Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Først og fremst: hvis jeg ikke hadde tålt å få på pukkelen, hadde jeg aldri turt å komme med et så bastant og dristig utsagn ;)

9350801[/snapback]

Greit, hvorfor er du da så forarget over å bli kategorisk motsagt?

Men, jeg må stadig rette på hva som er hovedpoenget. Du tok det heller ikke. Det er ikke aldersforskjellen jeg synes er tarvelig- det er utnyttingen. Skjønner ikke at det er så vanskelig å se? Det har ingen ting å si i mine øyner, om stor alderforskjell er til stede eller ikke og det sier jeg ikke noe om i min første post.

Øøøøøøøh. Les en gang til hva jeg skriver. Jeg påpeker jo nettopp det at du synes det er tarvelig uansett - aldersforskjell eller ikke - er provoserende!

 

Det å si at det i utgangspunktet er utbytting så lenge en jente fra Thailand og en mann fra Norge gifter seg, det er drøøøøøyt! Hva vet du om hva han føler. Hva vet du om hva hun føler? Hva om de begge oppnår bedre livskvalitet?

Jeg skulle poengtert i første post at jeg ikke tar alle under en kam, men jeg kunne ikke i min villeste fantasi tro at noen ikke klarte å se klart hvem jeg ønsket å diskutere. Men, hvis du leser alle postene mine, ser du at jeg ganske tidlig sier det. Og, jeg sier det igjen og igjen og igjen i maaange poster...:)

"Ikke kritiser meg for det jeg sier, kritiser meg for det jeg mener!" :whistle:

Joda, og nå har du jo nettopp vist at all kritikken mot deg har vært berettiget, for du vil fortsatt ikke moderere ditt opprinnelige utsagn!

9355003[/snapback]

 

Jeg tror ikke vi forstår hverandre og jeg har nå prøvd å endre på topic, sånn at det jeg mener kanskje kommer klarere fram.

 

Hvor ser du at jeg er forarget over å bli motsagt? Og, hvor mener du at motsigelsene er kategorisk?

 

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Mener du at du er provosert av aldersforskjellen mellom mannen og kvinnen, eller at jeg er provosert uavhengig av alder? Hvis du mener at det du faktisk sa er det siste, så er jo det riktig. Aldersforskjellen har ikke noe å si mener jeg, men jeg har et inntrykk av at det typiske i den situasjonen jeg ønsker å belyse, er at mannfolk på rundt 50 og 60 som oftest henter seg yngre kvinner. Poenget er jo at jeg ønsket å høre hva du mener om de 50/60 åringene som faktisk gjør det (jeg sier ikke at alle menn som reiser ned dit er 50/60 år, jeg sier heller ikke at alle ønsker seg en hushjelp eller at aldersforskjellen bestandig er så stor).

 

Jeg har heller aldri sagt at hver gang en mann gifter seg med en kvinne fra Asia, er det utnytting. Det er de som faktisk utnytter jeg vil vite hva du mener om.

 

Synes ikke jeg har fått mye kritikk :)

 

Kan du også svare meg på hva du mener er mitt opprinnelige utsagn?

 

Kan jeg også spørre deg hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av en eller annen grunn så tenker jeg alltid at disse små asiatiske kvinnene som er sammen gamle gubber er golddiggers  :dontgetit:

9064961[/snapback]

 

Gjør vi ikke det alle sammen? Det er vel ingen hemmelighet at maaaaange av dem er det, men samtidig kan man jo ikke skylde på dem heller. De vil jo ha et bedre liv - som vi alle gjør...?

9064971[/snapback]

Det er vel maaaaange norske golddiggers også da eller?

Men de norske er vel mye mer kravstore en de asiatiske?

Endret av pellefant
Lenke til kommentar

Folk må da få lov til å velge selv? Så lenge man ikke bryter noen lover, er det ett fett hva man foretar seg, synes jeg. Jeg synes det blir litt feil å se ned på andre menneskers beslutninger fordi man er uenige. Vi er alle heldigvis utstyrt med forskjellige tankesett.

 

Angående min mening om "import" av koner fra Asia, så er det eneste jeg vet at jeg ikke er i stand til å sette meg en skikkelig mening om det i skrivende stund. Kanskje jeg har lyst på en kone fra Asia når jeg blir 50/60 år gammel? Det vet man liksom aldri. Jeg har lært å være åpen, og å ikke ha så forferdelig mange prinsipper basert på ting jeg ikke vet noe om.

Lenke til kommentar
Folk må da få lov til å velge selv? Så lenge man ikke bryter noen lover, er det ett fett hva man foretar seg, synes jeg. Jeg synes det blir litt feil å se ned på andre menneskers beslutninger fordi man er uenige. Vi er alle heldigvis utstyrt med forskjellige tankesett.

