Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mor røyker inne, plager meg MYE.


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hammer + sinna + hode til mor.

 

Seriøst, da hadde jeg klikka. Folk som røyker i bilen å, faen , jeg hater det..

 

Holdt på å klikke på fest, satt mellom 2 stk som røyka, jeg sa , faen, ta å gå ut og røyk, de begynte å blåse på meg..

 

 

Men prat med henne, prat med helsesøster ol, burde da reagere..

Lenke til kommentar

JD, jeg hadde også blitt sur hvis noen hadde røyket min bil. Hvis jeg satt på med noen andre, derimot, er det jo en litt annen sak? Men siden du anbefaler trådstarter å drepe moren sin, fordi hun røyker i sitt eget hjem, så vet jeg ikke helt hvor alvorlig man skal ta deg.

 

Dessuten, fyren er 20 år, så tviler på at helsesøster bryr seg så mye om å snakke med han.

 

Men hvis din egen adferd er korrekt beskrevet, bør du kanskje oppsøke en helsesøster som han henvise deg til en psykiatrisk poliklinikk før det er for sent.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Du er 20, bor hjemme og forlanger at du skal få bestemme over hva moren din gjør, og så er hun idioten?

 

Nja, skeptisk..

8985817[/snapback]

Det går an bruke fornuften, spiller ingen rolle om jeg bor der eller om jeg hadde vært på besøk.

 

Dog skal det nevnes som tidligere at om jeg hadde hatt en god slump penger ville jeg lett kjøpt ei leilighet /tatt opp lån. Jeg vil ikke leie og det er fordi det er uøkonomisk å jeg har ingen planer om kaste penger ut av vinduet.

8986120[/snapback]

Det spiller en rolle. Du bor hos moren din, sikkert helt gratis, du får sikkert mat på bordet, klærne vasket og tilgang til gratis TV, Internet og gudene vet. Da kan ikke du forvente at hun retter seg etter deg til en hver tid. Lei ei leilighet eller en hybel og slutt å syt.

Lenke til kommentar
Det spiller en rolle. Du bor hos moren din, sikkert helt gratis, du får sikkert mat på bordet, klærne vasket og tilgang til gratis TV, Internet og gudene vet. Da kan ikke du forvente at hun retter seg etter deg til en hver tid. Lei ei leilighet eller en hybel og slutt å syt.

8990345[/snapback]

Nå er ikke dette snakk om en liten lei uvane som er irriterende for noen. Det er snakk om en mor som systematisk forgifter sitt eget barn. :thumbdown:

Lenke til kommentar

VÅKNE OPP, BRUTTI!

 

Den dagen du ble 18, mistet du absolutt alt av rettigheter i ditt barndomshjem. 18års dagen din var det øyeblikket du ble myndig, og dine foreldres juridiske ansvar ovenfor deg ble opphevd. Hjemme hos mamma har du ikke noe mer å ha sagt. Flytt ut, ta ansvar for ditt eget liv og helse, mamma har ikke noe med det å gjøre lenger.

Lenke til kommentar
Den dagen du ble 18, mistet du absolutt alt av rettigheter i ditt barndomshjem. 18års dagen din var det øyeblikket du ble myndig, og dine foreldres juridiske ansvar ovenfor deg ble opphevd. Hjemme hos mamma har du ikke noe mer å ha sagt. Flytt ut, ta ansvar for ditt eget liv og helse, mamma har ikke noe med det å gjøre lenger.

8992120[/snapback]

Juridisk ansvar er én ting, å vise hensyn er en helt annen ting. Om man skal bo i et hjem hvor alt er basert kun på lover og regler fra lovboka tror jeg det mildt sagt blir jævlig for alle.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Vice said:
spiffers said:
Den dagen du ble 18, mistet du absolutt alt av rettigheter i ditt barndomshjem. 18års dagen din var det øyeblikket du ble myndig, og dine foreldres juridiske ansvar ovenfor deg ble opphevd. Hjemme hos mamma har du ikke noe mer å ha sagt. Flytt ut, ta ansvar for ditt eget liv og helse, mamma har ikke noe med det å gjøre lenger.

8992120[/snapback]

Juridisk ansvar er én ting, å vise hensyn er en helt annen ting. Om man skal bo i et hjem hvor alt er basert kun på lover og regler fra lovboka tror jeg det mildt sagt blir jævlig for alle.

