Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mor røyker inne, plager meg MYE.


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et lite skilt til å henge på veggen hvor det står "røyking forbudt innendørs" eller noe lignende?

8963541[/snapback]

 

 

Ja, det får du kjøpt flere steder. Blant annet på Binders.

Georg Sjiraff finnes også i ballonger med slik påskrift.

Tror du også kan få begge deler på røyketelefonen og hos kreftforeningen.

 

Ingen dum idè.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faren min gjør det samme selv, eller han har skjerpa seg litt siden jeg klikka på han en gang.

 

Men det du kan gjøre er å vise henne reklamer, hvor det står om at røykere skader omgivelsene så kan du si "LURER PÅ HVOR GOD SAMMVITTIGHET DU FÅR, HVIS JEG DÆVVER AV LUNGEKREFT PGA DEN FUCKINGS RØYKINGA DI!!" så smeller du igjen døra, så er seiern din

 

Jeg har forresten pælma røyken til fattern mange ganger, sånn som brutti :p

Endret av Hylians
Lenke til kommentar
JimL said:
Hm. Egentlig syns jeg ikke at du som er voksen skal kunne bestemme hva mora di skal / ikke skal i sitt eget hus. Pakk sakene og flytt ut om det er så ille, koster ikke stort å bo på hybel.

 

Og nei, jeg røyker ikke.

8974133[/snapback]

edited.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar
Det er det neket av en mor sier hele tiden.

 

Hater henne virkelig nu, hun kan brenne...

8978078[/snapback]

 

Synes du ikke selv det er på tide og komme seg ut hjemmefra snart da? Du er jo tross alt 20 år.. Istedet for å bitche over hvor fælt det er å bo hos en som røyker inne og hvor teit mora di er så er det jo bare å ta ett tak og gjøre noe med det..

Lenke til kommentar
Hm. Egentlig syns jeg ikke at du som er voksen skal kunne bestemme hva mora di skal / ikke skal i sitt eget hus. Pakk sakene og flytt ut om det er så ille, koster ikke stort å bo på hybel.

 

Og nei, jeg røyker ikke.

8974133[/snapback]

 

Så det er greit at en f.eks.. mishandler noen? Om det er i ens eget hus?

 

Ikke alle foreldre er en gode. Det kreves sertifikat for bil, hvor du betaler titusenvis av kroner, hører på dagervis med teori, men det å ta hand om et barn, det får alle lov til.

 

Det å få barn er ingen rett! Det er et ansvar altfor mange påtar seg uten å vite hva de går til, og senere oppleve frustrasjon og skuffelse over at de feiler.

 

Begynner å lure på om røykinga er et lite hint om at det er på tide du kommer deg ut i verden :p hehe, helt dønn seriøst.

8980228[/snapback]

 

Er vel heller et stort hint fra mora "Jeg er egoistisk.", slik som veldig mange røykere er :)

 

Å tvinge andre til å godta de negative følgene ved røyk, er som å være sprøytenarkoman, og tvinge alle andre til å ta de samme sprøytene.

 

Det er et lite poeng at OP er 20 år nå, men tviler på at mora plutselig fant ut "NÅ skal jeg røyke, etter 50 år uten!", tror nok det har foregått lengre enn som så. Spesielt når OP sier "Hater henne virkelig nu, hun kan brenne..." Er ikke slikt man omtaler moren etter en liten krangel, men heller en årelang frustrasjon over hennes oppførsel.

 

Det er trist hvor de fleste er privilegiert nok til å få greie foreldre, men andre må slite hele livet uten. Er vel derfor det kommer så mye snedig ut av folk på diskusjon.no, er mange som skriver helt uten personlig erfaring - vanskelig å yte empati da.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du sammenligne en avhengighetshandling mot mishandling av noen?

 

Moren har helt klart et problem når vi hører hun setter sigaretter foran sønnen sin på snart tyve år. Om jeg var han, og hun ikke hadde hørt på meg hadde jeg pakka sammen og dratt.

 

Jeg ser ikke problemet :\

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Hvordan kan du sammenligne en avhengighetshandling mot mishandling av noen?

