Gå til innhold

Nå skal jeg bli voldsmann


Anbefalte innlegg

Noen brukere forsøkte å gjøre dette til nok en tråd om innvandrere og kriminalitet. Det er det ikke noe belegg for i trådens emne eller førsteinnlegget. Selv om et tidligere innlegg bringer noe på bane er det ikke et argument for å gå off topic.

 

De innleggene pluss et som var off topic er flyttet til såpeboksen.

 

Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to må også betale til sammen 6410 kroner i erstatning og oppreisning til voldsofferet....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149436

 

Det er en selvfølge at denne karen må betale det han har ødelagt. Han fikk i tillegg en bot på 25000 for uaktsom kjøring, noe som også er greit nok.

Men da surrer det ganske godt i hodet mitt når voldshandlingen som trådstarter linket til blir straffet med 6410 kroner i erstatning og oppreisning :no: Noe stemmer så absolutt ikke.

9008160[/snapback]

Herlighet, de fikk fengsel også! Er det ingen som leser det?

Lenke til kommentar
De to må også betale til sammen 6410 kroner i erstatning og oppreisning til voldsofferet....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149436

 

Det er en selvfølge at denne karen må betale det han har ødelagt. Han fikk i tillegg en bot på 25000 for uaktsom kjøring, noe som også er greit nok.

Men da surrer det ganske godt i hodet mitt når voldshandlingen som trådstarter linket til blir straffet med 6410 kroner i erstatning og oppreisning :no: Noe stemmer så absolutt ikke.

9008160[/snapback]

Herlighet, de fikk fengsel også! Er det ingen som leser det?

9009866[/snapback]

 

Fengsel ja! I 60 dager! :thumbdown: Og slik en service som det er i norske fengsler skal man lete langt etter andre steder på jorda.

 

Etter min mening burde disse voldsmenne vært sperret inne i minst halvannet år eller to.

Endret av simerix
Lenke til kommentar

Du er kanskje ikke en voldsmann ( enda ), men du må være rimelig treig i nøtten. Selv jeg som ikke har kjørt lange tiden klarer fint å merke forskjellen på 80 og 105 km. Bryter du en lov, så bryter du en lov. Slutt å klag, betal boten din og kjør bedre.

 

Slår du noen ned så er det kanskje hakket verre. Men når det er en fartsgrense så er det der av en grunn. Utrolig mange som kjører gris og tenker ikke på at det er mange andre bilister ute på veien som de setter i fare når de kjører slik.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Du er kanskje ikke en voldsmann ( enda ), men du må være rimelig treig i nøtten. Selv jeg som ikke har kjørt lange tiden klarer fint å merke forskjellen på 80 og 105 km. Bryter du en lov, så bryter du en lov. Slutt å klag, betal boten din og kjør bedre.

9013036[/snapback]

"Bryter du en lov, så bryter du en lov"

Så fint da. Kanskje vi da bare kan sette at man feks. får 6000kr i bot for å bryte loven, uansett hva man gjør. Bryter du en lov, så bryter du jo en lov ikke sant? Hadde ikke det vært flott! Tenk hvor mye byråkrati vi også kunne spart! :roll:

Lenke til kommentar
Selv jeg som ikke har kjørt lange tiden klarer fint å merke forskjellen på 80 og 105 km.

 

Yupp, dette forteller at du har kjørt lite...

 

Det er faktisk ikke alltid at du merker dette. Dette er VELDIG avhengig av veien du kjører på. Kjører du på en smal landvei, ja... Men ligger du på en 2 felts Europavei så gjør du det ikke. Spesielt dersom bilen din er stor og godt isolert.

Dette er veldig sjåfør og bilavhengig.

Lenke til kommentar

Det sitter et lite instrument på panelet foran førerposisjonen din. Det ligner litt på en klokke og er utstyrt med verdier som "20", "40", "60", "80", og hvis bilen din er ekstra vass, kanskje så mye som "300". Det ryktes at dette instrumentet gir en viss pekepinn på hvor fort du kjører, slik at du slipper å gjette ved å se hvordan veien og landskapet raser forbi. Det er meningen at man skal matche det pilen peker på med tallene du finner på de runde skiltene med rød kant som av og til står langsetter veien. Hvis ikke kommer slemme menn i blåhvite biler med stygg lyd og tar pengene dine.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Det sitter et lite instrument på panelet foran førerposisjonen din. Det ligner litt på en klokke og er utstyrt med verdier som "20", "40", "60", "80", og hvis bilen din er ekstra vass, kanskje så mye som "300". Det ryktes at dette instrumentet gir en viss pekepinn på hvor fort du kjører, slik at du slipper å gjette ved å se hvordan veien og landskapet raser forbi. Det er meningen at man skal matche det pilen peker på med tallene du finner på de runde skiltene med rød kant som av og til står langsetter veien. Hvis ikke kommer slemme menn i blåhvite biler med stygg lyd og tar pengene dine.

