Gå til innhold

De Fire og Han Som Gjør Galt Verre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ENDELIG! Endelig har eg funne nokon andre som har høyrt om boka :) Eg sit faktisk her på senga og les gjennom Begynnelsen for andre gong. Har lagt dei to første bøkene opp som særemne i norsk faktisk. Grov fin humor på sitt beste, vanvittige skildringar av situasjonar, og ein fantasi utan like, Hans Frederik er eit geni!

 

Gledar meg berre så sjukt til Slutten. Eg håpar faktisk ikkje bøkene blir filmatisert. Det resulterer ofte i at mykje bra stoff forsvinn, og vi sit igjen med ein middelmådig film :) Februar kan berre ikkje kome raskt nok.....

 

Hva er problemstillingen din? Norsklæreren min lot meg ikke velge disse to bøkene, stygt som faen. Jeg hadde jævli lyst til å ha om de i særemne.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Hva er problemstillingen din? Norsklæreren min lot meg ikke velge disse to bøkene, stygt som faen. Jeg hadde jævli lyst til å ha om de i særemne.

Kvifor fekk du ikkje lov?

 

Anyway, har ikkje funne problemstilling enno.. Forslag? :)

 

Læreren mente at boken ikke var relevant til pensum og at forfatteren ikke var sentral nok i norsk litteratur. Så jeg må nå lese en bok av Karin Fossum eller hva hun nå het, hvis jeg ikke finner en annen kvinnelig krimbok. Plus to mannlige spennings/krimbøker.

 

Først ville jeg ha to bøker av Jan Guilå (aner ikke hvordan det staves), men det var heller ikke godt nok. Jeg tok det opp med elevinspektøren og hun var enig med læreren. Dritt ass.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett.

 

Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler.

 

Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett.

 

Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler.

 

Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag?

Eg slepp å lese 3 bøker, læraren min sa det holdt med dei to (kanskje litt "mildare" halding på vår skule). Men vi kan samarbeide om felles problemstilling?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett.

 

Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler.

 

Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag?

Eg slepp å lese 3 bøker, læraren min sa det holdt med dei to (kanskje litt "mildare" halding på vår skule). Men vi kan samarbeide om felles problemstilling?

 

så deilig! jeg måtte ha en til, men på en annen side gir jo det større mulighet for sammelikning.

Jeg er åpen for litt sammarbeid ja:)

Lenke til kommentar
Først ville jeg ha to bøker av Jan Guilå (aner ikke hvordan det staves), men det var heller ikke godt nok. Jeg tok det opp med elevinspektøren og hun var enig med læreren. Dritt ass.

 

Har vel litt med at du bare skal bruke utenlandska forfattere som rerferanselitteratur for de norske, Jan Guliou er svens vet du. Men det at du må lese Karin Fossum er tull, det finnes jo mer enn nok av gode norske forfattere som er mer interesante, som også helt sikkert vil bli godkjent. Men jeg forstår at du ikke kan lese en ukjent fantasy forfatter som ikke har gjort noe impact på norsk litteratur, hva norsklærere angår mener nok de fleste av dem at fantasy ikke er litteratur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...