 

Angående min mening om "import" av koner fra Asia, så er det eneste jeg vet at jeg ikke er i stand til å sette meg en skikkelig mening om det i skrivende stund. Kanskje jeg har lyst på en kone fra Asia når jeg blir 50/60 år gammel? Det vet man liksom aldri. Jeg har lært å være åpen, og å ikke ha så forferdelig mange prinsipper basert på ting jeg ikke vet noe om.

9356848[/snapback]

 

Jeg tror det er veldig vanlig å se noe ned på enkelte handlinger noen mennesker får seg til å gjøre. Handlinger som på en måte berører andre på en negativ måte. Noen for eksempel, velger å stjele i butikker. Galt, kan vi si. Men, så kan vi også begynne å diskutere oppvekst, økonomi, depresjon og andre ting som kan være avgjørende for slike valg. Det samme gjelder foreldre som gir barna sin alkohol før de fyller 18, folk som kjører for fort og utsetter andre for fare og lignende handlinger. Dette er beslutninger de tar som de fleste er uenig i og vi har derfor fått lover som regulerer forhold som dette. Nå er det kommet bedringer i rettighetene til kvinner som kommer til vårt land. Det betyr at mannen er nødt til å sørge for å hjelpe henne til å få det hun har krav på.

Artikkel som omhandler saken

UDI introduksjonsordning

 

Prinsipper er ikke jeg heller noen tilhenger av og spesielt ikke hvis man ikke har et grunnlag for å skape dem. Det er kjempefint å være åpen for andres meninger og synspunkter, det var synspunktene til emnet jeg var ute etter og jeg syne dine er veldig liberale. Jeg synes du har rett, en vet jo aldri hva man gjør og tenker langt fram i tid. Men, jeg vet helt sikkert med meg selv at jeg aldri ville tatt til meg en mann bare for å ha en som kunne gjøre "the dirty work".

 

Men, så har du det igjen...aldri si aldri. Enn hvis vi i løpet av den tiden fikk et uforklarlig mannefall? Kanskje det ikke var menn lenger å oppdrive...hva da? Hadde jeg ikke da reist hvor som helst for å finne meg en mann. En som kunne være far til mine barn, fikse dekkene på bilen og spikre opp garasjen. Kanskje forholdene ble sånn at det ikke var mulig å velge og vrake og at en plutselig måtte ta til takke med det som var tilgjengelig. Kjærligheten kom i siste rekke :ohmy:

 

Takk for en flott meningsutveksling. Det er når en får nye synsvinkler at en vokser som person fordi man oppdager at det finnes andre måter å se ting på. Og, det er jo det som er så deilig med å diskutere :)

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Mange takk, og jeg må si meg enig i en god del av det du sier :)

 

Men du nevner å kjøpe alkohol til mindreårige, kjøre for fort og stjele i butikker. Disse er selvsagt egne valg folk tar, men disse er også da ulovlige, og de så jeg bort fra i min argumentasjon. Å hente en kone fra Asia er ikke, såvidt jeg vet, ulovlig og kan derav straffes. Det er altså da bare et valg som noen tar, på lik linje som røyking, farge på bilen og hvorvidt man vil være løs i stroppen eller ikke.

 

Jeg prøver personlig å være forsiktig med hva jeg sier, og vier min energi til å være åpen og forståelig. Dette er en tankegang jeg selv synes er komfortabel og enkel å holde med. Selvsagt har jeg egne meninger om saker og ting, og kan godt ta parti når det trengs. Men jeg unngår det når jeg kan.

Lenke til kommentar
Mange takk, og jeg må si meg enig i en god del av det du sier :)

 

Men du nevner å kjøpe alkohol til mindreårige, kjøre for fort og stjele i butikker. Disse er selvsagt egne valg folk tar, men disse er også da ulovlige, og de så jeg bort fra i min argumentasjon. Å hente en kone fra Asia er ikke, såvidt jeg vet, ulovlig og kan derav straffes. Det er altså da bare et valg som noen tar, på lik linje som røyking, farge på bilen og hvorvidt man vil være løs i stroppen eller ikke.

 

Jeg prøver personlig å være forsiktig med hva jeg sier, og vier min energi til å være åpen og forståelig. Dette er en tankegang jeg selv synes er komfortabel og enkel å holde med. Selvsagt har jeg egne meninger om saker og ting, og kan godt ta parti når det trengs. Men jeg unngår det når jeg kan.