9015108[/snapback]

 

No shit sherlock!

- Den skal IKKE nødvendigvis matche fartsgrensen da forholdene kan tilsvare at du MÅ kjøre senere.

- Det er en kjentsak at man følger mer med på veien enn å stirre på instrumentpanelet. Og da også fort gjort å øke hastigheten med 20km/t. Det skal ikke mere til enn å være på feil sted på feil tid og da kanskje ha brutt grensen ubevisst i bare noen sekunder.

Lenke til kommentar
No shit sherlock!

- Den skal IKKE nødvendigvis matche fartsgrensen da forholdene kan tilsvare at du MÅ kjøre senere.

- Det er en kjentsak at man følger mer med på veien enn å stirre på instrumentpanelet. Og da også fort gjort å øke hastigheten med 20km/t. Det skal ikke mere til enn å være på feil sted på feil tid og da kanskje ha brutt grensen ubevisst i bare noen sekunder.

9015430[/snapback]

Nei - 80% av oppmerksomheten til speedometeret - resten på veien :p

 

Det skal ingenting til å kjøre for fort en liten stund. I volvoen min virker 100 som 60 på en normal vei.

Lenke til kommentar
Er vel bare i Norge at trafikk-loven er den strengeste loven vi har. Noe er galt når du får strengere straff for å kjøre for fort, enn man får for blind vold.

9015125[/snapback]

 

Igjen... det var vel dette som var Dahles poeng med tråden. Ikke å forsvare det å kjøre for fort.

 

Jeg sier behold skyhøye bøter og prikkbelastning, men vær så inderlig snill og sett opp straffer på andre lovbrudd også. Har jeg oppfatta trådstarter riktig så er det vel det han vil fram til. Det er altfor høye strafferammer på brudd på trafikkloven i forhold til f.eks vold, tjuveri, narkotika. Derfor burde dem sistnevnte også få en kraftig "boost". Ikke nødvendigvis fordi at den ikke står i stil med straffer for brudd på trafikkreglene, men fordi straffer generelt her til lands er for milde.

Lenke til kommentar
Men du slapp fengsel/samfunnsstraff da?

9020665[/snapback]

 

Straff er vel litt å ta i. Det var 60 timers samfunnstjeneste og et par måneder i fengsel?

 

Erstatningen er latterlig. Den burde være på minst seks siffer. Og alle tre burde sittet i fengsel i et par år, ettersom de faktisk grisebanket en mann fordi han fortalte dem at det ikke er lov å røyke på t-banen, noe som er helt berettiget å fortelle noen.

Lenke til kommentar
Er vel bare i Norge at trafikk-loven er den strengeste loven vi har. Noe er galt når du får strengere straff for å kjøre for fort, enn man får for blind vold.

9015125[/snapback]

 

Igjen... det var vel dette som var Dahles poeng med tråden. Ikke å forsvare det å kjøre for fort.

 

Jeg sier behold skyhøye bøter og prikkbelastning, men vær så inderlig snill og sett opp straffer på andre lovbrudd også. Har jeg oppfatta trådstarter riktig så er det vel det han vil fram til. Det er altfor høye strafferammer på brudd på trafikkloven i forhold til f.eks vold, tjuveri, narkotika. Derfor burde dem sistnevnte også få en kraftig "boost". Ikke nødvendigvis fordi at den ikke står i stil med straffer for brudd på trafikkreglene, men fordi straffer generelt her til lands er for milde.

9019323[/snapback]

 

Det kan godt være at poenget til Dahle var at straffen for vold er for lav, spesielt sett i sammenheng med straffen trafikkforeeelser. Det som ( i mine øyne ) tar fra ham troverdighet på dette er at denne betraktningen kommer i forbindelse med at han fikk bot, dermed virker det som om hans 'fortvilelese' over systemets urettferdighet ikke stikker dypere enn egen lommebok...

På den annen side kan jeg ha feiltolket ham :)

 

Å bli voldsmann er forresten lite hensiktsmessig som 'protest' mot straffenivået

- du risikerer å bli drapsmann i tillegg, dette må du leve med uavhengig av eventuell straff

- du kan ikke bruke det til å avlede polititjenestemannens oppmerksomet når du blir stoppet for trafikkforseelser, ihvertfall ikke uten å forlate kjøretøyet. Dessuten kan du risikere at utvalget avpotensielle offer begrenser seg til to polititjenestemenn, noe som kan skape ytterligere komplikasjoner.

- straffenivået for voldssaker er vanskeligere å forutse enn det for trafikkforeseelser

 

Av overnevnte grunner anbefaler jeg de proteserende å heller gå rundt med en brukerdose heroin i lommen... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...