Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Jeg lever enda! :p

 

 

Det har ikke skjedd mye den siste tiden, Toyota har dessverre ikke greid å koke ihop 2009 brosjyren

til Hilux enda, men siden jeg har bestemt meg for at bilen skal ha "night sky black" lakk så er ikke

disse levereringsklar før i april 09 uansett. Men planleggingen foregår som normalt og har noen

"nyheter" og komme med når det gjeller planlagt utstyr.

 

 

Hardrop er nesten et must, skal ha delux utgaven i metall. Har både spyling/visking og varmetråder i bakruta.

top.jpg

 

Planinnlegg er også satt på lista, nytter lite med et dyrt hardtop, lakken forsvinner fort for uten å si det sånn.

bedliner.jpg

 

Dette hengerfestet er ratet til 2800kg, Toyota sier max hengervekt på hilux er 2250 men det finner jeg nok ut av.

hengerfeste.jpg

 

Led baklykter skal jeg ha meg, er tåkelys og ryggelys på begge sidene men det er kun parkbremselysene som er LED

så blir nok å ta med meg ledpærene over på nybilen.

TOYOTADSC04862.jpg

 

Skikkelige dørkmatter med høy kant er veldig kjekt å ha, mye enkelere å holde rent.

matte.jpg

 

 

Mer nytt kommer, blir nok en fin liste etter hvert. :)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette blir bra =) Skulle ønske jeg var ferdigutdannet nå (6 mdn igjen av 3 kl!), da skulle jeg kjøpt meg en range rover vouge, går jo for gi bort pris nå^^

 

Da skal du være bra glad i verkstedsregninger.

 

Rebel Rider, kan du ikke importere en 3.0 Hilux fra utlandet? Ligger noen til salgs på Finn. Faren min lånte en Hilux fra jobben i sommer, utrolig bra bil, og deilig å sitte høyt.

Lenke til kommentar

Import utgår med høye kneløft. ;)

 

Joda har sett disse importbilene, men å kjøpe en tyskimportert Hilux uten varmeseter, varmetråder i bakruta, ekstravarmer og "vinterpakken" frister ikke. Dessuten så er 2009 hiluxen forbedret må mange områder og har mye mer utstyr. Skal jeg ha en Hilux å blir det en med norske garantier som er laget for våre forhold og ikke minst med det utstyret jeg vil ha.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Update

 

Det har blitt mye tenking i jula, mye takket være de nye bilavgiftene som står for døra. Hiluxen jeg hadde planlagt

å kjøpe blir merkbart dyrere etter nyttår, dette gjør at tilbudet jeg fikk før jul bare er å glemme, da må jeg

skjære ned så mye på utstyret for å holde budsjettet og blir det hele blir en vits. Hurra Norge sier jeg bare... :hrm:

 

Så da settes plan B i verk... Land Cruiser LC90 00-02mod med D4D motor. Disse får en tak i på hvite skilter til

en hyggelig pris og ikke minst så er det god tilgang på aftermarketdeler (viktig siden jeg har bil som hobby)

Kommer tilbake med mer etter hvert, men er nå på utkikk etter en godt utstyrt LC90 så vi får se hva det blir til.

 

1993-toyota-land-cruiser--2_460x0w.jpg

Lenke til kommentar

Uff, nå har jeg akkurat lest igjennom heeele tråden din, igjen...

 

Kan ikke helt skjønne at du vil kvitte deg med denne,

så krysser fingrene for at du beholder.

 

Du har jo gjort så mye, noe ingen andre gjør omtrent.

Derfor litt vanskelig å få tak i am-parts (?)

selvom du fikser noe nytt og spennende stadig vekk.

 

Vil se mere moro :dremel:

 

Hvordan ligger du ann mtp. ny bil forresten?

 

 

Edit: Leif :wallbash:

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

...ta å vask bilen din å sleng opp en haug med "showoff"-bilder a!!

Vil gjerne se hele bilen din i helhet :D

 

Utrolig bra blogg dette. synd du ikke lengre er så ivrig etter din egen lille bil lengre.

 

Synd biler er så dyrt ja. Selv elsker jeg tahoe, men synes også 400K er for dyrt for en bil uten bakseter... skjønner egentlig ikke helt det ang. miljøpolitikk, men men..

Er vel bedre å ha med hele familien i en bil enn at man skal kjøre to biler fordi det ikke er plass til alle i en?!... gleder meg til Kristin Halvorsen forsvinner neste år.. blir deilig :D

 

Uansett, stå på!

Lenke til kommentar

Få se hva jeg får til ang bildene, ikke den beste årstiden å ta bilder på her oppe. Når vi snakker om dette å bytte ut bilen vel la meg si det slik, finner jeg ikke en verdig arvtager så beholder jeg 4Runnern. Grunnen til at jeg ønsker å bytte har ikke noe med at jeg ikke liker 4Runnern lengre tvert imot, med tanke på alt vi har vært igjennom sammen så vil det være trist å kvitte seg med den for jeg er fremdeles glad i den.

 

Hovedgrunnene.

 

1. Hengervekten, 2250kg blir lite når en driver på i caravanbransjen.

2. Høy lasteterskel.

3. Vanskelig å få tak i aftermarketdeler.

4. Muligheten for å kunne kjøre med 4wd på fast dekke.

 

 

Tiden får vise om det blir noe av det, men en ting kan jeg garantere. Bytter jeg bil så blir det å dukke opp en ny worklogg her

inne, og til alle de som har fulgt med igjennom tykt og tynt så setter jeg stor pris på det, er morsomt å få tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update

 

Grunnet mange useriøse henvendelser og "dekksparkere" så har jeg valgt å ta ned annonsen på Finn.no, at det finnes mange tullinger her i verden er sikkert, men så mange lavmåls tilbud og useriøse folk har jeg ikke vært borti.

Folk tror tydeligvis at siden det er "finanskrise" så mener de at jeg må gir bort bilen (har fått tilbud helt ned i 50.000kr) Og hver gang må jeg pressisere ovenfor de vedkommende som serverer disse tullete argumentene at jeg selger bilen fordi jeg skal ha en ny bil, IKKE fordi jeg er blakk!. :hrm:

 

 

Så jeg blir å ta kontakt med den lokale toyotaforhandleren igjen i neste uke..

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...