9357358[/snapback]

 

Ja, det har du nok rett i. Røyking hadde kanskje vært det aller beste eksemplet på det jeg ville komme fram til (gjør deg oppmerksom på en liten skrivefeil, regner med at du mener at de som henter seg en kone ikke kan straffes), utrolig mange som ser ned på røykere selv om det er lovlig. Tykke mennesker er også en godt eksempel, mange som har nedlatende holdninger til folk som ikke passer idealmålene selv om det ikke er ulovlig å være stor.

 

Jeg søker også å være en forståelsesfull person. Men, når jeg likevel ikke forstår noe og føler at jeg har meninger som kanskje ikke trenger å være helt riktig, eller helt så sort/hvit som jeg føler det der og da, slenger jeg ut en liten notis her inne og får kjemperespons :) Jeg er ganske mye eldre enn flesteparten her inne og ofte har yngre mennesker litt mindre sneversynte holdninger. Det synes jeg er stimulerende. Selv om jeg anser meg selv for å være ganske vidsynt :)

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Selvsagt får man ha meninger som går mot andres, det jeg mener er at det forekommer for mye "de andre mener ikke det samme som meg, og de er ikke så lure som meg"-tankegang. Jeg mener man skal fortelle hva man mener, men respektere at folk er uenige :)

 

Heldigvis er jeg enig med deg :wee:

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar
Selvsagt får man ha meninger som går mot andres, det jeg mener er at det forekommer for mye "de andre mener ikke det samme som meg, og de er ikke så lure som meg"-tankegang. Jeg mener man skal fortelle hva man mener, men respektere at folk er uenige :)

9357617[/snapback]

 

Jepp, der fikk du sagt det :):thumbup: Når dette råder i en diskusjon, blir den fruktbar for begge parter.

Lenke til kommentar
"-Hun sa at han hadde sagt at han skulle levere henne tilbake der hun kom fra. Dagen etter sto det en stor søppelsekk med bøker, klær og andre eiendeler som tilhørte henne utenfor døren vår. Jeg ringte krisesenteret, og sekken ble like etterpå hentet av en politistudent fra senteret, sier tanten."

 

Link

 

Snodig at dette tilfeldigvis skulle dukke opp nå. Kanskje det ikke skjer så skjelden som folk skal ha det til?

9353078[/snapback]

 

Dette er det samme som innvandrerfiendtlige gjør hele tiden. De tar enkeltsaker som dette som kommer opp i media og prøver å generalisere det. Nei det skjer ikke ofte at utenlandske kvinner blir drept i Norge.

 

Og nei det skjer ikke ofte at innvandrere og pakistanere slår eller dreper i Norge. Nå får jeg enda mer sympati for innvandrere og andre utsatte grupper. De blir stigmatisert og kritisert på bakgrunn av hva noen få enkeltindivid innen deres gruppe gjør.

Så spar meg for slike artikler, er du snill.

9354409[/snapback]

 

VEL. Denne saken har vært oppe i flere dager i media, og først nå har det kommet frem hvem som er mistenkt, og hvorfor. Faktisk så har det ikke blitt oppgitt noe navn eller opprinnelse på ektemannen før nå nylig. Så det at det er det samme som innvandrerfiendtlige gjør hele tiden, blir litt drøyt å si. Faktumet er at hun er savnet, og derfor har media fokusert på saken. Ikke fordi hun er fra Asia og ektemannen fra Norge.

Lenke til kommentar
Nemlig :) Men nå må vi skjerpe oss, vi går ganske off-topic nå. La oss fortsette diskusjonen, om det er nødvendig. Jeg har nytt denne diskusjonen, og jeg håper vi kan finne nye ting å diskutere, om ikke her, så i et annet emne.

9357813[/snapback]

 

Takk det samme og ja, selvsagt finner vi nye emner. Jeg kaster ballen til deg :cool:

 

Nå skal jeg se Die Hard 4, den må nok bare sees.

 

Kanskje vi kan lage en sånn tråd som ikke har noe topic? Er det mulig? Sånn pratetråd der det ene tar det andre? Du starter men noe, så kan en se hvordan det utvikler seg?

 

Kanskje det er prøvd før :tease:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke vi forstår hverandre og jeg har nå prøvd å endre på topic, sånn at det jeg mener kanskje kommer klarere fram.

9355274[/snapback]

- det er bra!

Hvor ser du at jeg er forarget over å bli motsagt? Og, hvor mener du at motsigelsene er kategorisk?

- du beskylder magicus for å kverulere når han tar deg på helt relevante ting

Jeg forstår ikke helt hva du mener (...)

Jeg har heller aldri sagt at hver gang en mann gifter seg med en kvinne fra Asia, er det utnytting. Det er de som faktisk utnytter jeg vil vite hva du mener om.

- den første posten din, før du oppdaterte/endret den tydet nettopp på det

Kan du også svare meg på hva du mener er mitt opprinnelige utsagn?

