Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Blir karnsje å selge 4Runnern, men den blir nok mest sansynlig brukt som innbytte (så sant jeg får en fair pris for den) Skal få den EU godkjent og da blir det ikke å skje noe mer med den (mulig at jeg kjøper nye solskjermer til den, men thats it) Blir å spare grunker til å koste på nybilen, har muligensnoen planer i bakhanda men er alt for tidlig å si noe enda ;)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehehe :)

 

Hvor mye tror du at du kan få for den gamle bilen?

 

Jeg får neppe mer en 120k i innbytte for bilen, innbyttepris og markedspris er 2 vidt forskjellige ting, får se hva de tilbyr. Det kan godt hende at jeg blir å legge den ut for salg da jeg kan får en god del mer for denEr veldig fornøyd med 4Runner`n, har lagt mye tid og arbeid og er blitt veldig glad i den, så kvitter jeg med med den så blir det med tungt hjerte. :(

 

Men fakern, har ventet på at Hiluxen skal komme til norge med 3 litersmotor i lang tid. Og nå som den nye utgaven er blitt rene Landcruisern med alt utstyret, huff for et dilemma det er men jeg har bestemt meg.

 

Edit: Rettet noen feil med teksten (ble ikke riktig i 4:3 format, har widescreen jeg).

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Hehe, vel blir nok å ta det litt mer med ro denne gangen ja men urørt kan jeg med sikkerhet si at den ikke blir. Det er mye lettere å finne deler til de nye hiluxene for det er det flust med, har allerede snakket med mine bekjentskaper i asia.

4Runner`n derimot har vært et slit å spore opp å få tak i de delene som er på den i dag, aftermarket deler til 2gen 4Runner vokser ikke akkurat på trær.

Lenke til kommentar

Det har vært mye rar info ute om den nye Hiluxen både hva angår ytelse og forbruk så sendte en mail til Toyota Norge og spurte dem om dette, her er det jeg fikk til svar.

 

 

Hei

Viser til din henvendelse vedrørende Toyota Hilux.

Fra vår produktavdeling bringer vi videre svar på din henvendelse.

Korrekte data er: 126 kW/3600 rpm, 343mtm/360atm Nm/ 1400 rpm. Forbruk 0,89atm/0,83mtm

Fullstendig informasjon om denne bilen er ennå ikke klar så derfor er nettsidene ikke oppdatert ..

Brosjyren for 3,0 liter kommer om ca 4 uker

 

Med vennlig hilsen

TOYOTA NORGE AS

Kundesenteret

Heidi Syvertsen

Lenke til kommentar
Det har vært mye rar info ute om den nye Hiluxen både hva angår ytelse og forbruk så sendte en mail til Toyota Norge og spurte dem om dette, her er det jeg fikk til svar.

 

 

Hei

Viser til din henvendelse vedrørende Toyota Hilux.

Fra vår produktavdeling bringer vi videre svar på din henvendelse.

Korrekte data er: 126 kW/3600 rpm, 343mtm/360atm Nm/ 1400 rpm. Forbruk 0,89atm/0,83mtm

Fullstendig informasjon om denne bilen er ennå ikke klar så derfor er nettsidene ikke oppdatert ..

Brosjyren for 3,0 liter kommer om ca 4 uker

 

Med vennlig hilsen

TOYOTA NORGE AS

Kundesenteret

Heidi Syvertsen

 

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel en toyota hilux som top gear teamet ikke klarere å drepe for alt i verden =D De kræsjer den, drukner den i saltvann, tenner på den og setter den på toppen av en bygnigng som de sprenger, men den går fortsatt ^^

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel en toyota hilux som top gear teamet ikke klarere å drepe for alt i verden =D De kræsjer den, drukner den i saltvann, tenner på den og setter den på toppen av en bygnigng som de sprenger, men den går fortsatt ^^

Er jo en eldre model det da. Mye mer elektronik/finmekanik å ta livet av i nyere biler vet du.

Lenke til kommentar

Huff, får håpe at denne sure finanskrisen ikke ødelegger for planene mine, bankene ser ut til å tviholde på pengene de har. Vel noe har jeg å se frem til i all elendigheten, det er "bare" 3 uker igjen til 2009 brosjyren (forhåpentligvis) dukker opp i postkassa.

En annen ting, har begynt å få en fin liste med Hilux aftermarked deler fra mine venner i øst, mye fint men det er svarten meg mye stygt også, 42mm senkesett og bodykitt anyone? :p

 

*Grøss*

hiluxur7.jpg

Lenke til kommentar
Æsj! Kan ikke senke en Hilux. De skal heves.

 

Det er derimot kult å senke endel amerikanske pickuper. ^^

Riktig, noen pickuper og kingcab'er passer til å senkes, da blir de faktisk dritkule. Men jeg kan kanskje være enig i at en sånn bil ikke skal senkes da det jo ser utrolig kult ut å være en meter høyere enn alle andre :D

Lenke til kommentar

Update:

 

Har hatt en del problemer med bremsene i det siste, høyre fremhjul hadde ekstreme mengder med bremsestøv på seg og bilen bremset skjevt, bremsefølelsen har jeg heller ikke vært noe spesielt fornøyd med. Så jeg bestemte meg for å gå over bremsesystemet skikkelig og fikk meg en overraskelse.

 

1. Bremseveska kan ikke ha vært byttet på minst 5år, det som var i beholderen var mørk rød.

 

2. Bremseklossene på høyre hjul var så skeivslitt at stemplene knep seg, greide nesten ikke å dra hjulet rundt når bilen var jekket opp, og nevnte jeg at navet og felgen var gloheit etter kjøring?.

 

Så jeg kjøpte nye orginale bremseklosser og 2,5 liter med DOT5.1 toyota orginal bremseveske og bretta opp armene. Jeg måtte bruke brekkjern for å få stemplene så pass inn at jeg fikk ut de gamle klossene på høyre side, venstre side gikk greit. Så hvorfor gikk stemplene så jævlig tregt? joda da jeg skulle gjennomlufte systemet så var bremseveska brun og til tider svart med masse klumper i, ikke bare det men den hadde viskositet som motorolje, jeg brukte 2 liter bremseveske før jeg fikk ut blankt veske ute ved alle hjulene. Resultatet? bremsepedalen ble mye lettere en før, bremsene tok mye tidligere og pedalfølelsen er nå gjevn over hele arbeidsområdet.

Den siste halvliteren bruke jeg på clutchen, og det ble en markant forbedring der også: var plagget med hopping når jeg sluret på lavt turtall, nå er det helt borte. Clutchen tok veldig langt ute og pedalen knirket mye under bruk, pedalfølelsen nå er veldig god.

 

 

Ingen bilder dessverre. :whistle:

Lenke til kommentar

Ja er det som er planen, men skru? jeg har ikke skrudd på noe særlig på bilen i tradisjonell forstand, er mest av forfengelighet. :p

Er litt usikker på hva jeg skal foreta meg i mellomtiden, blir nok fri for bil en stund så får se om

jeg blir å kjøpe meg et "vrak" for å ha å kjøre med eller om jeg holder ut 1,5mnd uten bil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...