8992154[/snapback]

edited.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar
VÅKNE OPP, BRUTTI!

 

Den dagen du ble 18, mistet du absolutt alt av rettigheter i ditt barndomshjem. 18års dagen din var det øyeblikket du ble myndig, og dine foreldres juridiske ansvar ovenfor deg ble opphevd. Hjemme hos mamma har du ikke noe mer å ha sagt. Flytt ut, ta ansvar for ditt eget liv og helse, mamma har ikke noe med det å gjøre lenger.

8992120[/snapback]

Det er så latterlig å si. Selv om han har ingenting å si, juridisk sett, betyr det da faen meg ikke at mora ikke kan ta såpass hensyn at hun ikke utsetter sin egen sønn med dødelige gasser. Synes du det virkelig er rettferdig at hun gjør slikt selv, bare fordi han er myndig?

Lenke til kommentar
Hvis du tror livet er rettferdig, har du en bratt læringskurve foran deg.

Det at han er myndig, betyr at han kan gjøre som han vil. Det å forlange at moren hans skal innrette seg til han i sitt eget hjem, er helt meningsløst, og noe han ikke kan forlange.

9004596[/snapback]

Mkay... Du og jeg er på helt forskjellig side ser jeg. Han har ingen rett til det, nei, men hater moren ham virkelig så mye at hun er, som sagt ovenfor, villig til å utsette ham for dødelige gasser? (Satt på spissen, I know.) Myndig eller ikke, han vil alltid være sønnen hennes.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe verken fra eller til om jeg synes det er greit eller ikke greit det moren gjør.

Det som er poenget i saken, er at moren gjør som hun vil i sitt eget hjem. Hvis trådstarter ikke liker det, har han ingentiing han skal ha sagt. Han er myndig for to år siden, og dermed fullt i stand til å løse dette på andre måter enn å forlange at moren hans skal forandre adferd for å ta hensyn til han. Det har han ingen rett til å gjøre.

Det at han spøy ned badet, og fikk henne til å tørke opp, forteller jo sitt. "Mamma, kom og tørk.."

Lenke til kommentar

Er over året siden jeg sluttet å røyke og har vel kanskje ikke vært den beste røykeren. Det er helt utrolig hvor mye man innbilder seg når man røyker. At det hjelper å ha et vindu åpent er en av unnskyldningene. Moren din vet meget godt at du merker røyken uansett hvor mange vinduer man åpner, men driter i det. Trust me I know!

 

Når jeg røykte så røykte jeg alltid inne bortsett fra når jeg hadde guttungen. Innbildte meg at han ikke merket noe fordi det var jo ikke røyk når han kom til meg. Så dum kan man være faktisk. Dersom det kom gjester så satt jeg opp vinduer. Ikke snakk om at jeg ikke skulle få røyke i min egen leilighet!

Så mye for å ta hensyn.....

 

Nå som jeg har sluttet så har jeg fått en del bakoversveiser over hvor grusomt røyken egentlig lukter! Jeg merket ikke det når jeg røkte og kunne ikke forstå hva alle klaget over :)

Helt ufattelig.

 

Synes ikke moren din er særlig omtenksom, og selv om du er over 18 så går det ann å ta hensyn. Om du kommer særlig langt med å ta igjen med samme mynt er vel tvilsomt.

 

Dersom hun på død og liv ikke vil ta hansyn så ville jeg flyttet. Det koster ikke mye og er absolutt verd det! Ingenting slår følelsen av å ha egen kåk!:p

Å vente til man har nok penger til å kjøpe leilighet er bare tull i mine øyne. Da ender man fort opp som mammadalt. I min familie så var det omvendt. Både jeg og mine brødre kunne ikke vente med å komme oss ut av heimen. KOSTE HVA DET KOSTE VIL!:p Om det var økonomisk riktig vet jeg ikke, men fra vi ble atten så skulle vi betale for oss hjemme uansett så forskjellen ble litt mindre. Jeg regner med at du også betaler for deg hjemme og med tanke på det så blir det muligens et alternativ å flytte for seg selv allikevel. Koster klart litt mer men man har FRIHETEN! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...