Se min tidligere post

Kan jeg også spørre deg hvor gammel du er?

- Dersom du spør for å sjekke meg opp, skal jeg vurdere å svare. ;) Hvis ikke, så er dette sannsynligvis en hersketeknikk, som i dette tilfellet er dårlig anvendt, og du uansett burde holde deg for god for.

Lenke til kommentar

:) Det er utrolig hvordan noen oppfatter en ting, og noen en helt annen ting av det samme som blir skrevet.

 

I min første post skriver jeg: menn i 60 årene som

 

Her skriver jeg ganske klart at det er de som, bare byttet ut med menn i 60 årene som- dette utelukker andre menn og andre situasjoner. Derfor mener jeg at leseren bør forstå at det er dette spesefikt jeg ber om. Noen har skjønt det, andre ikke.

 

Jeg klarte ikke å finne noen steder at jeg har sier magicus kverulerer, men jeg sier det virker som...at han diskuterer bare for diskusjonens skyld i og med at han er mer ute etter å "ta" meg som du sier og kritisere mine meninger, i stede for å faktisk få med seg hva jeg skriver, hva det betyr og å si sin mening om emnet- som jo er spørmålet mitt i topic.

Om han eller andre mener andre ting, er jo det bare bra. Det var jo det jeg var ute etter, sånn at jeg kunne få belyst situasjonen fra flere hold. Og, kanskje endre mening selv. Jeg tror ikke det jeg mener trenger å være det riktige og, jeg trenger absolutt ikke at andre er enig med meg. Hva andre synes om hva jeg mener, er meg klinkende likegyldig. Det som er mer viktig, er at det jeg mener faktisk oppfattes korrekt som min mening.

 

Hvis jeg hadde forstått av dine tidligere poster hva du mener med mitt opprinnelige utsagn, hadde jeg ikke bedt deg forklare hva du mener. Av dine tidligere poster forstår jeg det ikke, derfor ber jeg deg igjen forklare det...

 

Jeg spurte deg om alderen fordi jeg hadde lyst til å forstå deg bedre. Ikke som en hersketeknikk :) Synes slike teknikker ikke hører hjemme på noen arena og jeg er heldigvis lite flink til akkurat det.

Hvis du hadde vært veldig ung, hadde jeg kanskje endret måten jeg skriver på eller prøvd å nærme meg en felles forståelse på en annen måte enn jeg har gjort til nå. Men, noen har bare ikke god kommunikasjon i mellom seg og det virker som vi sliter litt ;) Jeg fant ut av det siden du har skrevet dette i profilen din. Det burde egentlig alle på dette forumet gjort.

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest herrgud

nebrewfoz:

Gjelder ikke dette i minst like stor grad "norske" par som kaster seg hodestups inn i et ekteskap mens de fortsatt er bersuset av forelskelse?

....3je ting - hvor stor aldersforskjell må til før dette blir et "problem"? Hva om nordmannen og hans asiatiske kone er jevngamle? Er det da greit, forutsatt at hun ikke gjør alt husarbeidet?

 

Fint inlegg nebrewfoz, som minnner meg på hvorfor jeg i det heletatt er på denne tråden.

 

Jeg er forelska i en afrikansk jente, som er mye yngre enn meg. dvs, jeg må gifte meg med henne for å vise henne norge. Kan drite i turist visum i europa:(

Problemmet er all oppmerksomhet rundt konekjøping fra russland/sørøst-asia(må vel si jeg er skeptisk til noen av de ekteskapen selv), som gjør at jeg ikke tør.

Redd for reaksjoner blant venner/kolleager. Er jeg pedo? Har jeg kjøpt meg hushjelp osv..

Så for min del, blir spørsmålet om all media oppstyr skal ta knekken på kjærligheten?

Lenke til kommentar
Fint inlegg nebrewfoz, som minnner meg på hvorfor jeg i det heletatt er på denne tråden.

 

Jeg er forelska i en afrikansk jente, som er mye yngre enn meg. dvs, jeg må gifte meg med henne for å vise henne norge. Kan drite i turist visum i europa:(

Problemmet er all oppmerksomhet rundt konekjøping fra russland/sørøst-asia(må vel si jeg er skeptisk til noen av de ekteskapen selv), som gjør at jeg ikke tør.

Redd for reaksjoner blant venner/kolleager. Er jeg pedo? Har jeg kjøpt meg hushjelp osv..

Så for min del, blir spørsmålet om all media oppstyr skal ta knekken på kjærligheten?

 

Hvorfor i alle dager bry seg om hva andre mener? Er du oppriktig glad i denne jenta, så kjører du på og driter tynt i hva folk rundt deg tror og mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...