Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg må skrinlegge planene for Rancho RS9000X demperene.

 

1. Det finnes ikke TUV papirer til Rancho demperene

 

2. Bare frakten kom på 1000AUD noe jeg uansett ikke kunne forsvare, TUV or not.

 

Så det blir nå et komplett OME (Old Man Emu) sett til 4Runnern, med nitro dempere og HD spiraler ++

Regner med at jeg får dette i begynnelsen av august (om alt går etter planen)

Lenke til kommentar

UPDATE

 

Da hadde jeg fått en ny pakke fra USA, en "full size" gaugepod for a stolpen. er en del ting jeg

må gjøre før jeg monterer den opp (deriblandt lakkere den) og finne ut hvilken målere jeg skal

montere i de 2 øverste hullene, turbotrykksmåler skal i det nederste.

Det kommer flere bilder etter hvert.

 

Skal prøvemontere den og ta et nytt bilde, bildet ble litt dårlig. :p

DSCF0067-1.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Oljetrykksmåler og voltmåler er det fra før av i instrumentpanelet, tror det blir Turbotrykk, EGT og en temperaturmåler (muligens dobbel).

Blir nok neppe å bruke den turbotrykksmåleren jeg har i dag da den er laget for bensinbiler. Den

fungere selvfølgelig men jeg vil heller ha en som starter på 0 og ikke fra -1 (dieselbiler produserer

som kjent ikke vakum) Var bare å finne ut hvor jeg skal hente de i fra, er så mange å velge mellom.

 

 

Edit:

 

Utrolig hvordan svaret på en ting kan dukke opp når du leter etter andre ting.

 

Var oppe på arbeid en liten tur og letet etter en passende lakk til den nye gauge poden da en Wema

vanntankmåler dukket opp i skapet (Wema er faktisk Norsk, og utstyret de lager har god kvalitet)

Syntes måleren hadde et fint og klassikst utseende så tok for morro skyld å sjekket om de lager

det jeg var ute etter..

 

Har sendt en forespørsel til dem for å høre hvor jeg kan få tak i disse målerene.

 

Turbotrykksmåler 0-2bar

EGT måler 0-800grader C

Ampermeter -80 til +80 Ampere

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Nå skal feriepengene brukes ;)

 

Skal se om jeg får tak i disse 2 under, er ikke avklart enda pga at jeg må

få en "qoutation" først siden firmaet jeg ønsker å bestille fra i utgangspuntet

ikke leverer til addresser utenfor England. *x fingerene*

 

 

Formstøpt "Bootliner" i plast.

Bootliner_5_seater)_MK12.jpg

 

Fullt sett med vind avisere

qash_quad_deflector.jpg

 

 

 

 

Update

 

Har nå fått bestilt WEMA instrumentene, så forhåpentligvis er de her til helga. Fikk tips

fra en som driver med båter om at der var en nettbutikk som solgte disse. Instrumentene

er noe dyrer en de vanlige, men så er de laget for maritime forhold.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Pluggen: Vi får satser på det :)

 

 

UPDATE:

 

 

Nå som målerene snart er på vei, så tenkte jeg at det var like greit å få gjort klar instrumentholderen.

Vi har heldigvis godt utvalg i lakk på jobb som går på både stål og plast/vinyl, så her trengs det ingen

spessiel grunning. Ble dessverre mobilbilder da jeg glemte kameraet hjemme.

 

Her er den ferdiglakkert, den ble vasket med plastrens først for å fjerne ev. smuss og fett.

080623_213834.jpg

 

Her er lakken som ble brukt, for de som lurer på hva jeg jobber som så skulle boksen gi et godt hint. ;)

080623_213957.jpg

Lenke til kommentar

Piss...

 

1. Nå viser det seg at en av målere jeg har bestillt er gått ut av sortemanget, så ble

nødt til å kanselere hele orderen....

 

2. Lakken jeg benyttet var en god del lysere en bilens innredning, så måtte kjøre 20mil for

å få tak i rett lakk (bare for å få servert punkt 1 via e-post).

 

 

Bah!.... :hrm:

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Gode nyheter i dag faktisk, har nå bestilt meg Trailmaster 2" hevesett fra BGNord. Satser på at jeg får det i neste uke. :new_woot:

Gauge poden og andre ting får bare ligge intill videre, måtte legge om planene litt. Grunnen til at jeg gjør det nå er at jeg

ønsker å ha dette i boks når bilen skal på EU kontroll i august.

 

Random bilde.

6220d.jpg

 

 

Her har gauge poden fått rett farge. får se om den blir montert til høsten.

DSCF0068-1.jpg

 

Kjøpte meg en 4gb USB stick for å ha musikk i bilen siden den gamle tok kveld.

DSCF0069-1.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Vel hadde jeg beholdt de orginale demperene så hadde den nok ikke gått igjennom EU uten feil. De orginale demperene/fjærene har fått 215.000km med juling på dårlige veier her oppe i nord, og det merkes veldig godt, bilen er ganske så geleaktig og sporer en del.

Å kjøpe nye orginale dempere var ikke aktuellt, en får veldig lite igjen for pengene.(statiske oljedempere og fjærer som siger)

Nå får jeg proggresive gassdempere og fjærer med skikkelig stål i til en hyggelig pris, og som er laget for å tåle seriøst med juling.

Lenke til kommentar

Å ha ting på stell er noe jeg setter høyt, bare synd at Toyotaeiere flest har samme forhold til

sin egen bil som til offentlig transport, noe som i mye mindre grad er tilfelle for folk

som eier eurpoeiske/amreikanske biler.

 

Det går fint ann å ha en Toyota som hobby, men har måttet tåle litt spydige kommentarer fra enkelte

fordi jeg driver på å "mekker" på den, er liksom ikke "normalt" det... :p

Lenke til kommentar

Sitter du her å sier at det er "unormalt" å mekke på japser?!

Ikke kom her å si at det er unormalt. Sjekke TS-ogn og 200sx-ogn f.eks..

Men å drive å skru på en Nissan MICRA som jeg gjør. DET er uvanlig.. :p

Er vel av de få som faktisk har planer om å kompressormate en 1.3 micra motor..

Lenke til kommentar

Update: Det tikket inn en hyggelig e-post i fra Wema i dag, fikk tips om en nettbutikk som hadde de målerene jeg var ute etter så regner med at i.l denne mnd så blir jeg å kunne montere opp gaugepoden.

Av andre ting som står på lista i denne omganger er nye Hovedlykter og en Husky cargo liner til bagasjerommet, har ikke fått hevesettet enda men regner med at det karnsje kommer i morgen eller på torsdag. Lyktene og demper/fjærer får førsteprioriteten da bilen skal på Eu kontroll i august, (sidejustering venstre lykt er gåen og som sagt er fjærene/demperene noe tvilsom)

 

 

Nye lykter

img20061212.jpg

 

Husky cargo-liner (lik den som på bildet)

418ZJJAR4CL._SL500_AA280_.jpg

 

Wema målere

div_mlere.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...