 

Moren har helt klart et problem når vi hører hun setter sigaretter foran sønnen sin på snart tyve år. Om jeg var han, og hun ikke hadde hørt på meg hadde jeg pakka sammen og dratt.

 

Jeg ser ikke problemet :\

8981233[/snapback]

 

Mishandling er ofte grunnet i avhengighet av å mishandle andre, faktisk. Ingen ønsker innerst inne å mishandle noen.

 

Dessuten, avhengigheten begrenser seg til å røyke, ikke å røyke FORAN andres nærvær.

Lenke til kommentar

Jeg har stor forståelse for deg! Røyking plager meg også, jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange røykere må være så utrolig usosiale, de tar overhodet ikke hensyn til hvem de plager. Blir plaget av at enkelte av naboene åpner vinduet når de røyker slik at røyken siver inn hos meg når jeg har et vindu åpent og hvis jeg står i et bussskur og venter på buss når det regner så er det alltid en som tenner en røyk slik at jeg må gå ut i regnet.

Lenke til kommentar
hvis jeg står i et bussskur og venter på buss når det regner så er det alltid en som tenner en røyk slik at jeg må gå ut i regnet.

8981318[/snapback]

haha :rofl: Nei hadde det vært meg som ikke er 20 og utflytting ikke er aktuelt hadde jeg klikket fullstendig som jeg pleier. en gang bodde jeg ute i uthuset i litt over en uke i sommerferien

Lenke til kommentar
Blir plaget av at enkelte av naboene åpner vinduet når de røyker slik at røyken siver inn hos meg når jeg har et vindu åpent

8981318[/snapback]

Du er IKKE alene, bor midlertidig i blokk, og naboene over og under har en sånn fin tendens til å skåne møblene, ungene og kjæledyrene sine med å gå ut på verandaen og røyke. Bare så jævlig synd at det kommer som et slag i trynet på meg når jeg er på soverommet.

 

Og jeg skal liksom være stille når babyen dems skal sove 3 ganger om dagen? Yeah right..

 

9 august er dagen, ferdig med det her blokkfaenskapet.

Lenke til kommentar
Blir plaget av at enkelte av naboene åpner vinduet når de røyker slik at røyken siver inn hos meg når jeg har et vindu åpent

8981318[/snapback]

Du er IKKE alene, bor midlertidig i blokk, og naboene over og under har en sånn fin tendens til å skåne møblene, ungene og kjæledyrene sine med å gå ut på verandaen og røyke. Bare så jævlig synd at det kommer som et slag i trynet på meg når jeg er på soverommet.

 

Og jeg skal liksom være stille når babyen dems skal sove 3 ganger om dagen? Yeah right..

 

9 august er dagen, ferdig med det her blokkfaenskapet.

8981715[/snapback]

Glad at jeg bor ute på landet med stoor plass. :love:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor røykere er så sta på den røyken.

 

Er det noen røykere her som kanskje kan forklare oss det?

8960698[/snapback]

Jeg røyker, men jeg røyker så godt som aldri inne, jeg vet det plager andre å jeg respekterer det, det blir også dårlig luft inne, selv som røyker merker jeg det.

Hvorfor mange røykere er så sta på det vet jeg ikke, men hvis man ikke kan labbe ut på veranda eller trappa elns og heller plage andre syntes jeg man burde begynne å se litt på sin egen respekt for andre.

Hadde det hvert meg som hadde hvert i lignende situasjon hadde jeg blitt forbanna.

Lenke til kommentar

Både mamma og pappa røyker, noe som irriterer meg noe jævlig. De slutter ikke uansett hva jeg sier eller gjør. Pappa røyker heldigvis ikke så mye lengre og røyker ikke inne når det er andre tilstede. Har tenkt å bestille røykesluttkurs til begge to nå.

 

Noe av det som irriterer meg mest er når mamma og tanten min står inne å røyker mens det går små barn på 2 og 7 år rett ved siden av dem. :realmad:

Blir kvalmen og får vondt i hodet bare jeg kjenner lukten av røyk.

Endret av Alfen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...