Hvis et A-post brev skal være fremme neste dag så må det postes tidlig om morningen, muligens før kl 09. Ellers kan du ikke kreve at brevet skal være fremme neste dag. Vi lever jo tross alt i et langstrakt land.

 

Forøvrig så gjelder leveringstiden på 1-2 dager kun virkedager. I helgene har naturligvis Posten redusert aktivitet.

 

Brevet ditt ble postet fredag 14.30. Da er det fullstendig urimelig av deg å kreve at brevet skal være fremme påfølgende mandag.

 

Så din påstand om at Posten er "_alt_ for dårlig" kan ikke forsvares med denne episoden.

Har du andre dårlige erfaringer med Posten???

 

Pakken kom på Onsdag, noke som er relativt tregt.

Sa ikkje at pakken ble sendt 14:30, men at den ble sendt før 14:30.

 

Ja, eg har hatt andre dårlige erfaringer. Bestilte et spill fra MPX en gang, MPX sendte spillet fort. Eg ventet og ventet, og det kom ikkje etter ei uke, så sendte mail til MPX, og da viste det seg at posten hadde glemt igjen noken pakker på terminalen.

Kom vel midt uti neste uka da.

Lenke til kommentar
Huff, er rimlig oppgitt over posten og kor trege dei er.

Har ventet på en brev fra Kristiansand(Gamezone) som ble sendt på Fredag før klokka 14:30.

Den har faktisk ikkje kommet fram, enda. Og brev skal det vel egentlig bare ta 1-2 dager før dei kommer frem?

Posten er _alt_ for dårlig i Norge.

Sittet å gledet meg i heile dag til å få dei 2 spillene som brevet innehold, så greier dei ikkje å levere en gang.

 

Hvis et A-post brev skal være fremme neste dag så må det postes tidlig om morningen, muligens før kl 09. Ellers kan du ikke kreve at brevet skal være fremme neste dag. Vi lever jo tross alt i et langstrakt land.

 

Forøvrig så gjelder leveringstiden på 1-2 dager kun virkedager. I helgene har naturligvis Posten redusert aktivitet.

 

Brevet ditt ble postet fredag 14.30. Da er det fullstendig urimelig av deg å kreve at brevet skal være fremme påfølgende mandag.

 

Så din påstand om at Posten er "_alt_ for dårlig" kan ikke forsvares med denne episoden.

Har du andre dårlige erfaringer med Posten???

 

Ta en kikk på postens fremsendingstider på ppf.posten.no, for at et A-post-brev skal forventes å være framme neste dag må det postlegges før siste tømming av postkassen. Når på dagen det postlegges har dermed ikke noe å si, så lenge det er postlagt før kassa tømmes.

 

Det er ikke urimelig å forvente levering av brevet på mandagen når det har blitt postlagt fredag. Egentlig burde man kunne forvente å ha det på lørdag dersom det er postlagt før tømmefristen.

 

EDIT: hiTmanhiT, at Gamezone gir beskjed om at varen er sendt betyr som oftest at den er pakket og klar til sending, ikke at den har blitt overlevert til Posten.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg enig i at posten as er ett møkkaselslap uten like.. bestilte meg en 19tommer skjerm og den ankom i oslo i dag morges i 9tiden og de klarte ikke å flytte den de 3km til postkontoret mitt.. og ikke kan jeg hente den på omlastingsterminalen heller.. kunne gått og bært skjermen og klart det før stengetid:S og ikke har jeg fått 4 av brevene som jenta mi har sendt meg fra nederland.. fikk da en dog 2måneder for sent..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For ca ett år siden bodde jeg i en mindre kommune (midt mellom to store kommuner). Jeg bestilte noen småvarer fra USA som ble sendt med UPS.

 

Fra UPS scannet INN varen på henteadresse i USA til varene ble scannet UT på Gardermoen tok det nøyaktig 18 timer (Omlasting i Tyskland).

 

Siden jeg bodde på et såkalt "remote" sted, ble varene overlevert til posten for videre frakt til meg.

 

Så, fra UT scanningen på Gardermoen til jeg mottok varene på døren tok det 45 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...