Gå til innhold

er jeg en no-lifer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ordet No-lifer ble laget av folk som ikke har opplevd WoW. Vi er da stolte over oss selv! Nerds United!

9076333[/snapback]

 

Selvfølgelig! Bra sagt Arinomi! Ingen som ikke har prøvd WoW (å lvl en char til 10 er ikke å prøve WoW) bør klage over spillet eller kaller det er spill for tapere og no-lifers.

Lenke til kommentar

Problemet med wow er jo at enkelte blir totalt avhengige og lar det gå utover skole/jobb. Sier seg selv at det ikke er bra. Men for all del, disse avisartiklene som blir skrevet om dette til stadighet er sikkert en smule overdrevet, men det er vel hevet over enhver tvil at usunn avhengighet av dataspill faktisk forekommer.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig! Bra sagt Arinomi! Ingen som ikke har prøvd WoW (å lvl en char til 10 er ikke å prøve WoW) bør klage over spillet eller kaller det er spill for tapere og no-lifers.

9076530[/snapback]

 

Feil fokus... det er ikke spillet som kritiserers, men mengden tid folk bruker på det. Hadde sagt akkurat det samme om folk spillte super mario fra de sto opp til de la seg og brukte all ledig fritid på dette spillet.

Lenke til kommentar

Fra det jeg kan lese om deg og holdninga di så er du hva jeg kaller en "no-lifer".. Jeg brukte også samme unnskyldning som deg før, om at det ikke finnes noe å gjøre og at det da selvfølgelig er greit å game seg i hjel i et spill som ikke gir deg noen ting igjen(utenom kanskje noen som lider av samme greia som deg, spilleavhengighet), for ikke å gidde å prøve å finne noe å gjøre på.

 

Det er aldri vanskelig å treffe nye mennesker om di gamle kameratene dine har blitt for vanskelig. Kanseller kontoen din en mnd(drit i alle epix-ene du går glipp av og at gearet ditt blir outdata, det er litt av pointet). Ta en tur ned på treningssenteret, fotballbanen eventuelt noe annet du synes er artig å bruke tida di på..

 

Om 1,2,3,4,5 eller 10år VIL du angre på å ha brukt så mye tid på et(helt utrolig bra) dataspill.. Det finnes andre ting å gjøre, og om situasjonen er så kjip som den høres ut som så ville jeg kanskje vurdert å flytte selv..

 

Vet det er en hard kritikk du kommer med her, men veldig mange av di som sitter på dette forumet her er folk som fortsatt spiller WoW og som derfor(ofte) gjerne vil støtte deg i å fortsette gaminga..

 

mvh ex-gamer..

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

På en måte ville jeg kalt deg nolifer, og på en annen måte ikke. Jeg skjønner veldig godt at du ikke er keen på å henge med rånere (5 cm grillkrydder på burgeren og forferdelig stygge biler) eller å dra på ungdomshuset. Men når du sitter inne så og si hele tiden, så er du definitivt en no-lifer. Som mange har nevnt før meg, så kan du jo ta en tur til nærmeste by og møte folk?

Endret av RarAvis
Lenke til kommentar

Iallefall har en jobb i tillegg. Er ikke alle som kan kimse av det. Og jeg skal banne på at folk ikke hadde sett "ned" på han hvis han skrev at han jobbet og når han var ferdig på jobb satte han seg ned i sofaen og så alle serien på trygde-tv

Det med at det er et dataspill, får folk til å tenke at det er ok å rakke ned på. Vi er alle ansvarlige folk, som selv kan bestemme hva vi skal gjøre med livet våres. Hvis enkelte folk vil bruke sin tid på WoW så får det væres deres sak.

 

Syns også det er for mange av typen "besserwissere" her.

Lenke til kommentar
Iallefall har en jobb i tillegg. Er ikke alle som kan kimse av det. Og jeg skal banne på at folk ikke hadde sett "ned" på han hvis han skrev at han jobbet og når han var ferdig på jobb satte han seg ned i sofaen og så alle serien på trygde-tv

Helt uenig.. like ille om man går på jobb og så bruker all tid til å se på tv, all tid for å sitte med frimerkesamlingen sin, all tid på å sitte å stirre i veggen etc...

Et liv med bare jobb og deretter kun en asosial aktivitet ellers er no-life.

 

For øvrig blander du to uttrykk.. "å kimse av" (betyr "å forakte") og "å skilte med". Setningen burde enten være "Er ikke alle som kan skilte med det" evt. "Er ikke noe å kimse av"... ;)

 

Det med at det er et dataspill, får folk til å tenke at det er ok å rakke ned på.

