Gå til innhold

De Fire og Han Som Gjør Galt Verre


Anbefalte innlegg

Hei alle.

Noen her som har lest boka? Ingen jeg kjenner har engang hørt om den! Kjempesynd, fordi denne er lett i klasse med Harry Potter serien. Utrolig gøy at en norsk forfatter har fått til en så god bok. Anbefaler den til alle som har sansen for vittig humor, kjappe kommentarer og science fiction.

 

Boka handler altså om 4 venner, Bambo, Pepper, Hutte og Salt. De bor fredelig i byen Pelsheim sammen med den sleske TurtleWax eieren Jesper Schtadig. Helt til en dag.

I Ankh-Mapur har magikerne problemer, og Lord Kor er vendende tilbake. Både onde og gode makter er på jakt etter De Fire og Han Som Gjør Galt Verre for å vinne krigen som ender alle kriger. Vil ikke si mer, dere må LESE DEN!

 

Har lest begge bøkene i serien, og venter i spenning på den siste, selvom jeg ikke har hørt noe om den.. Noen som vet noe?

 

JO. Forresten. Hans Frederik Follestad har skrevet den. Glemte nesten og nevne det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe morsom bok ja. Har venta lenge på slutten. Faktisk helt siden sommeren for to år siden.

Men nå tok jeg nettopp et søk på den og kom fram til denne sida:

http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=162802

Der står det at "De fire og han som gjør galt verre: Slutten" forventes i salg 15. oktober 2007. :w00t:

 

Gleder meg veldig til endelig å få lese slutten på den hysterisk morsomme serien. :dribble:

Lenke til kommentar

Stemmer at det nesten ikke er noen som engang har hørt om dem... Folk bare rynker på panna og tror ikke helt de fikk med seg tittelen om du spør dem:P Leste begge for en stund tilbake, og husker jeg holdt på å le meg skakk flere ganger. Kjempebra bøker. De har både spenning, humor og handlig.

 

Så nå venter jeg i spenning på "Slutten", som har blitt utsatt flere ganger. Vi får håpe den kommer i år...

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Noen som veit noe om når Slutten kommer?15. oktober har jo vært, men finner ingenting på noen bokhandelsider.

 

Anyone? Gleder meg som en unge!

Slutten kommer 1 februar 2008, så du kan glede deg et par måneder til :tease: . Jeg venter også på den boka, men den har blitt utsatt 1 år nå(ca)
Lenke til kommentar
Jeg lånte den tilfeldig på biblioteket på ungdomsskolen, og det viste seg at den var knallbra :D Har ikke lest den ferdig enda, ettersom jeg har en tendens til å aldri bli ferdig med ting, men boken er faktisk så bra at noen regissører burde vurdert å laget en film av den.

 

Enig. En litt smågrov animasjonsfilm hadde vært jævlig kult :!:

Lenke til kommentar

ENDELIG! Endelig har eg funne nokon andre som har høyrt om boka :) Eg sit faktisk her på senga og les gjennom Begynnelsen for andre gong. Har lagt dei to første bøkene opp som særemne i norsk faktisk. Grov fin humor på sitt beste, vanvittige skildringar av situasjonar, og ein fantasi utan like, Hans Frederik er eit geni!

 

Gledar meg berre så sjukt til Slutten. Eg håpar faktisk ikkje bøkene blir filmatisert. Det resulterer ofte i at mykje bra stoff forsvinn, og vi sit igjen med ein middelmådig film :) Februar kan berre ikkje kome raskt nok.....

Lenke til kommentar

Ahh. Likemenn/kvinner! Jeg må sitere hva min første store latterkrampe var når eg leste disse bøkene. (Jeg lø godt mange ganger før dette også:p)

 

"Drittfugl visste ikke, for han var utstoppet. Dette var faktisk hans andre år som utstoppet. En gang var Drittfugl en livsglad falk i sin beste alder som fløy rundt og flørtet med duene, som falker gjerner gjør. Denne muntre livsførselsen opphørte momentant da Drittfugl ble truffet av et rifleprosjektil og revet i to. Den direkte årsak til tragedien var det at doktor Kit Soltvedt en kald septemberkveld to år tidligere bestemte seg for å skyte mannen i månen. Med tre i promille er dette av betydelig vanskelighetsgrad. På grunn av sterk sidevind, to liter vodka og Drittfugl, slapp mannen i månen unna. Kit mente imidlertid at skylden i sin helhet kunne legges på Drittfugl. Derav navnet Drittfugl."

 

 

Så bra! Ser frem til "slutten" nå :D

Lenke til kommentar

Har bare lest "Begynnelsen", og joda, crazyhumor i lange baner. Det var en god del hendelser som overasket meg, på en bra måte.

 

Problemet mitt var at jeg hang meg opp i korrekturen. Ikke så mye stavefeil, men plutselig har du setninger av typen "Bambo og Hutte sto og så på det rare skiltet. "Fancy skilt", sa Bambo. "Nja, skeptisk" sa Pepper. " - og leserne vet at Pepper ligger bevisstløs i et skur i et annet land. Mulig det er mindre av sånt i bok 2, i bok 1 ble det mer og mer av det jo lenger mot slutten man kom. Mistenker at den som skulle lest korrektur har "lest seg mett" og dermed ikke får med seg slike logiske brister.

 

Men bortsett fra det: Artig.

Lenke til kommentar

Begynner å miste trua på at den kommer i det hele tatt jeg. Den skulle jo egentlig kommer i oktober 2005, så ble den utsatt til desember eller noe, så fant jeg nummer til forfatteren selv og sendte melding til han og lurte på hvor den ble av( Litt utålmodig da serru :) og da fikk jeg til svar at den skulle komme i august (2006). Da kom den jo ikke, så var det snakk om at den skulle komme i oktober igjen og det gjorde den heller ikke. Så jeg har igrunn gitt opp litt jeg...

Lenke til kommentar
Begynner å miste trua på at den kommer i det hele tatt jeg. Den skulle jo egentlig kommer i oktober 2005, så ble den utsatt til desember eller noe, så fant jeg nummer til forfatteren selv og sendte melding til han og lurte på hvor den ble av( Litt utålmodig da serru :) og da fikk jeg til svar at den skulle komme i august (2006). Da kom den jo ikke, så var det snakk om at den skulle komme i oktober igjen og det gjorde den heller ikke. Så jeg har igrunn gitt opp litt jeg...

Hmm.. Men no har releasedate vore februar 8. 2008 så lenge eg har sjekka innom. Første gong eg sjekka var vel rundt juletider i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...