Gå til innhold

De Fire og Han Som Gjør Galt Verre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nå er det september :)

 

Forfatteren selv har vel uttalt "senest 1. september", men klarer ikke å finne noe sted som har den i hyllene enda...

 

Gleder meg virkelig nå :)

 

Hans Frederik Follestads trilogi:

De Fire og Han Som Gjør Galt Verre

BEGYNNELSEN - FORTSETTELSEN - SLUTTEN

er nå komplett.

 

Slutten kommer til lager 5. september og er i bokhandelen 8-10. september alt avhengig av hvor i landet du bor.

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er ferdig med slutten. var ikke helt opp til det jeg hadde forventet. men forfatteren har hatt tidspress med at fansen maser på han om å få den ferdig. fant en del skrivefeil og diverse sånt da. krigen som endr alle kriger var skuffende. forventet at det varte over flere kapittel med mange mange sider. bare noen få. kort krig.

 

nå kan han skrive en bok om hvordan livet var etter krigen. han skrev bare 5 sider om det.

Lenke til kommentar

Kan jo ta det i spoiler da ikke alle har lest ferdig boka

 

For meg var "krigen som skal ende alle kriger" på samme nivå med den "episke" kampen mellom Harry og Voldemort i iste HP-boka; Det var ikke selve kampen som var det avgjørende, men alt som førte frem til det. Uansett, så mener jeg at kampen ble avsluttet helt i seriens ånd; Koronag som ble drept av en defekt hydrogenbombe som ble sluppet ut av et fly mange tusen fot over, at Hutte var bevisstløs gjennom hele, og at det var Jesper som redda dagen. Det jeg likte mest, var faktisk bonusmaterialet, veldig morsomt, også ga det et "håp" om at det kanskje vil komme mer om fortiden til De Fire

 

 

Tror uansett at evt. skuffelse kommer av at man faktisk er ferdig med serien. For meg er det slik at når jeg har lest en bokserie som jeg liker, så har jeg egentlig ikke lyst til å lese sisteboka, for da er jo det slutt, ferdig, finito, mest trolig ikke noe mer fra den kanten. Den følelsen hadde jeg også med feks "Atter en Konge" og "HP and the Deathly Hallows". Men selvfølgelig må jeg lese den, og jeg har jo fryktelig lyst til å se hvordan alt ender, så det ender jo opp med å lese sisteboka.

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar
er ferdig med slutten. var ikke helt opp til det jeg hadde forventet. men forfatteren har hatt tidspress med at fansen maser på han om å få den ferdig. fant en del skrivefeil og diverse sånt da. krigen som endr alle kriger var skuffende. forventet at det varte over flere kapittel med mange mange sider. bare noen få. kort krig.

 

nå kan han skrive en bok om hvordan livet var etter krigen. han skrev bare 5 sider om det.

 

Med tanke på hvor lang tid forfatteren har brukt på boken kan man strengt tatt ikke skylde på tidspress :)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på er forsiden/coveret. Den jeg har har det grønne coveret som det er bilde av tidligere i denne tråden, men jeg ser at den er plassert over en annen forside, som man også kan se øverst på ryggen, hvor vi ser Pepper, Salt og Hutte, i en stil tilsvarende de to andre bøkene. Vet noen hvorfor dette? Vis de skulle lage nytt design, kunne de jo ha gjort mer "gjennomført"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...