Nei.. grunnen er at det er det eneste han gjør ellers.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Iallefall har en jobb i tillegg. Er ikke alle som kan kimse av det. Og jeg skal banne på at folk ikke hadde sett "ned" på han hvis han skrev at han jobbet og når han var ferdig på jobb satte han seg ned i sofaen og så alle serien på trygde-tv

Det med at det er et dataspill, får folk til å tenke at det er ok å rakke ned på. Vi er alle ansvarlige folk, som selv kan bestemme hva vi skal gjøre med livet våres. Hvis enkelte folk vil bruke sin tid på WoW så får det væres deres sak.

 

Syns også det er for mange av typen "besserwissere" her.

9082118[/snapback]

 

Nå er det faktisk mer no-life å bare se på TV enn det er å bare spille WoW. Når du ser på TV gjør du absolutt ingenting annet enn å glo. Når du spiller WoW gjør du hvertfall littegrann. Du bruker hjernen litt. Du prater også med mange andre på spillet.

Lenke til kommentar

Disse diskusjonene dukker jo opp hele tiden her men denne gang var det en litt mer konstruktiv tråd.

 

Til Trådstarter så er det opptil ham og bestemme om han er en no-lifer eller ikke. Selv så bruker jeg mye tid på wow og er veldig bevist på det. I livet mitt nå så har jeg mulighet til det og det passer ganske bra for jeg vet at snart har jeg ikke den muligheten. Men om du føler at du holder på og "kveles" så er det på tide og finne på noe nytt ja.

Lenke til kommentar

Siden det å ha en jobb er ganske "life" ting, og WoW visstnok er "nolife" så går det jo opp i null, gjør det ikke? Det er ikke sånn at han skipper jobben for å spille, men han velger å bruke fritiden sin annerledes enn mange andre.

De som sier han er "nolifer", kan dere være så snille å definere hva det er å ha et liv, da?

Lenke til kommentar
Siden det å ha en jobb er ganske "life" ting, og WoW visstnok er "nolife" så går det jo opp i null, gjør det ikke?

Wow is seg selv er ikke "nolife".. det er en meget underholdende aktivitet.. Men hvis det er det eneste du gjør fra du kommer fra jobb/skole til du legger deg, hver eneste dag, så er det "no life" i mine øyne. Men det ville gjalt for en annen aktivitet også; en som kommer hjem fra jobb/skole og bruker all tid, hver eneste dag på frimerkesamlingen har også "no life"...

 

De som sier han er "nolifer", kan dere være så snille å definere hva det er å ha et liv, da?

9083931[/snapback]

Hvis det er et seriøst spørsmål så tror jeg svaret blir uvesentlig uansett ;) Men stikkord er kanskje variasjon, interaksjon med andre mennesker, sosial omgang, nye impulser etc...

Endret av pax1
Lenke til kommentar

For pokker. Det virker som om du er en no-lifer som virkelig er stolt av det, som absolutt ikke har noen intensjoner å ikke bite litt i virkeligheten. Det er bra vi har noen sånne også, det er bare morsomt :)

 

The law of attraction, har du lyst å bli en no-lifer for resten av ditt liv, blir du det. Universet sørger for det. Har du lyst å bli en som har skikkelig draget på damene, veltrent kropp og god økonomi, tenk gjennom mulighetene hele tiden, og utfør det. Begynn å tren (begynn med sunn mat, sit-ups og armhevninger på gulvet før du klager på at trenings-studio ligger for langt unna). Kom deg ut på byen i helgene, bli kjent med andre (vær sosial for å bli det, prat, kom igang i samtalen).

 

etter noen pils er det utrolig hvor hyggelig og imøtekommende alle blir, har du ikke minst 3 folk du syntes er artige og gjerne vil holde kontakten med etter en tur på byen (eller den lokale baren?) kan du faktisk skylde på deg selv, men jobb med det.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Det kan jo være at han er sosial via WoW. Holder han der, kan det jo være at han treffer en søt alv eller noe, som det sitter en jente å spiller på, en eller annen plass. Så bestemmer de seg for å møtes, for så å bli hodestups forelsket. De gifter seg (også i WoW) og de får et par barn. Etter dette, kan kone og mann tilbringe livet sitt på hver sin PC, og bare kose seg og tenke på SEG selv?

 

Kanskje noe som denne solskinnshistorien?? :hmm:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...